تاریخ انتشار: جمعه 1399/10/26 - 11:39
کد خبر: 382679

تکلیف ۲۵ هزار پلاک وقفی در موقوفه‌های ویژه اصفهان مشخص می‌شود

وی با بیان اینکه در این زمینه با شهرداری و بنیاد مسکن جلساتی را برگزار کردیم، ابراز داشت: در این زمینه در نظر داریم با موافقت رئیس سازمان اوقاف در ازای حصه زمینی را دریافت کنیم که بتوانیم نیت واقف که عتبات عالیات است را محقق کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، حجت الاسلام محمد حسین بلک در دیدار با محمدرضا حبیبی رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه مناطق ویژه در استان اصفهان مانند حصه، خورزوق، ورنامخواست و شهاب آباد موقوفه هستند، اظهار داشت: این در حالی است که تاکنون اجازه نداده‌ایم از طرف اوقاف فشاری به اهالی این مناطق وارد شود.

وی با بیان اینکه مجموع این موقوفات ۲۵ هزار پلاک مسکونی، تجاری و کشاورزی است، ابراز داشت: این در حالی است که ساکنان این مناطق تمایل به تعیین تکلیف املاکی در آنها هستند، دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه مسیر تبدیل به احسن را در این زمینه در دستور کار داریم، ادامه داد: این امر کار بسیار سختی است که بخواهیم موافقت‌های مورد نیاز را دریافت کنیم.

۳۰۰۰ پلاک در خورزوق به متصرفان وقف واگذار شد

وی با بیان اینکه تاکنون حدود سه هزار پلاک در خورزوق و دو هزار پلاک در شهاب آباد تعیین تکلیف شده است، افزود: در این راستا ملک به متصرفان فروخته می‌شود و به صورت دانگ در املاک آنها سهیم هستیم و در خصوص نحوه واگذاری نیز پس از هشت ماه کار کارشناسانه راهکارهایی را در نظر گرفتیم که مردم کمترین خسارتی را ببینند.

حجت السلام بلک با بیان اینکه با یک سوم ارزش این املاک به متصرفان واگذار شد، ادامه داد: در زمینه حصه نیز چنین راهکاری را در نظر داریم تا با حفظ حق وقف انتظارات مردم را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه در این زمینه با شهرداری و بنیاد مسکن جلساتی را برگزار کردیم، ابراز داشت: در این زمینه در نظر داریم با موافقت رئیس سازمان اوقاف در ازای حصه زمینی را دریافت کنیم که بتوانیم نیت واقف که عتبات عالیات است را محقق کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه کرد علیا، کرد سفلی و دولت آباد در منطقه تیران و کرون هم وقف است و استاندار نیز درخواست تعیین تکلیف این منطقه را نیز داشتند، اضافه کرد: در این زمینه نیز جلساتی را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داشته‌ایم که قرار بر این است که بنیاد منطقه کارگاهی را به اوقاف واگذار کند و اوقاف به ازای آن کل پلاک‌های این منطقه را به بنیاد واگذار کند.

حل مشکل ۷۰ ساله مردم ورنامخواست

وی افزود: این طرح در مرحله اولیه است و به کمیسیون سازمان فرستاده‌ایم که امیدواریم این امر هر چه زودتر به تصویب برسد.

حجت السلام بلک با بیان اینکه در منطقه ورنامخواست نیز ادعای ۱۶ هزار هکتاری وقف وجود دارد، ادامه داد: در این زمینه وزیر راه و شهرسازی در تماس تلفنی اعلام کردند که به ازای ورنامخواست زمین دیگری به اوقاف واگذار شود و در دستور کار داریم مشکل ۷۰ ساله مردم در این منطقه نیز برطرف شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top