تاریخ انتشار: جمعه 1399/10/26 - 12:17
کد خبر: 382687

روستای «الگن» پایلوت بوم گردی در کهگیلویه و بویراحمد می‌شود

مجید صفایی با بیان اینکه با حمایت پژوهشگاه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اقدامات خوبی در روستای الگن شهرستان کهگیلویه صورت‌گرفته است، افزود: با اتمام اقدامات مرمتی و احیای بناهای تاریخی شاهد رشد و شکوفایی صنعت‌گردشگری در این روستا خواهیم بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، بهروز عمرانی در بازدید از روستای الگن، افزود: برای توسعه بوم گردی در این روستا تفاهم نامه چهارجانبه‌ای ما بین پژوهشگاه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، مؤسسه سفیران امید چاروسا (بنیاد الگن)، اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان و شرکت مهندسان مشاور عمارت خورشید با هدف احیای روستای الگن کهگیلویه و بویراحمد و جنگل‌های بلوط زاگرس منعقد شده است.

وی ابراز داشت: بر اساس مصوبات این تفاهم‌نامه از توان‌گروه‌های پژوهشی، نیروهای داوطلب و ساکنان بومی روستای الگن و سکونتگاه‌های همجوار آن در احیای ساختارهای طبیعی، فرهنگی و میراثی طبیعی این روستای استفاده می‌شود.

رئیس پژوهشگاه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور از آمادگی خود را برای همکاری در خصوص ثبت روستا در فهرست ملی و همچنین حمایت‌های علمی و پژوهشی درباره آموزش و احیای هنرهای سنتی و مطالعات مردم شناسی این منطقه خبر داد و گفت: مرمت بناهای تاریخی و خانه‌های روستایی منطقه و همچنین فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم گردشگری پایدار و مبتنی بر بوم گردی از دیگر مصوباتی است‌که باید حتماً در این منطقه اجرایی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید با اشاره به حمایت‌های دولت تدبیر و امید در ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری روستایی استان، گفت: خوشبختانه دولت حمایت‌های خوبی به توسعه گردشگری روستایی در استان داشته است.

مجید صفایی با بیان اینکه با حمایت پژوهشگاه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اقدامات خوبی در روستای الگن شهرستان کهگیلویه صورت‌گرفته است، افزود: با اتمام اقدامات مرمتی و احیای بناهای تاریخی شاهد رشد و شکوفایی صنعت‌گردشگری در این روستا خواهیم بود.

صفایی تصریح کرد: احیای برخی آداب و رسوم و سنت‌ها، راه اندازی بوم گردی در روستای الگن از دیگر برنامه‌های مهم اداره‌کل در این روستا است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
خانه سست عنکبوت/ فعالان دانشجویی در خصوص پیامدهای عملیات «وعده صادق» چه می‌گویند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top