تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/10/28 - 00:06
کد خبر: 382824

جذب نماینده سابق مجلس در هیئت علمی دانشکده نفت

سابقه ی جناب آقای زنگنه در لغو امتیازات دانشگاه صنعت نفت، خیانت به دانش آموختگان در امور امریه و استخدام، تهدید و اهانت نسبت به دانشجویان معترض، انتقال پیکر بی جان دانشگاه صنعت نفت به وزارت علوم و چندین عمل خصمانه علنی و غیرعلنی در حق این دانشگاه روشن و غیرقابل انکار است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» نامه تشکل های دانشجویی دانشکده نفت آبادان به کمیسیون انرژی در پی جذب یک نماینده سابق در هیئت علمی دانشکده، منتشر شد.

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر عباسی

ریاست محترم کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم ؛

امام بزرگوار انقلاب شکوهمند اسلامی ما که خویش منشا تحولات جهانی بودند فرمودند که منبع همه تحولات، دانشگاه است. جنابعالی نیز در میان جمعی از مردم خوزستان فرمودید که ما به همین دلیل کار خود را در کمیسیون انرژی، از دانشگاه صنعت نفت آغاز کردیم.

چنانچه همگان میدانند، دانشگاه صنعت نفت نخستین دانشگاه تخصصی نفت خاورمیانه و دومین دانشگاه ایران بوده که بر صفحه تاریخ استوار مانده است. به نقل خود جنابعالی:« دانشکده نفت آبادان بود که دیگر دانشگاه ها را ساخت». اما عمیقا جای شگفتی دارد که نخستین ها را متهم به تکراری بودن و موازی کاری نمایند.

ما دانشجویان دانشگاه صنعت نفت قائل به انکار تضعیف دانشگاه صنعت نفت نیستیم. ما مطالبه گر حق پایمال شده بخش قابل توجهی از جوانان ایران اسلامی در کسوت دانشجو، استاد و دانش آموخته دانشگاه صنعت نفت هستیم که با قاطعیت و اتفاق آرا مسبب این تضعیف و تخریب را وزیر فعلی نفت کشور میدانیم.

سابقه جناب آقای زنگنه در لغو امتیازات دانشگاه صنعت نفت، خیانت به دانش آموختگان در امور امریه و استخدام، تهدید و اهانت نسبت به دانشجویان معترض، انتقال پیکر بی جان دانشگاه صنعت نفت به وزارت علوم و چندین عمل خصمانه علنی و غیرعلنی در حق این دانشگاه روشن و غیرقابل انکار است.

ایشان به معنای واقعی بزرگترین تهدید و دشمن بی سابقه دانشگاه صنعت نفت هستند. دانشگاهی که نزدیک مرزهای عراق بود و جنگ تحمیلی آن را تضعیف و تخریب نکرد، اما آقای زنگنه به تنهایی در دوران وزارتشان ضمن تضعیف؛ از هیچ اقدامی برای تخریب و حذف این دانشگاه دریغ نکرده اند.

هم اکنون در واپسین ایام دولت تدبیر و امید، وزیر نفت این دولت مجددا اقدامی دور از شأن دانشگاه صنعت نفت انجام داده است. ایشان که در استخدام نمایندگان مجلس در بدنه صنعت نفت، فراجناحی عمل کرده اند، این بار یکی از نمایندگان سابق مجلس را راهی هیئت علمی دانشگاه صنعت نفت نموده اند.

سالهاست وزارت نفت، خانه ی امن نمایندگان، وزرا و دیگر سیاسمتداران و مدیران مخلوع و رد صلاحیت شده است . همچنین شخصیت های علمی و اساتید ارزشمند دانشگاه صنعت نفت با فشارهای ظاهرا قانونی مانند تبعیت از قوانین وزارت علوم و انتقال دانشگاه به این وزارت خانه، به طور مداوم ترغیب و تهدید به خروج از این دانشگاه و ورود به صنایع می شوند تا مجال ورود اساتیدی با سطح علمی بسیار ضعیف از دانشگاه های درجه چندم به دانشگاه صنعت نفت فراهم شو که در نتیجه سبب افت عیار علمی دانشگاه صنعت نفت میگردد.

کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با ورود جدی به قضیه دانشگاه صنعت نفت کورسوی امید را در دل خانواده بزرگ دانشگاه روشن نمود. این کمیسیون صراحتا و در نامه ای علنی وزارت نفت را موظف به تقویت و همچنین جذب دانشجو و هیئت علمی متخصص در رشته های مختلف در دانشگاه صنعت نفت کرده است.

حال که اقدامات اخیر وزیر نفت، هدفی جز تخریب دانشگاه را ندارد از جنابعالی به عنوان ریاست محترم کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مورد اقدامات کمیسیون در مورد دانشگاه صنعت نفت تقاضای پاسخگویی و اقدام داریم. چرا با وجود تاکید کمیسیون انرژی بر مسئله تقویت دانشگاه صنعت نفت، وزیر نفت بازهم از هیچ اقدام خودسرانه ای در راستای تضعیف دانشگاه خودداری نمی کند؟ آیا وجه نظارتی مجلس نباید در قضیه دانشگاه صنعت نفت فعال شود و این فعالیت های مخرب را متوقف کند ؟

در پایان پیشاپیش ضمن تشکر از جنابتان بابت اقدامات صورت گرفته در راستای این مطالبه، درود و سلام بیکران میفرستیم بر ارواح مطهر شهدای دانشگاه صنعت نفت، علی الخصوص وزیر شهید، محمد جواد تندگویان. شهدایی که در سنگرهای علم و جنگ ایستادند تا خصم ، آبادی ما را ویران نکند.

والسلام علیکم و رحمت الله

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top