تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/10/29 - 08:10
کد خبر: 382906

در گفتگو با مدیر روابط عمومی سی‌ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر مطرح شد؛

نبود امنیت دلیل عدم برگزاری آنلاین جشنواره است/ کار انتخاب رسانه‌ها به پایان رسید

نبود امنیت دلیل عدم برگزاری آنلاین جشنواره است/ کار انتخاب رسانه‌ها به پایان رسید

نمایش فیلم‌های این دوره از جشنواره فیلم فجر را برای صاحبان آثار، اصحاب رسانه و منتقدان سینما تقریباً قطعی و سالن‌ها هماهنگ و کارهای مربوط به آن انجام شده است، مگر اینکه ستاد مقابله با کرونا اجازه این کار را ندهد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی و اجتماعی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جشنواره فیلم فجر سی و نهم در حالی قرار است همانند سال های گذشته برگزار شود که با تغییرات اساسی از جمله حذف هیات انتخاب همراه شده است. جشنواره فیلم فجر همیشه یکی از پرحاشیه ترین اتفاقات سینمایی کشور بوده و حواشی از این دوره از جشنواره هم دور نمانده است. به طوری که بعد از اعلام اسامی هیات داوران برخی رسانه ها به حضور برخی در جمع این هیات اعتراض کردند.

محمد احسانی، ساره بیات، بهرام توکلی، نیما جاویدی، سیدجمال ساداتیان و مصطفی کیایی جمله داورانی هستند که قرار است از میان ۱۱۰ فیلم رسیده به جشنواره، آثار بخش مسابقه را انتخاب کنند.

نبود امنیت دلیل عدم برگزاری آنلاین جشنواره است/ کار انتخاب رسانه‌ها به پایان رسید

محمدمهدی طباطبایی‌نژاد، دبیر سی‌ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر  ۱۶ دی ماه از آغاز داوری ها از ۲۰ دی‌ماه خبر داده و گفته بود:  فیلم‌ها با حضور این هفت داور در ساختمان جشنواره یا موزه سینما دیده می شود.

وی در پاسخ به اینکه با توجه به برنامه‌ریزی برای تنظیم جدول نمایش آیا تصمیم قطعی برای نمایش فیلم‌ها گرفته شده است؟ گفت: ما نمایش فیلم‌ها را برای صاحبان آثار، اصحاب رسانه و منتقدان تقریباً قطعی کرده‌ایم، سالن‌ها هماهنگ و کارهای مربوط به آن انجام شده است، مگر اینکه ستاد مقابله با کرونا اجازه این کار را ندهد. اما به هر حال جشنواره برای سطح دو کاملاً این موضوع را انجام شده می‌داند. در حال حاضر نمایش فیلم در برج میلاد قطعی است و احتمالاً پردیس ملت را هم اضافه می‌کنیم .

هنوز وضعیت اکران های مردمی مشخص نشده است

هر چند که تنها چند روز به آغاز بهمن ماه زمان باقی مانده اما هنوز تکلیف اکران های مردمی، حضور رسانه ها در کاخ  اهالی رسانه و تعداد فیلم ها و... مشخص نشده است.

مسعود نجفی، مدیر روابط عمومی سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران» با تاکید بر اینکه هنوز تصمیم قطعی درباره اکران های مردمی این دوره از جشنواره گرفته نشده است، گفت: در حال حاضر برج میلاد و پردیس ملت را به عنوان دو گزینه اصلی برای نمایش رسانه ها(در صورت موافقت ستاد کرونا) خواهیم داشت.

نبود امنیت دلیل عدم برگزاری آنلاین جشنواره است/ کار انتخاب رسانه‌ها به پایان رسید

او ادامه داد: هنوز تعداد آثار این دوره از جشنواره مشخص نشده و بعد از پایان کار هیات داوران تعداد نهایی فیلم ها مشخص می شود، البته تا اوایل بهمن ماه این اتفاق خواهد افتاد.

مدیر روابط عمومی سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر با اشاره به عدم برگزاری آنلاین جشنواره اظهار داشت: از مدت ها قبل اعلام شد به دلیل امنیت فیلم ها جشنواره به صورت آنلاین برگزار نمی شود و نمی توان جشنواره فجر را با جشنوارهایی که آثار خود را به صورت آنلاین در پلتفرم ها به نمایش در آوردند قیاس کرد؛ چرا که اولا آن جشنواره ها هم با رضایت صاحبان اثر این کار را کردند و در ثانی اثار جشنواره فیلم فجر با سرمایه گذاری چند میلیاردی ساخته شده اند و قطعا صاحبان آنها ریسک نمایش آنلاین را نمی پذیرند.

نجفی خاطر نشان کرد: کار انتخاب رسانه ها برای حضور در جشنواره امسال نهایی شده و به محض اجازه پیدا کردن برای نمایش آثار اهالی رسانه، اسامی خبرنگاران از رسانه ها گرفته خواهد شد.

گزارش از سجاد باقری

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top