تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/10/29 - 19:59
کد خبر: 383005

وزیر کشور: عید نوروز نباید موجب شیوع دوباره کرونا شود

وزیر کشور گفت: باید تدابیری اندیشیده شود که آیین نوروز موجب شیوع کرونا نشود. به دستگاه‌های مربوطه توصیه شد که کالاهای مورد نیاز تامین و قیمت‌ها کنترل و نظارت شود و مقرر شد برنامه‌ریزی شود تا یک ماه قبل از سال فروش‌های نوروزی را داشته باشیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم؛ عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور عصر امروز در حاشیه جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه امروز موضوعات مختلفی بررسی شد و یک بحث بودجه بود که این موضوع را در جلسه قبل نیز در دستور کار گذاشتیم.

وی افزود: چگونگی بازتاب رسانه‌ای بودجه که در مراحل تصویب در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون تلفیق می‌باشد، اهمیت دارد چون وقتی بودجه مراحل مختلف را طی می‌کند، هنوز به معنای قانون نیست. باید به کمیسیون تلفیق رفته و بعد به صحن مجلس و پس از آن به شورای نگهبان برود و تایید شود و آن موقع تبدیل به قانون خواهد شد. طرح برخی مسائل در افکار عمومی بازتاب‌هایی دارد که واقعی نیست. در این جلسه تلاش شد این مباحث به گونه‌ای مطرح شود که علائم غلط به حوزه اقتصادی جامعه داده نشود که برخی بر اساس اطلاعاتی که قطعیت ندارد، تصمیم بگیرند.

وزیر کشور در ادامه به در پیش بودن ایام عید نوروز و مسئله کرونا اشاره کرد و گفت: عید نوروز، تامین و قیمت کالاها و نمایشگاه نوروزی را در پیش داریم؛ در این‌باره باید تدابیری اندیشیده شود که آیین نوروز موجب شیوع کرونا نشود و در جلسه امروز دستگاه‌های مربوطه خصوصا وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی توصیه شد که کالاهای مورد نیاز تامین و قیمت‌ها کنترل و نظارت شود و مقرر شد برنامه‌ریزی شود تا یک ماه قبل از سال فروش‌های نوروزی را داشته باشیم.

رحمانی فضلی بیان کرد: در دو سال گذشته یکی از دلایل افزایش کاذب قیمت‌ها، سایت‌ها و کانال‌های قیمت‌گذاری بود که کاملا غیرواقعی قیمت‌سازی می‌کردند و قوه قضاییه برخورد مناسبی در این باره انجام داد. اخیرا دوباره گزارش داده شد که این بحث قیمت‌گذاری توسط آنها دوباره مطرح شده و قرار شد قوه قضاییه مجددا برخورد کند تا بتوانیم ثبات در اطلاع رسانی داشته باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین مطالبی در جلسه امروز درباره ماینرها و مصرف برق آن مطرح شد که آثار مختلفی با نوع طرح موضوع به دلیل قطعی برق در روز سه‌شنبه و کمبود گاز و آلودگی هوا مطرح بود و قرار شد این مسئله با هماهنگی دستگاه‌ها و وزارت نیرو، ارتباطات و قوه قضاییه پیگیری شود؛ ما در دولت درباره بیت کوین مصوبه داریم ولی الان گزارش شده که برخی به صورت غیرمجاز استفاده می‌کنند و این موضع پیگیری و برخورد لازم انجام می‌گیرد.

وزیر کشور با اشاره به تحولات اخیر بورس بیات کرد: امروز اتفاقاتی که برای بورس افتاده را نیز بررسی کردیم و البته مباحث کارشناسی مختص بورس در جای خود مطرح می‌شود ولی چگونگی اطلاع رسانی و ارائه اطلاعات صحیح به مردم و فعالان این عرصه مطرح شد و قرار شد که کارگروهی سیاستگذاری اطلاع رسانی را انجام دهد.

رحمانی فضلی درباره وضعیت تامین ارز برای کالاهای اساسی خاطر نشان کرد: طبق گزارشات واصله بانک مرکزی برای تامین ارز برای کالاهای اساسی و ضروری مردم خوب عمل کرده و قرار شد این اقدامات تا پایان سال ادامه یابد تا دچار مشکلی نشویم.

وی در پایان گفت: ما در شرایط خاصی هستیم به دلیل تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی که بر ما وارد شده که نوسانات مختلفی در ارز، بقیه کالاها و محدودیت‌های واردات و صادرات و گران هزینه شدن کالاهایی که وارد می‌کنیم و این‌ها موجب شده در وضعیت سختی باشیم و باید تلاش کنیم که ضمن اطلاع رسانی صحیح و بیان واقع‌بینانه مسائل، با طرح برخی مسائلی که قطعیت ندارند، موجب رنجش مردم نشویم و مردم روزانه تصمیم‌گیری می‌کنند و اطلاع‌رسانی هر چه کارشناسانه‌تر باشد، موثرتر خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top