تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/10/30 - 08:39
کد خبر: 383063

شاهرخی: نمره مدیران فوتبال کمتر از صفر است

پیشکسوت فوتبال ایران وضعیت فدراسیون فوتبال را به انسانی ورشکسته تشبیه کرد که ابتدا پولش را از دست می‌دهد و بعد نوبت به خانه و اتومبیلش می‌رسد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ همایون شاهرخی درباره انتخابات فدراسیون فوتبال و نام‌نویسی پنج نفر برای ریاست این فدراسیون گفت: کمابیش اخبار فدراسیون را دنبال می‌کنم. تعجب نمی‌کنم چرا فوتبال ما به این حال و روز افتاده است. چه کسی می‌تواند افتضاحی را که در پرونده ویلموتس رخ داد، جمع کند؟ چه کسی می‌تواند این حجم از بدهی را جبران کند؟

او با بیان اینکه فوتبال ایران درآمدی ندارد که توان پرداخت این مقدار بدهی را داشته باشد، ادامه داد: وقتی درآمدی نیست از کجا باید این پول را بدهیم؟ آیا چهارتا تبلیغ کنار زمین جوابگوی بدهی‌های فدراسیون است؟ این پول‌ها از جیب ما می‌رود و قانونی هم وجود ندارد که به عملکرد مدیران ورود کند.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال در واکنش به اینکه مهدی تاج چندی قبل گفته بود مگر هزینه قراردادهای قبلی از حساب شخصی مدیران سابق پرداخت شده که آن‌ها هم موظف به پرداخت غرامت قرارداد ویلموتس باشند، اظهار کرد: این رفتار به بی‌قانونی برمی‌گردد. قانون در مورد ورزش اصلا رعایت نمی‌شود. قانون اخیر در اساسنامه مبنی بر ورود فوتبالی‌ها به عرصه مدیریت هم من در آوردی است. اگر این قانون خوب بود، چرا سال‌ها جلوی آن را گرفته بودند؟ یک نفر باید پاسخ بدهد علت این همه سال مخالفت با ورود فوتبالی ها چه بود؟

شاهرخی ورود فوتبالی‌ها به عرصه مدیریت را حاصل "سیاست بازی" دانست و افزود: متاسفانه فوتبال درگیر سیاسی بازی شده و تا وقتی وضع به همین منوال است، وضعیت ما هم همین آش و همین کاسه است.

این پیشکسوت فوتبال در واکنش به اینکه به نظر می‌رسد به بهبود شرایط بعد از برگزاری انتخابات امیدوار نیست، تاکید کرد: به هر حال من حاصل ۶۰ سال تجربه هستم. روز به روز دریغ از دیروز! نمی خواهم از کسی اسم ببرم اما در جریان انتخابات اتفاقاتی می‌افتد که ما از آن بی‌خبر هستیم. من در دوران که در پروسه انتخابات حضور داشتم، می‌دیدم چطور افراد برای رای گرفتن کار می‌کنند. قبلا مجمع فوتبال ۳۰ نفر بود. حالا ۹۰ نفر شده است. نتیجه این کار افزایش هزینه‌های رئیس بعدی است.

وی در پاسخ به این سوال که فدراسیونی با ۵۰۰ میلیارد تومان بدهکاری چه جذابیتی دارد که همچنان برخی مدیران فعلی این فدراسیون باعث و بانی این اوضاع هستند، پا پیش گذاشته‌اند گفت: فدراسیون طالب دارد اما قانونی ندارد. کسانی بودند که روزگاری التماس می‌کردند در این فدراسیون یک اتاق داشته باشند اما حالا برای انتخابات پیش آمده‌اند. آدم‌های کوچک حالا خودشان را بزرگ می‌بینند. این‌ها دنبال این هستند که امروز را فردا کنند. آدمی که زحمت کشیده، در مدیریت فوتبال نیست. من چشمم آب نمی‌خورد.

شاهرخی در پاسخ به این سوال که بعد از گذشت پنج سال از انتخابات فدراسیون در سال ۹۵، چه نمره‌ای به اعضای هیات رئیسه می‌دهد تاکید کرد: اگر نمره‌ای کمتر از صفر باشد، آن را می‌دهم. این افراد فقط فدراسیون را به تاراج بردند. فدراسیون فوتبال از جام جهانی ۲۰۰۶ و بعد از تغییر و تحولات، دیگر کمر راست نکرد. همه این اتفاقات هم بر اساس سیاست بازی بود و تا همین لحظه هم ادامه دارد. مدیران فعلی چه تحویل گرفته بودند و چه تحویل دادند؟ دست آخر قراردادی مثل ویلموتس را به میراث گذاشتند. حالا هم می‌گویند مگر از دیگران پولی گرفتند که آن‌ها هم دستمزد ویلموتس را بدهند. اگر قوانینی باشد، مدیران دست به عصا راه می‌روند.

او درباره اتفاقات مربوط به توقیف و حراج ساختمان فدراسیون فوتبال گفت: من به خاط دارم این ساختمان با چه سیاست و هنری توسط آقای دکتر دادگان تهیه شد. من نمی‌خواستم اسم ببرم اما الان مجبور شدم. این مدیران همه چیز را تاراج کردند. فدراسیون فوتبال مثل آدمی ورشکسته شده که اول پولش را می‌گیرند و بعد ماشین و خانه‌اش را از دستش در می‌آورند.

شاهرخی با بیان اینکه "اگر آدم‌های کوچک کارهای بزرگ را در دست بگیرند، نتیجه خراب می‌شود" گفت: هر کسی را بهر کاری ساختند. مدیریت چیزی نیست که هر کسی بتواند از پس آن برآید. در دنیا مدل مشخصی برای مدیریت وجود دارد. من نمی‌خواهم درباره شخص خاصی صحبت کنم اما در این هفت، هشت سال کار دست کاردان نبود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکید بر تولید و واردات مناسب در جلسه شورای رقابت با وزیر صمت
صندوق بین‌المللی پول از بهبود نرخ بیکاری در ایران خبر داد
مقایسه ساعت اورینت با سیتیزن
پلیس راهور: از سفرهای غیرضروری در جنوب شرق کشور اجتناب کنید
اردوغان: اسرائیل تنها مقصر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه است
بلینکن: تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ نظامی به رژیم اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود
توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک زندانی
اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
جزئیات جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت
۵ سناریوی احتمالی اسرائیل پس از دفاع مشروع ایران
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
مردم ایران این هدیه ناقابل را از کشتی فرنگی بپذیرند
۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود
واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی
پاسخ سفیر ایران به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی در باکو
عملیات ایران، یکی از برترین قدرت نمایی های نظامی بود+ فیلم
قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد+جزئیات
آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا
اعمالز جدید آمریکا علیه ایران بعید استر
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top