تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/10/30 - 16:46
کد خبر: 383126

جاذبه‌های دیدنی در کشور جمهوری آذربایجان شهر باکو

قصر باشکوه شیروان شاهان، محل زندگی سران حکومت شیروان شاهان ( اقوام عرب متجاوز به این منطقه ) بوده که بعد از ویرانی شهر شماخی، این منطقه را به عنوان پایتخت انتخاب نموده اند. این بنای زیبا حدود ششصد سال قدمت دارد و در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت گردیده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» خانه دولت؛ این ساختمان با شکوه و بسیار زیبا  خانه دولت نام دارد و در سال ۱۹۵۲ میلادی توسط اتحاد جماهیر شوروی در خیابان نفتچی‌لر ساخته شده است. اغلب ارگان های دولتی این شهر و دفاتر وزارتخانه ها در داخل همین ساختمان قرار دارد و معماری زیبای آن سبب شده به یکی از امکان دیدنی این شهر تبدیل شود.

میدان فواره‌ها

اگر به دنبال مکانی زیبا برای تفریح و خوشگذارنی  در تور باکو هستید، به میدان سنگ‌ فرش شده فواره‌ها بروید و در یکی از کافه های گرم و دوست داشتنی این منطقه لحظاتی بیاد ماندنی را سپری کنید. این منطقه در امتداد خیابان نظامی قرار دارد و تا دیوارهای شرقی ایچری شهر امتداد می یابد و در این مسیر، صدای دلنشین فواره های آب روحتان را نوازش می دهد.

برج‌های شعله

به توضیح سایت سفر باتو، این سازه زیبا به نماد این شهر تبدیل شده و معرف باکوی مدرن است. برج های شعله متشکل از سه ساختمان مجزا است که همگی تصویری از شعله های آتش را نشان می دهند و بر روی ارتفاعات شهر و مشرف به ساحل بنا شده اند. بلندترین برج یکصد و هشتاد و دو متر ارتفاع دارد و با تاریک شدن هوا و با نور پردازی های زیبا جلوه ای تماشایی دارند.

بلوار باکو

بلوار باکو یکی از اصلی ترین تفرجگاههای این شهر است که حدودا سه و نیم کیلومتر طول دارد و در امتداد دریای خزر کشیده شده است. بلوار باکو دارای جاذبه های متنوعی است و پارکهای تفریحی، رستوران و کافه های متنوع، باغ کاکتوس، کانال آبی ونیز کوچک و چرخ و فلک بزرگ چشم باکو را در خود جای داده است. بلوار باکو از میدان پرچم ملی شروع می‌شود و تا میدان آزادی ادامه می‌یابد و بهترین مکان برای شروع گشت و گذار در شهر باکوست.

مسجد تازه پیر (Teze Pir Mosque)

مسجد تازه پیر بنایی باشکوه و زیباست که با مناره‌های طلایی رنگ از فواصل بسیار دور خودنمایی می کند. مسجد تازه پیر در سال ۱۹۱۴ میلادی ساخته شد و هم اکنون بیش از یک قرن قدمت دارد. حدودا سه سال پس از تکمیل ساخت آن، انقلاب اکتبر در سال ۱۹۱۷ به وقوع پیوست و حاکمان بلشویک این مسجد را به سینما و سپس به انبار تبدیل نمودند. اما با گذشت بیش از بیست سال و در سال ۱۹۴۳ میلادی دوباره بعنوان مسجد بازگشایی گردید.

موزه فرش آذربایجان

موزه فرش آذربایجان یکی از دیدنی ترین موزه های شهر باکوست که در سال ۱۹۶۷ میلادی افتتاح شد و به عنوان اولین موزه فرش در دنیا شروع به فعالیت نمود.

بنای باستانی قلعه دختر  (Maiden’s Tower)

قلعه دختر با هزار سال قدمت یکی از دیدنی ترین جاذبه های شهر باکوست که در منطقه تاریخی ایچری شهر و در کنار مکان های تاریخی دیگری قرار گرفته است. برج دختر در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و از اهمیت و ارزش بسیاری برخوردار است. با ورود به داخل این بنا از طریق پلکانی مارپیچی شکل به بالای این عمارت می رسید و از آن جا شاهد مناظر زیبای شهر خواهید بود.  برج دختر بنای آجری شکل و استوانه ای است که در حدود بیست و نه متر ارتفاع دارد و اطراف آن را باغی زیبا احاطه نموده است و هدف از ساخت آن بطور دقیق مشخص نیست اما برخی باستان شناسان بر این باورند که این بنا پرستشگاه زرتشیان بوده و بارها کاربری آن تغییر نموده است.

قصر شیروان شاهان

قصر باشکوه شیروان شاهان، محل زندگی سران حکومت شیروان شاهان ( اقوام عرب متجاوز به این منطقه ) بوده که بعد از ویرانی شهر شماخی، این منطقه را به عنوان پایتخت انتخاب نموده اند. این بنای زیبا حدود ششصد سال قدمت دارد و در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت گردیده است.

خیابان نظامی

بعد از بازدید از ایچری شهر و مکان های موجود در آن، بهتر است سری به خیابان های زیبا و پر جاذبه شهر باکو بزنید. خیابان نظامی یکی از شلوغ ترین خیابان های این شهر است که جاذبه های متنوعی در آن به چشم می خورد از فروشگاه های لوکس و مدرن گرفته تا دهها کافه و رستوران  با فضایی رمانتیک و دوست داشتنی.

این خیابان حدود سه و نیم کیلومتر طول دارد و یکی از مهم ترین خیابان های شهر محسوب می گردد. این خیابان به افتخار شاعر گرانقدر ایران زمین (حکیم نظامی گنجه ‌ای ) نام گذاری شده است و گشت و گذار در آن جالب و سرگرم کننده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top