تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/11/02 - 14:58
کد خبر: 383315

وزیر بهداشت:

بهار۱۴۰۰ بهارِ تولید واکسن مشترک ایران و کوبا خواهد بود

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه "تا بهار سال۱۴۰۰ تولید انبوه واکسن کرونا شروع می‌شود" گفت: اگرچه روزهای اخیر میزان فوت ناشی از کرونا نیز دو رقمی است اما شنا کردن در اقیانوس این بلا با دستان بسته برای کشورمان افتخار بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم ، سعید نمکی ظهر امروز در نشست ستاد استانی کرونا در استانداری هرمزگان اظهار کرد: یکی از هدیه‌های ارزشمند برای مردم و جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی، این بود که در این رقابت نابرابر در اوج تحریم‌ها توانست در عرصه بین‌المللی بدرخشد.

وی افزود: در روزهایی که مردم قدرتمندترین کشورهای اقتصادی جهان در باتلاق کرونا قتل عام می‌شدند متاسفانه مرگ‌های بالاتر از 4 هزار نفر را در آمریکا می‌دیدیم و بالاتر از هزار و 100 نفر را هم در کشور قدرتمندی مانند آلمان دیدیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: اما در ایران مرگ‌ها به حدود 80 نفر رسید و گرچه داغ‌ از دست دادن این عزیزان برای ماهم سنگین بود اما باز هم این افتخاری بود برای جمهوری اسلامی ایران که با دست‌های بسته در این اقیانوس بلا شنا کرد.

نمکی با اشاره به مسافرت‌های سازمان نیافته به استان هرمزگان گفت: همواره بنده و همکارانم نگران بازگشت موج سنگین بیماری کرونا با توجه به وجود این سفرها هستیم.

وی با اشاره به تولید 100 درصدی برخی صنایع از جمله آلومینیوم در هرمزگان، بیان کرد: این اتفاق موجب دلگرمی جامعه حوزه تولید به نظام سلامت است که با مراقبت و قرار گرفتن در خط مقدم مبارزه با کرونا و مراقبت از جسم مردم به تولید می‌پردازند و تولید کنندگان نیز برای حمایت از این کادر زحمتکش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تولید را رونق می‌دهند.

وزیر بهداشت عنوان کرد: با ساده و عادی انگاری ویروس کرونا شاهد وقوع موج سنگین تری از این ویروس خواهیم بود.

نمکی افزود: هجوم مسافران به جزایر هرمزگان قطعا پیک سنگینی را به راه خواهد انداخت، در همین راستا محدودیت‌های جدی اتخاذ خواهد شد.

وزیر بهداشت در خصوص همکاری با کوبا در زمینه تولید واکسن کرونا، گفت: فاز سوم انسانی واکسن کرونا را در رازی انجام خواهد شد و تا بهار به توانمندی تولید انبوه واکسن کرونا خواهیم رسید تا بتوانیم تزریق عمومی را آغاز کنیم، ما در گذشته نیز همکاری با کوبا داشته‌ایم و با کمک واکسن هپاتیت ساخت کوبا توانستیم به مهار این بیماری کمک کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به رشد شاخص‌های درمانی در هرمزگان گفت: با بهره‌برداری و تجهیز بیمارستان‌های در حال احداث می‌توان متوسط دسترسی مردم به خدمات درمانی را افزایش داد.

نمکی با اشاره به افتتاح بیمارستان 139 تخت‌خوابی شریعتی در بندرعباس، گفت: توسعه مراکز درمانی در زمان شیوع ویروس کرونا یکی از‌ گام‌های خوبی بوده که توسط دولت برداشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون گروه‌های خاص را قبل از 22 بهمن‌ با واکسن‌های وارد شده آغاز خواهیم کرد، همچنین از طریق مجازی تامین واکسن و کوواکس سهمیه‌ دریافت خواهیم که به اطلاعات تکمیلی به زودی به عموم مردم خواهد رسید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top