تاریخ انتشار: شنبه 1399/11/04 - 09:57
کد خبر: 383423

گوگل ادز چیست و چطور کار می‌کند

هزینه‌ی گوگل ادز بر اساس عواملی مانند رقابت‌پذیری کلمه کلیدی‌های انتخابی و صنعت شما، موقعیت جغرافیایی شما، کیفیت کمپین‌های تبلیغاتی شما و غیره، می‌تواند تغییر کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تبلیغات در دنیای امروز شکل‌های مختلفی دارد، از آگهی‌های تمام صفحه در مجله‌ها و روزنامه‌ها گرفته تا کالاها و خدماتی که اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی به دنبال کنندگان خود معرفی و ارائه می‌کنند. در میان تمام انواع تبلیغ‌ها، تبلیغات در گوگل یکی از مؤثرترین و بهترین روش‌هایی است که کسب‌وکارها می‌توانند برای معرفی کالاها و خدمات خود انتخاب کنند. این سیستم تبلیغات در گوگل که از آن به نام گوگل ادز یا گوگل ادوردز یاد می‌کنند، شکل‌های متنوعی برای معرفی مجموعه یا محصولات‌تان به شما ارائه می‌دهد. ما در نیک آوازه امروز قصد داریم تا به شما بگوییم گوگل ادز چیست و چطور کار می‌کند؟

گوگل ادز چیست

گوگل ادز (Google Ads) یا سیستم تبلیغاتی گوگل، روشی است که در آن گوگل با استفاده از سایت‌ها و ابزارهایی که در اختیار دارد، کسب‌وکار شما یا خدمات و محصولات‌تان را به مشتریان و کاربران مورد نظر شما معرفی و در ازای آن از شما هزینه دریافت می‌کند. گوگل ادز این تبلیغات را یا در موتور جستجوی گوگل و در صفحه‌ی نتایج به نمایش در می‌آورد یا با استفاده از سیستم نمایش شبکه‌ای (Network Display System) و برنامه‌ی اد سنس (Ad Sense) گوگل، این تبلیغات را در دیگر وبسایت‌ها نشان می‌دهد.

گوگل ادز درست در زمانی که کاربرها در حال جست‌وجوی کالاها و خدمات مرتبط با کسب‌وکار شما هستند، تبلیغات شما را به آن‌ها نشان می‌دهد و این بزرگ‌ترین مزیتی است که این سیستم تبلیغاتی می‌تواند برای شما و تجارت‌تان ایجاد کند. 

گوگل ادز چیست و چطور کار می‌کند

شبکه نمایش گوگل

در کنار نمایش تبلیغات در موتور جستجوی گوگل، راه دیگری که گوگل ادز برای نمایش تبلیغات شما دارد، شبکه‌ی نمایش گوگل است. شبکه‌ی نمایش، مجموعه‌ای وسیع از وبسایت‌هایی است که یا با گوگل همکاری دارند یا قبول کرده‌اند در خدمت گوگل ادز باشند. تبلیغ‌های گوگل می‌تواند در این وبسایت به شکل متن، تصویر، ویدیو یا دیگر فرمت‌های مدیا با اهداف مختلفی به نمایش دربیاید. برنامه‌ی اد سنس هم به شما این قدرت انتخاب را می‌دهد که تبلیغات‌تان در کدام بخش‌های یک وبسایت، نمایش داده شود.   

گوگل ادز چطور کار می‌کند

اگر می‌خواهید تبلیغ‌تان در موتور جستجوی گوگل یا شبکه‌ی نمایش دیده شود، باید روی کلمه کلیدی که انتخاب می‌کنید دقت زیادی داشته باشید، چرا که گوگل ادز روی کلمه‌ کلیدی تمرکز دارد. تبلیغ ‌کنندگان لیستی از کلمه کلیدی‌های هدف خود را که به کسب‌وکارشان مربوط است انتخاب می‌کنند و آن را به گوگل ادز می‌دهند تا بر اساس آن برای‌شان تبلیغ انجام دهد. عبارت‌هایی هم که به عنوان کلمه کلیدی انتخاب می‌کنند، آن‌هایی هستند که احتمال انتخاب‌شان توسط کاربر در زمان جست‌وجو برای رسیدن به محصول، بیشتر است.

صاحبان کسب‌وکار، برای این کلمه کلیدی‌ها به گوگل هزینه‌ای (bid) پرداخت می‌کنند. مقدار این هزینه هم بر اساس اینکه صاحبان کسب‌وکار تا چه اندازه تمایل دارند برای جلب کاربرهای گوگل به سمت تبلیغ‌شان خرج کنند، می‌تواند متفاوت باشد.

این هزینه، با امتیاز کیفیتی که گوگل بر اساس کیفیت تبلیغ پیشنهادی‌تان به شما می‌دهد، تلفیق می‌شود و تعیین می‌کند تبلیغات شما در نتایج صفحات موتور جست‌وجوی گوگل یا شبکه‌ی نمایش، در چه رتبه‌ای و به چه شکلی به نمایش دربیاید.

گوگل ادز چیست و چطور کار می‌کند

مزایده‌ی گوگل ادز

گوگل ادز بر اساس یک سیستم مزایده‌ای کار می‌کند، که این مزایده هر بار با سرچ یک کلمه کلیدی توسط کاربر انجام می‌شود. برای برنده شدن در مزایده‌ی گوگل و دیدن تبلیغ خود در صفحه‌های مرتبط با کلمه کلیدی‌های مربوط به آن، باید امتیاز کیفیت و مقدار هزینه‌ی تبلیغی‌تان را بالا ببرید.

هر اندازه امتیاز کیفیت شما بالاتر برود و همزمان با آن مقدار هزینه‌ای که می‌کنید بیشتر شود، می‌توانید جایگاه بهتری برای تبلیغ‌تان به دست بیاورید. فاکتورهای زیر می‌توانند بر امتیاز کیفیت شما اثرگذار باشند:

  • تبلیغ گوگل شما تا چه اندازه با نتیجه‌ی سرچ‌ها مرتبط است
  • کلمه کلیدی انتخابی شما تا چه اندازه با گروه تبلیغی شما مرتبط است
  • تبلیغ شما با صفحه‌ی لندینگ مربوط با آن تا چه اندازه مرتبط است
  • تاریخچه‌ی نرخ کلیک تبلیغ و گروه تبلیغی آن
  • تاریخچه‌ی عملکرد کلی حساب شما
  • البته اگر امتیاز کیفیت بالایی داشته باشید، می‌توانید از منافع دیگری هم بهره ببرید:
  • هزینه‌ی کمتر: گوگل هزینه‌ی هر کلیک را برای تبلیغ‌کننده‌هایی که امتیاز کیفیت بالایی دارند، کم می‌کند و به این صورت باعث بهبود نرخ بازگشت سرمایه‌ی آن‌ها می‌شود.
  • نمایش بیشتر: زمانی که امتیاز کیفیت بالایی دارید، تبلیغ شما بیشتر و در جایگاه‌های بهتری (بالای صفحه به جای پایین صفحه) نمایش داده می‎شود. این به کسب‌وکار شما کمک می‌کند کلیک بیشتری به دست بیاورد، بدون اینکه هزینه‌ی بیشتری کرده باشید.

 

هزینه‌ی گوگل ادز

هزینه‌ی گوگل ادز بر اساس عواملی مانند رقابت‌پذیری کلمه کلیدی‌های انتخابی و صنعت شما، موقعیت جغرافیایی شما، کیفیت کمپین‌های تبلیغاتی شما و غیره، می‌تواند تغییر کند.

در انتها

با گوگل ادز و سیستم کاری آن تا اندازه‌ای آشنا شدیم، البته گوگل ادز دنیای بزرگی از اطلاعات را در خود جای داده است و بخش‌های مختلف و متنوعی دارد. تبلیغات در گوگل یکی از رازهای رسیدن به موفقیت در دنیای دیجیتالی امروز است، بازار خواسته یا ناخواسته به سمت دیجیتالی شدن می‌رود و کسب‌وکاری که می‌تواند در این مسیر عملکرد بهتری از خود نشان بدهد، می‌تواند سریع‌تر به خواسته‌های خود برسد. 

منبع:
https://nikavazeh.ir/blog/what-is-google-ads-and-how-does-it-work

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top