تاریخ انتشار: شنبه 1399/11/04 - 13:37
کد خبر: 383472

در وبینار تخصصی انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ مطرح شد؛

تحریم دارویی یا تقدیم واکسن

الان واکسن های زیادی در دسترس داریم.وقتی به 90 منبع برای تامین واکسن دسترسی داریم آیا عاقلانه است که از کشوری تهیه کنیم که با ما دشمنی می کند؟ دشمنی آمریکا این گونه نیست که با دولت ایران یا نظام ایران باشد! دقیقا هدفگیری شان مردم ایران هستند. در این تردیدی نیست! دیگر مظلوم تر از بچه سرطانی داریم؟ شما بروید از دوستان محک و انجمن خون و سرطان بپرسید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ وبینار تخصصی انجمن اسلامی دانشجویان۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با دکتر ابوالقاسمی رئیس دانشگاه بقیه الله و رئیس سابق سازمان خون پیرامون موضوع دوگانه تحریم دارویی و تقدیم واکسن برگزار شد.

مشروح صحبت های ابوالقاسمی به شرح زیر است.

ما واکسن را از هرجایی که بخواهیم می توانیم تهیه کنیم و قطعا نگاه ما نمی تواند یک نگاه صرفا فنی باشد که ببینیم این بهتر است یا این ارزان تر است.

باید مجموعه ای از معادلات سیاسی و رفتارهای کشور های متخاصم و صلاح ملت خودمان را در نظر بگیریم که این واکسن را خریداری کنیم و یا بسازیم.این اختیاری است که کشور ما دارد و اگر در این زمینه انتقاداتی هست آن شخص یا آگاهی ندارد یا واقعا سابقه ی کشور ما در گذشته را نمی داند.

تحریم ایران در سال های اول و دوم جنگ مانند دوران شعب ابی طالب بود هرگاه چیزی را خودمان می توانستیم تهیه کنیم آنگاه می گفتند ما برایتان تهیه می کنیم!

 بنده در دوران مسئولیتم در سازمان انتقال خون به خاطر دارم یک وقتی می خواستیم دستگاهی که به پلاکت پرتو می دهد و فرآورده های خونی را برای استفاده آماده می کرد. وقتی برای تهیه به غرفه کانادایی ها رفتم اصلا مرا بیرون کردند و گفتند ما به شما هیچی نمی فروشیم.انگار یک صهیونیست کاملا متخاصم و دارای حالت کاملا هجومی! خب ما روش های دور زدن اینها را در این چهل سال خوب یاد گرفته ایم.

من بعدها با آلمان ها وارد مذاکره شدم و وقتی دستگاه را از آلمان ها خریداری کردم صاحب آن شرکت (کانادایی) اومد به التماس که بیا از من بخر! یعنی ما هرجا به سمت خودکفایی یا خرید از رقیب رفتیم آنتن هایشان به کار افتاد و برای مثال می گفتند به شما ارزان می دهیم و... مثل همین قضیه فایزر که گفت من 160 هزار به شما واکسن می دهم! چون دیده بود دست کشور ما باز است در خرید از کشورهای دیگر و یا ساخت واکسن باز است.

هدف دومش هم این بود که جرمی که آمریکایی ها در این چندسال به ما روا داشته اند را کمی شستشو دهد.جنایت تحریم دارویی ما در سال های گذشته با استفاده از تحریم کانال های پولی ما! یعنی می گویند که تحریم دارویی نیستیم ولی چون از پولمان نمی توانیم استفاده کنیم انگار تحریم دارویی هستیم.

با این تفاصیل آیا درست است که ما بحث صرفا فنی بکنیم که چه واکسنی خوب است و چه واکسنی بد است؟ ما باید اول مشخص کنیم که چه کشوری با ما جفا کرده که ما در رابطه های تجاری و دارویی و غذایی باید در نظر بگیریم این چیزها را. ما باید با کشوری معامله کنیم که به ما جفا نکرده باشد.

الان واکسن های زیادی در دسترس داریم.وقتی به 90 منبع برای تامین واکسن دسترسی داریم آیا عاقلانه است که از کشوری تهیه کنیم که با ما دشمنی می کند؟ دشمنی آمریکا این گونه نیست که با دولت ایران یا نظام ایران باشد! دقیقا هدفگیری شان مردم ایران هستند. در این تردیدی نیست! دیگر مظلوم تر از بچه سرطانی داریم؟ شما بروید از دوستان محک و انجمن خون و سرطان بپرسید.

هروقت ما دارویی می خواستیم که مربوط به اینها بود کمبود پیش آمد.تا بالاخره از هند و منابع دیگر تهیه کردیم. اروپایی ها نمی گذارند ما دارو وارد کنیم و به تمام افکار عمومی دنیا دارند دروغ می گویند. می گویند دارو را تحریم نکردیم ولی صد درصد تحریم کرده اند و فقط اعلام نمی کنند. این که پولهای ایران بلوکه می شود و اجازه ی خرید دارو با این پولها داده نمی شود دلیلی بر این است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top