تاریخ انتشار: شنبه 1399/11/04 - 21:10
کد خبر: 383527

جبرائیلی:

بایدن راه ترامپ را ادامه خواهد داد

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه بایدن‌ راه ترامپ را ادامه خواهد داد، گفت: ‌اگر بایدن عاشق برجام بود، فرمان بازگشت به برجام را هم صادر می‌کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، سید یاسر جبرائیلی در جمع فعالان فضای مجازی تبریز اظهار داشت: اگر بایدن عاشق برجام بود در روز اول که 17 فرمان بازگشت به قراردادهای بین‌المللی را صادر کرد، فرمان بازگشت به برجام را هم صادر می‌کرد.

بایدن راه ترامپ را ادامه خواهد داد

وی افزود: کسانی که به بایدن عشق می‌ورزند، نمی‌خواهند اشتراک نظر دو حزب آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی را درک کنند. دوگانه مقاومت و مذاکره به تاریخ پیوسته و دولت‌های بعدی از هر طیفی که باشد، رویکرد دولت فعلی را طی نخواهد کرد.

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه بایدن هم در خصوص ایران راه ترامپ را ادامه خواهد داد تصریح کرد:علاوه بر بیماری غربزدگی، بیماری غرب هراسی نیز داریم که نمی‌گذارد واقعیات جامعه آمریکا دیده شود.

وی ادامه داد: واقعیات آمریکا نشان می‌دهد، دولت بایدن روی ثبات نخواهد دید اما خودسانسوری ما درباره واقعیات ایالت متحده، از آمریکا کدخدا ساخته و ما مسئله تحریم را در بستر دولتی نخواهیم توانست حل کنیم، ما باید منافع خصوصی و بنگاه‌های کوچک خود را با بنگاه‌های کشورهای همسایه گره بزنیم تا اراده‌ای برای تحریم وجود نداشته باشد.

جبرائیلی در خصوص ضرورت توجه به ظرفیت علمی و اجرایی جوانان در کشور اظهار داشت: هم‌اکنون در رودبار و قزوین با فرآیندی جدید نهاده‌های ارزان دامی تولید و قیمت گوشت گوسفند بعد از ذبح حدود 20 هزار تومان تمام می‌شود.

وی ادامه داد: اگر این فرآیند فراگیر شود، کشور از واردات چندین میلیارد دلاری نهاده‌ها بی‌نیاز خواهد شد اما تحقق فراگیر چنین ظرفیت‌هایی به دولت جوان نیازمند است.

جبرائیلی افزود: شهر تبریز در سال گذشته 120 میلیون دلار صادرات داشته و هیچ مشکلی هم برای وارد کردن پول خود نداشته است، اینگونه ظرفیت‌ها باید تقویت شود. ایده‌ی دولت جوان حزب اللهی برای گذار از فرمان آتش به اختیاری صادر شده است.

وی گفت: فرمان آتش به اختیار در دوره‌ای صادر شد که مرکز تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری دچار اختلال بود، دولت جوان حزب‌اللهی، جریان آتش‌به‌اختیار را سازماندهی کرده و مرکز تصمیم‌سازی را از اختلال نجات می‌دهد و تا زمانی که نسل اول و دوم انقلاب اراده‌ای نداشته باشد، دولت جوان حزب‌اللهی شکل نخواهد گرفت.

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: در بیانیه گام دوم، چهل بار واژه جوان بکار برده شده است و نشان می‌دهد که جریان جوان حزب‌اللهی، لازمه چهل ساله بعدی انقلاب است. رهبری واقعاً نگران هدر رفت سرمایه اجتماعی جوانان هستند.

وی افزود: نقطه مقابل دولت جوان حزب‌اللهی، دولت پیر ناکارآمد لیبرال است البته پیشکسوتان سرحالِ کارآمد نقطه مقابل دولت جوان نیستند،در مسیر تحقق دولت جوان باید چالش‌ها، ظرفیت‌ها و مسائل مهم به طور مستمر احصا و شناسایی شود.

جبرائیلی در پایان گفت: ما در مرکز ارزیابی و تحقق سیاست‌های کلی، بطور مستمر درحال شناسایی مسائل و ارائه راهکار هستیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top