تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/11/08 - 15:38
کد خبر: 384024

در افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی مطرح شد؛

امروز شاهد میدان داری جوانان در عرصه تعلیم و تربیت هستیم

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز شاهد میدان داری جوانان در قالب مجلس شورای دانش‌آموزی در عرصه تعلیم و تربیت هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش آموزی در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد.

مجلس دانش‌آموزی دارای ۱۵۰ نماینده دختر و پسر (۷۵ دختر و ۷۵ پسر) از دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم است که در بین نمایندگان، ۴ نماینده اقلیت‌های دینی، ۲ نماینده از بین دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و ۲ نماینده از مدارس ایرانی خارج از کشور عضویت دارند.

مجلس دانش‌آموزی یکی از معدود مجالس دانش‌آموزی و جوانان فعال در بین کشورهای مختلف است که با تبیین سازوکارهای ارتباطی مختلف در بستر فضای مجازی در زمان شیوع کرونا فعالیت آن تعطیل نشده و فعالانه و پویا به فعالیت‌های مؤثر خود ادامه می‌دهد.

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این برنامه گفت: امروز شاهد میدان داری جوانان در قالب مجلس شورای دانش آموزی در عرصه تعلیم و تربیت هستیم. امروز نمایندگان مختلفی به نمایندگی از ۱۵ میلیون دانش‌آموز گردهم آمده‌اند تا از دغدغه‌های تعلیم و تربیت سخن بگویند و با هم اندیشی به ارتقاء نظام تعلیم و تربیت کمک کنند. بالاتر از این خود نیز تمرین تربیت، تعامل، گفتگو، مشارکت، دوستی، مهربانی، صلح و صفا، پرسشگری، نقدپذیری، تحمل، مدارا و مسئولیت‌پذیری خواهند کرد.

کاظمی بیان کرد: آگاهی دانش آموزان به اسناد بالادستی، سیاست‌های مهم نظام تعلیم و تربیت، افزایش بصیرت و آگاهی از حوزه‌های مختلف تعلیم و تربیت، تجربه گردانی، کسب فیض از محضر اساتید و معلمان برجسته، حضور در کارگاه‌های آموزشی بخشی از این تمرین تربیتی است. نهایتاً شنیدن صدای و نیاز دانش آموزان از زبان خود آن‌ها؛ تفکر، تأمل و ارائه راه حل و پیشنهاد توسط خود دانش آموزان مثل تهیه اسناد دوازده‌گانه سازمان دانش آموزی اقدامی است که می‌تواند فرآیند تصمیم‌سازی و مشارکت دانش آموزان را در سیاست‌گذاری‌ها و اجرا تسهیل و میسر کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز مجلس دانش آموزی می‌توانند در راستای بیانیه گام دوم انقلاب مصداق بارز از توجه مسئولین به جوانان و اعتماد به جوانان در جای جای کشور باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خطاب به دانش آموزان مجلس شورای دانش آموزشی گفت: با توجه به اینکه مجلس یک نهاد صنفی و مشورتی است حضور فعال در عرصه‌های مختلف تعلیم و تربیت به ویژه فعالیت‌های آموزشی پرورشی و اجتماعی در چهارچوب قانون و ضوابط و مقررات مجلس ضروری است.

وی افزود: یکی از مهمترین کارکردهای مجلس کارکرد تربیتی آن است. نکته بعدی خطاب به مدیران کل، معاونین ادارات کل آموزش و پرورش و روسای سازمان‌های دانش آموزی کشور است؛ قدر رو منزلت و جایگاه مجلس دانش آموزی را بدانیم و زمینه مشارکت دانش آموزان را به بهترین شکل ممکن در فرایندهای تصمیم‌سازی نظام تعلیم و تربیت فراهم کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: وقتی نقش‌پذیری دانش آموزان و توسعه مجلس دانش آموزی را در قالب بسته تحولی به سازمان‌ها ادارات کل ابلاغ شده است یعنی یقیناً انتظار می‌رود نقش و جایگاه واقعی مجلس دانش آموزی در سطح استان‌ها را و همینطور مناطق آموزش و پرورش استان‌ها را مورد توجه قرار بدهند. همچنین زمینه مشارکت این افراد را برای تحقق فرایندها و پیامدهای تربیتی مدنظر داشته باشند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top