تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/11/12 - 20:39
کد خبر: 384440

خطیب زاده:

عدم استفاده از اصطلاح «دولت فراگیر اسلامی» در سخنان ظریف در دیدار هیئت طالبان

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که اصطلاح «دولت فراگیر اسلامی» به هیچ وجه در سخنان امروز ظریف در دیدار هیأت طالبان مطرح نشده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امشب (یکشنبه) خبر منتشر شده در یکی از رسانه ها در خصوص دیدار هیأت طالبان با وزیر امور خارجه کشورمان را مخدوش و حتی اشتباه و گمراه‌کننده خواند.

خطیب‌زاده تصریح کرد: اصطلاح «دولت فراگیر اسلامی» به هیچ وجه در سخنان دکتر ظریف نبوده و متاسفانه خبر این رسانه در این خصوص فاقد سندیت است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: اخبار صحیح در خصوص وزارت امور خارجه صرفا از مجاری مورد تایید این وزارتخانه منتشر می‌شود و انتشار هرگونه مطلب خارج از مجاری گفته شده، فاقد اعتبار می باشد.

خاطر نشان می شود در خصوص این‌ ملاقات پیش از این از طریق وزارت امور خارجه اطلاع رسانی لازم انجام شده است.

هیأت طالبان به ریاست ملاعبدالغنی برادر امروز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار آمادگی ایران را برای تسهیل گفت‌وگو بین طالبان، دولت و دیگر گروه‌های افغانستانی اعلام کرد و گفت: امیدوارم همه تلاش شما آن باشد که آلام و مشکلات مردم هر چه زودتر پایان یابد و با برقراری صلح در افغانستان، بهانه اشغالگران از دستشان خارج شود.

هیأت طالبان پیش از این نیز با علی شمخانی دیدار کرده بود.دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار هیأت طالبان با بیان اینکه آمریکا به دنبال صلح و امنیت در افغانستان نیست، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه جریانی را که بخواهد با جنگ در افغانستان به حاکمیت برسد به رسمیت نخواهد شناخت.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این از سفر این هیأت خبر داده و عنوان‌ کرد: این هیأت بر اساس هماهنگی قبلی و به دعوت وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد سه‌شنبه وارد تهران و مورد استقبال مقامات وزارت امور خارجه  قرار گرفت.

خطیب‌زاده همچنین اظهار داشت: هیأت سیاسی طالبان در طول مدت حضور در تهران دیدارهایی را با مقامات مسؤول کشورمان از جمله محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و محمدابراهیم طاهریان فرد نماینده ویژه ایران در امور افغانستان داشته و در خصوص روند صلح در افغانستان و مسائل و موضوعات مرتبط تبادل نظر و رایزنی‌هایی صورت خواهد پذیرفت.

وی همچنین در اظهارنظری در این خصوص با بیان اینکه برای صلح افغاستان سرمایه‌گذاری زیادی کردیم، گفت‌وگوهای بین‌الافغانی را تنها راه‌حل صلح‌آمیز و پایدار برای این کشور خواند و گفت: موضع ایران به آنچه در واشنگتن رخ می‌دهد متکی نبوده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
خانه سست عنکبوت/ فعالان دانشجویی در خصوص پیامدهای عملیات «وعده صادق» چه می‌گویند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top