تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/11/19 - 09:28
کد خبر: 385074

هشدار ایران نسبت به هرگونه ماجراجویی رژیم صهیونیستی

نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت نسبت به هرگونه ماجراجویی نظامی رژیم صهیونیستی هشدار داد و اعلام کرد: حق ذاتی دفاع از خود را محفوظ می‌دانیم تا در برابر هرگونه تهدید یا عمل نادرست رژیم اسرائیل، قاطعانه پاسخ دهیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت نسبت به اظهارات تحریک‌آمیز و جنگ‌افروزانه رژیم صهیونیستی هشدار داد و تصریح کرد: به هرگونه تهدید یا عمل نادرست رژیم اسرائیل قاطعانه پاسخ می‌دهیم.

تخت روانچی در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل و هم چنین رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد، افزود: به تازگی، رژیم اسرائیل نه تنها اظهارات تحریک‌آمیز و جنگ‌افروزانه خود را علیه جمهوری اسلامی ایران شدت بخشیده، بلکه فعالانه در پی برنامه‌ریزی به منظور اقدام به تهدید‌های خصمانه خود علیه ایران است.

وی خاطرنشان کرد: آخرین نمونه چنین تهدیدهایی، اظهارات رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اسرائیل در ۲۶ ژانویه ۲۰۲۱ است که در آن، علاوه بر ادعای واهی درباره برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران، گفت «نیرو‌های نظامی اسرائیل علاوه بر برنامه‌های موجود علیه ایران، تعدادی از برنامه‌های عملیاتی را نیز آماده می‌کنند تا آن‌ها را برای سال آینده توسعه دهند، زیرا این برنامه‌ها باید روی میز باشد.»

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد این تهدید‌ها را نقض فاحش ماده ۲ منشور ملل متحد خواند و افزود: با توجه به سابقه تاریک این رژیم در حمله به کشور‌های منطقه، پاسخ مناسب جامعه جهانی را ضروری می‌سازد.

تخت روانچی با هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی نظامی رژیم اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: حق ذاتی دفاع از خود را محفوظ می‌دانیم تا در برابر هرگونه تهدید یا عمل نادرست رژیم اسرائیل، قاطعانه پاسخ دهیم.

وی تاکید کرد: به طور کامل روشن است که رژیم اسرائیل باید مسؤولیت کامل عواقب اقدامات لجام گسیخته و نادرست خود را به دوش بکشد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد عنوان کرد: شورای امنیت با داشتن مسؤولیت اصلی در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، باید با سیاست‌های بی‌ثبات‌کننده و اقدامات جنگ‌افروزانه رژیم اسرائیل مقابله کرده و آن را به جلوگیری از طرح‌های خطرناک خود علیه منطقه وادار کند.

تخت روانچی در پایان خواستار ثبت این نامه به عنوان سند شورای امنیت شد.

«مجید تخت روانچی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، در سخنرانی روز سه شنبه هفتم بهمن ماه در نشست شورای امنیت درباره مسئله فلسطین، در پاسخ به اتهامات نماینده رژیم اسرائیل نیز گفت: نماینده رژیم اشغالگر ادعا‌های اثبات نشده‌ای در مورد برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرد و با استفاده از برخی اطلاعات ساختگی، با درماندگی تلاش کرد تا فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آ‌میز ما را یک تهدید معرفی کند. این اقدام چیزی جز تلاش برای منحرف کردن توجهات از تولید صد‌ها سلاح هسته‌ای توسط اسرائیل که صلح و امنیت منطقه و فراتر از آن را تهدید می‌کند، نیست.

تخت روانچی گفت: در عین حال، ما حق ذاتی خود در دفاع مشروع و پاسخ شدید به هر گونه تهدید، از جمله تهدید امروز نماینده رژیم اسرائیل در نقض آشکار ماده ۲ منشور سازمان ملل را برای خود محفوظ می‌داریم و البته شورای امنیت نیز باید این رژیم را در برابر چنین تهدید‌هایی پاسخگو سازد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top