تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/11/19 - 17:45
کد خبر: 385147

اصل جمهوری اسلامی بر اساس رضایت مردم است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هدف از سفر خود را دیدار با مردم زنجان و شرکت در جشن‌های ایام‌الله دهه فجر برشمرد و گفت: اصل جمهوری اسلامی بر اساس رضایت مردم است ولی امروز مردم ناراضی هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز بعد از دیدار دو روزه با مردم تبریز وارد زنجان شد.

محسن رضایی پس از ورود به زنجان به صورت پیاده وارد بازار مسقف این شهر که طولانی‌ترین بازار مسقف کشور است شد و با کسبه و اصناف دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدارها مردم مشکلات و نظرات خود را در موارد مختلف با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در میان گذاشتند، وضعیت نامناسب کسب و کار و گرانی‌ها و تورم موجود در کشور از جمله گلایه‌های اصناف و کسبه بود.

یکی از کسبه ضمن گلایه از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها گفت: متاسفانه تورم و افزایش قیمت به حدی است که وقتی کالایی را به فروش می‌رسانیم دوباره نمی‌توانیم همان جنس را با همان قیمت که فروختیم بخریم.

این کاسب زنجانی با بیان اینکه در ماه حتی درآمدمان کفاف اجاره مغازه را نمی‌دهد، تصریح کرد: فقط روزمان برای فردا شب می‌کنیم و وضعیت خوبی در بازار و به ویژه کسب و کار وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مشکلات یکی دو تا نیست، افزود: دو نفر در این مغازه کار می‌کنیم ولی فقط خودمان را مشغول کرده‌ایم و هیچ سودی از کسب و کار خود به دست نمی‌آوریم.

وی با بیان اینکه شلوار مردانه‌ای را که سال گذشته 35 هزار تومان می‌خریدیم امسال آنرا 75 هزار تومان می‌خریم و فقط با 20 درصد سود می‌فروشیم، ادامه داد: وضعیت کسب و کار خراب است.

خانمی هم ضمن گلایه از وضعیت اجاره بها گفت: یک خانه 60 متری را امسال با 60 میلیون پیش و 750 هزار تومان کرایه اجاره کرده‌ام.

وی با بیان اینکه وضعیت اجاره خانه خیلی بد شده و خانه برای اجاره پیدا نمی‌شود، تصریح کرد: 750 هزار تومان کرایه، 500 هزار تومان قسط و 450 هزار تومان بیمه و... زندگی را بر مردم آن در شهری مثل زنجان سخت کرده است.

جوانی نیز با گلایه از نبود کار و شغل مناسب گفت: متاسفانه کار و شغل درست و حسابی وجود ندارد و بسیاری از جوانان با بیکاری و مشکلات ناشی از آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با بیان اینکه تمام زندگی خود را با یارانه و کمک معیشتی می‌گذارانم، تصریح کرد: متاسفانه با وجود اینکه در زمینه جوشکاری هم سر رشته و توانایی فنی دارم اما کار مناسبی پیدا نکرده‌ام.

یکی از کسبه نیز با گلایه از چاله‌ها و حفاری‌های صورت گرفته در کف بازار و عدم تعمیرات صورت گرفته در این زمینه، گفت: هر کس می‌آید و بازار را حفاری می‌کند ولی از تعمیر آن خبری نیست.

محسن رضایی که قرار است در سفری دو روزه در زنجان دیدارهایی هم داشته باشد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان هدف از سفر خود را دیدار با مردم زنجان و شرکت در جشن‌های ایام‌الله دهه فجر برشمرد و گفت: اصل جمهوری اسلامی بر اساس رضایت مردم است ولی امروز مردم ناراضی هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید به مشکلات مردم توجه شود، تصریح کرد: مردم امروز از زندگی، عدم قدرت خرید، تورم، گرانی و بیکاری ناراضی هستند.

وی با بیان اینکه به شخصه و به نوبه خود پیگیر مشکلات مردم هستم، تصریح کرد: باید برای رفاه مردم تلاش شود.

گفتنی است، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز یکشنبه ۱۹بهمن ماه به منظور شرکت در آیین‌های دهه فجر و ادای احترام به شهدای دفاع مقدس و دفاع از حرم به استان زنجان وارد زنجان شد.

بر این اساس، محسن رضایی در مراسم گرامیداشت دهه فجر که با شرکت عموم مردم در دارالقرآن الکریم زنجان برگزار می‌شود، شرکت و سخنرانی خواهد کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یکشنبه شب در برنامه «گجه لر» در مرکز صدا و سیمای زنجان شرکت می‌کند و با مردم این استان سخن خواهد گفت.

رضایی روز دوشنبه۲۰ بهمن با نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت و پس از آن به دیدار دو خانواده شهید در این شهر خواهد رفت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top