تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/11/20 - 11:10
کد خبر: 385190

سیاست‌های کلی حوزه زنان باید به صورت شیوه نامه‌های اجرایی در بیاید

یک نماینده مجلس گفت: سیاست‌های کلی و اسناد بالا دستی بسیاری در حوزه زنان داریم که نیاز است تبدیل به راهبرد و راهکار در آن زمینه شوند و به صورت شیوه نامه‌های اجرایی درآیند تا پس از به اجرا در آمدن به ارزیابی آن بپردازیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» فاطمه محمدبیگی دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نشست با اعضای جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی که با موضوع « الگوی زن انقلابی در بیانیه گام دوم» برگزار شد، گفت: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی و جهانی شدن آن نیاز است تا با دیدگاهی بلند به این مسئله بیاندیشیم که اگر نظام خانواده و تربیت به عنوان سنگ بنای جامعه شود، کانون رشد، پشتوانه اعتلا و ارتقاء نظام اسلامی قرار می گیرد.

وی با اشاره به آیه ۲۱ سوره روم افزود: زمانی که از نقش زنان صحبت می کنیم در واقع به معنای تکامل نقش مردان است نه در مقابل آن، چرا که نظام خلقت را نظام تکاملی می بینیم و اگر به نقش مکمل آن توجه لازم نشود حرکت رو به جلوی خانواده را می گیرد و مشکلات عدیده ایی از جمله طلاق عاطفی ایجاد می شود.

این نماینده مجلس در رابطه به مسئله قانون گذاری در حوزه زنان افزود: ما در بحث زنان سیاست های کلی و اسناد بالا دستی بسیاری داریم که نیاز است تبدیل به راهبرد و راهکار در آن زمینه شوند به گونه ای که به صورت شیوه نامه های اجرایی درآیند تا پس از به اجرا در آمدن به ارزیابی آن بپردازیم و با گفتمان و جریان سازی حول آن محور در صدد رفع مشکلات آن برآییم.

محمدبیگی در ادامه به بیان شاخص های الگوی زن انقلابی پرداخت و گفت: از جمله ویژگی ها این است که اولویت زن انقلابی اشتغال نیست بلکه یک زن تراز انقلاب اسلامی در ابتدا باید در بستر خانواده کنشگری فعال داشته باشد و اولویت اول آن این باشد که نقش خانوادگی را به خوبی ایفا کند و در جهت تقویت نظام خانواده تلاش خود را بکار بندد.

وی تاکید کرد: تغییر ارزش های دختران در جامعه و اثر اجتماعی زنان باید با بازنگری در الگوهای ارزشی با محوریت خانواده بر هویت حقیقی زنان و دختران اهتمام ورزید تا در نهایت این امر منجر به حفظ ارکان نظام اسلامی شود.

محمدبیگی درباره شاخص های دیگر یک زن تراز انقلاب اسلامی گفت: اهمیت بحث عفاف و حجاب، تسلط بر زبان های مختلف دنیا، سبک زندگی اسلامی، ساده زیستی، دغدغه مندی در حوزه انقلاب و مهم تر از همه داشتن اندیشه و فکر سیاسی از شاخص های دیگر است، یک زن الگوی انقلابی باید بتواند به خوبی مسائل روز از جمله مسائل سیاسی، اجتماعی و... را با بصیرت و بینش صحیح تحلیل کند.

محمد بیگی بیان کرد: در مجلس یازدهم با در نظر گرفتن قانون تعالی جمعیت و سلامت زنان تلاش کردیم با بررسی تمامی ماده های مرتبط با این حوزه، سند ملی سلامت زنان را به تدوین و به تصویب برسانیم و گامی موثر در جهت ارتقای سطح سلامت در حوزه زنان برداریم که در آینده با مطالبه جامعه اسلامی دانشجویان در این زمینه در مناطق محروم تصمیمات مثمر ثمری اتخاذ می گردد.

در حوزه زنان دچار بحران اختلال هویت اجتماعی شده ایم

تینا حاج محمدی، دبیر واحد خواهران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در ابتدای این نشست با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره دولت جوان مومن حزب اللهی گفت: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم نکاتی را در رابطه با اهمیت پرورش افراد برای تشکیل و حضور در چنین دولتی با ویژگی های شاخص بیان کردند که تنها در بستر خانواده و در دامان مادر شکل می گیرد و با توجه به سخن امام خمینی(ره) که پیروزی انقلاب را مرهون زنان می دانند، اثرگذاری زنان در جامعه نه تنها به عنوان نیمی از جمعیت بلکه به عنوان کسانی که بر روی خانواده، همسر و فرزندان خود تاثیر مستقیم و غیر مستقیم می گذارند محسوب می شود.

وی افزود: متاسفانه در حوزه زنان دچار بحران اختلال هویت اجتماعی شده ایم هویتی که خود پنداره ای از بازخورد جامعه علی الخصوص خانواده، آموزش و پرورش و رسانه است و نتوانسته الگوی زن انقلابی را به منصه ظهور و بروز برساند و باعث می شود که شور و ذوق و نشاط دخترانگی به سمت و سوی فعالیت های مردانه کشانده شود و شور انقلابی را به ضد زنانگی تبدیل می کند یا موجب سر خوردگی و گوشه گیری اجتماعی می شود.

حاج محمدی گفت: متاسفانه اکثر این مشکلات به دلیل عدم وجود بستر مناسب برای فعالیت زنان در عرصه های مختلف اجتماعی است و نیاز دارد که با رعایت مسائل مربوطه با در نظر گرفتن تفاوت های جنسیتی به قانون گذاری بپردازد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top