تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/11/20 - 19:45
کد خبر: 385285

تعداد فارغ‌التحصیلان دخترِ جویای کار بالاست

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: تعداد زنان و دختران به ویژه دختران فارغ‌التحصیل جویای کار بالاست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم؛ معصومه ابتکار امروز در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان که بدون حضور اصحاب رسانه و با محوریت بررسی روند اجرایی شدن سند ارتقای زنان کردستان برگزار شد، اظهار داشت: این طرح به عنوان یک فن و تخصص، طرحی مشترک با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و وزارت ارتباطات است که هدف اصلی آن افزایش توانمندی‌های زنان به منظور حضور موفق در بازارهای کار است.

وی گفت: امیدواریم در استان کردستان هم استارتاپ‌هایی در این زمینه برگزار و بانوان از آن استفاده کنند.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به بحث عدالت جنسیتی تصریح کرد: این مسئله برگرفته از مباحث پایه‌ای انقلاب اسلامی و  از رویکردهای مهم امام راحل(ه) و رهبر معظم انقلاب برای تحقق عدالت در همه ابعاد است، که در قانون اساسی هم به آن با صراحت اشاره شده است.

وی با بیان اینکه در کردستان بعد از یک سال از تصویب سند ارتقای وضعیت زنان خبرهای خوبی دریافت کرده‌ایم، افزود: اولین گام  برنامه‌ریزی در حوزه زنان و خانواده برداشته شده که متأسفانه در گذشته با برنامه عدالت محور حرکت نکرده بودیم و حالا شاهد پیشرفت‌های خوبی هستیم.

ابتکار با بیان اینکه یک برنامه نتیجه محور برای هر دستگاه اجرایی مشخص شده است، افزود: باید برنامه‌ها و گام‌های مشخصی برداشته و رصد و  پایش آن به صورت منظم و مستمر انجام شود.

وی ادامه داد: کردستان تحولات خوبی در این عرصه‌ به ویژه در دولت تدبیر و امید داشته و موضوع سند ارتقای زنان و خانواده را به طور جدی در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان پیگیری می‌کند.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده اظهار کرد: حرکت برنامه‌محور  این استان برای تحولات بسیار خوب در حوزه زنان و خانواده و انسجام اجتماعی آغاز شده که باید با قدرت ادامه یابد.

وی در زمینه تصدی پست‌های مدیریتی توسط زنان هم اظهار کرد: هدف‌گذاری 30درصدی از سوی رئیس‌جمهور برای دولت انجام شده که در حال حاضر 24درصد از پست‌های مدیریتی در دولت توسط زنان اشغال شده است.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده تعداد مدیران زن در سال 92 را زیر 5 درصد عنوان کرد و گفت:  باید تلاش کنیم تا 6 درصد باقیمانده هم در 6 ماه باقیمانده پایان دوره دولت محقق شود.

وی با اشاره به اینکه هر استانی شرایط خاص خود را دارد و بعضی‌ها پایه کارشان در این زمینه قوی بوده و حرکتی رو به رشد داشته‌اند، تأکید کرد: در کردستان هم ظرفیت، سرمایه، تحول و پیشرفت خوبی را شاهد هستیم که امیدواریم برای تصدی مدیران زن تلاش بیشتری شود.

ابتکار یکی دیگر از طرح‌های دولت برای زنان، تلاش مبتنی بر دانش روز و تجربیات ملی و فراملی در بحث اشتغال دانست و افزود: رسیدن به شغل پایدار و شرافتمندانه از جمله اهدافی است که دنبال می‌کنیم.

وی یکی از نقاط تمرکز دولت را زنان روستایی به ویژه در دولت دوازدهم اعلام و اذعان کرد: هنوز تا تحولات فراگیر در این زمینه جای کار بسیاری داریم و طرح‌های متعددی با همکاری دستگاه‌های مختلف در کشور و در کردستان اجرا شده است.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده تأکید کرد: انتظار داریم که با اعتبارات ملی و رویکرد عدالت جنسیتی و نیز در حوزه خانواده با رویکرد سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور تکلیف خود را برای تحکیم و تقویت خانواده ادا کرده و برای تقویت انسجام خانواده ایرانی گام‌های بزرگتری برداشته شود.

وی به طرح  کمند که به منظور کارآفرینی برای دختران دانشجو تهیه و تدوین شده هم اشاره کرد و افزود: این طرح تجربه موفقی بوده که دختران دانشجو در آخرین ترم تحصیلی می‌تواند مهارت‌های کسب و کار را آموزش ببینند.

ابتکار یادآور شد: از آنجا که تعداد زنان و دختران به ویژه دختران فارغ‌التحصیل جویای کار بالاست، باید برنامه‌ریزی و سیاستگذاری خوبی انجام گیرد  تا حرفه‌آموزی دختران متناسب با توانمندی و استعدادهای آنان انجام شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top