تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/11/21 - 17:11
کد خبر: 385412

ظریف:

جواب تهدید و فشار؛ مقاومت است

وزیر امور خارجه گفت: مردم ایران در برابر احترام، با احترام و در برابر تحریم و فشار با مقاومت جواب می دهند و هر کس این مردم را در تاریخ تهدید کرده به زباله دان تاریخ فرستاده شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه عصر امروز( سه‌شنبه) در مراسم تبریک سفیران کشورها به رئیس جمهور به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن عرض خیر مقدم به سفرای کشورهای دوست و تبریک فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی،گفت: امروز از همکاران عزیز خود در حوزه دیپلماتیک به دلیل همراهی و همکاری آنها با جمهوری اسلامی و مردم ایران و شرکت در مراسم استقبال از سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشکر می کنم.

جواب تهدید و فشار؛ مقاومت است

وی افزود: سال گذشته، سال پر التهابی برای همه ما بود و بیماری پاندومی «کویید» دنیا را به چالش کشید و نشان دهنده همبستگی جهانی برای مقابله با این بحران جهانی و درد مشترک بود. همه دنیا برای مقابله با درد مشترک در کنار هم آمدند به جز یک رژیم منحوسی که تلاش خود را با این خیال واهی که بتواند با فشار بر مردم بزرگ ایران، امروز شاهد برگزاری این مراسم نباشیم برای استفاده از این درد مشترک برای پیشبرد اهداف خود قرار داد.

    وزیر امور خارجه با بیان اینکه امروز می بینیم که مردم ایران در برابر جنگ و تروریسم اقتصادی اقتصادی «ترامپ» مقاومت کردند و امروز سرافراز تر از هر روز دیگر در برابر تاریخ و جهان ایستاده اند، گفت: آنهایی که بر علیه این ملت جنگ به پا کردند در نهایت علیه ملت خود نیز جنگ به پا کردند و پس از آن به زباله دان تاریخ رفتند. این شاید بهترین درس برای آیندگان باشد.

    ظریف تصریح کرد: با مردمی که در برابر جنگ و فشار ایستادند و بدون حمایت خارجی و بدون کمکی بر یک رژیم تا به دندان مسلح پیروز شدند و در برابر تروریسم اقتصادی ایستادند جز با کرامت و احترام نمی توان رفتار کرد.

وی با بیان اینکه این درسی برای دولت جدید آمریکا و همه کشورها است تا بدانند چگونه باید با این مردم بزرگ برخورد کرد،اظهار داشت: امروز ما در شرایطی سراغ جشن پیروزی انقلاب اسلامی می رویم که وابستگی ما به نفت از هر زمان دیگری کمتر شده است. مردم ما سختی و درد و رنج کشیدند اما در برابر زورگویی تسلیم نشدند و هیچگاه تسلیم نخواهند شد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: این گزارشی است که من به عنوان یک عضو کادر دیپلماتیک و شما به عنوان همکاران من در حوزه دیپلماسی باید به دنیا مخابره کنیم. امروز روز مخابره کردن این پیام به دنیاست که مردم ایران در برابر احترام، با احترام و در برابر تحریم و فشار با مقاومت جواب می دهند و هر که این مردم را در تاریخ تهدید کرده به زباله دان تاریخ فرستاده شده است.

ظریف با اشاره به اینکه این مردم کماکان بلند قامت ایستاده اند،گفت: این درس و افتخار بزرگی برای من و امثال من است که خدمتگزار این مردم بزرگ باشیم. جشن پیروزی انقلاب را به ریاست محترم جمهوری، مردم ایران و دوستان خود در سراسر جهان تبریک می گویم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
ائتلاف چند کشور علیه ایران
پاسخ مثبت ۲مربی سرشناس به قلعه نویی
مسلخ ۵ ساعته برای بازیکن پرسپولیس
حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
انفجار فوتبالی در مونیخ و منچستر
مربی برزیلی از برزیل ایران خاطره خوب دارد
خوش‌آمدگوییِ مادر ۲ شهید سمنانی به رئیسی +فیلم
رئیس جمهور در بدو ورود به سمنان چه گفت؟ +فیلم
تهران رکورددار چند قلوزایی
تسلیحات استفاده شده در عملیات وعده صادق +فیلم
علی باقری: ایران نشان داد ضامن امنیت منطقه است
فواید بی‌نظیر ریواس
به آمریکا گفتیم کاری به شما نداریم و هدف اسرائیل است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top