به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دنیای امروز، دنیای استفاده از اپلیکیشنهاست. اگر کمی به زندگی روزمرهی خود دقت کنید متوجه میشوید مدت زیادی از آخرین باری که در صف بانک ایستادهاید میگذرد، خیلی وقت است برای سفارش غذا به رستوران تلفن نمیزنید و شاید حتی آخرین باری را که از آژانس محلهی خود ماشین کرایه کرده باشید به خاطر نیاورید. برای رفع چنین نیازهایی خیلی وقت است از اپلیکیشنهایی که روی گوشی تلفنمان نصب کردهایم استفاده میکنیم. آمارها نشان میدهند حدود ۹ میلیون اپلیکیشن در جهان به مارکتهای اپلیکیشن عرضه شدهاند و در حال فعالیت هستند. این رقم به اهمیت تولید اپلیکیشن در توسعهی کسبوکار و در ادامهی آن رو آوردن به اپلیکیشن مارکتینگ اشاره دارد. اپلیکیشن مارکتینگ یا بازاریابی اپلیکیشن موبایل، بر ارتقا و تبلیغ اپلیکیشن تمرکز دارد. مهمترین ویژگی آن حفظ و تعامل با کاربرانی است که برنامهی شما را قبلا دانلود کردهاند. هدف بازاریابی اپلیکیشن، افزایش تعداد کاربران، افزایش تعامل آنها با اپلیکیشن و پیگیری میزان موفقیت کمپینهای تبلیغاتی است.
برای اینکه وارد دنیای اپلیکیشن مارکتینگ شوید،راههای زیادی پیش رو دارید.
یکی از راههایی که از محبوبیت بالایی برخوردار است، استفاده از روش رایگان «بهینهسازی اپ استور» یا «ASO» است. شما میتوانید با بهینه کردن فاکتورهایی مانند نام اپلیکیشن، آیکون برنامه، تصحیح دستهبندی یا توضیحات درون صفحهی معرفی آن، جایگاه اپلیکیشن خود را در اپ استور مورد نظرتان ارتقا دهید. البته که رقابت اپلیکیشنها در این روش بسیار بالاست و نتیجه گرفتن در این رقابت کار بسیار سختی است.
راه دیگر، استفاده از پلتفرمهای تبلیغات درون اپلیکیشن است. پلتفرمهای مناسب به شما این امکان را میدهند که از انواع تبلیغات بهره ببرید و اپلیکیشن خود را در سایر برنامهها تبلیغ کنید. بسته به نوع این تبلیغات میتوانید آگاهی از برند خود را افزایش دهید، کاربران بیشتری جذب کنید و با آنها تعامل داشته باشید. مزیت این روش این است که شما با توجه به حوزهی کسبوکارتان میتوانید تبلیغات خود را در اپلیکیشنهای مشابه یا اپلیکیشنهایی که تعدادی از مخاطبان شما را در خود جای دادهاند، نمایش دهید. مثلا وقتی شخصی در حال بازی کردن است، تبلیغی به او نمایش داده میشود که یک بازی دیگر را به او معرفی میکند. حتی گاهی به فرد این امکان را میدهد یک یا چند مرحله بازی کند و اگر از آن خوشش آمد، نصبش کند. با توجه به اینکه آن فرد بازی کردن را دوست دارد، از بازی جدید استقبال میکند و احتمال اینکه آن را نصب کند بالا میرود.
اما برای شروع، انتخاب پلتفرم مرحلهی بسیار مهمی است. موفقیت یا شکست بسیاری از کسبوکارها به پلتفرم تبلیغاتی آنها بستگی دارد. به عنوان یک پلتفرم تبلیغات درون اپلیکیشنی، Adivery هر آنچه را که شما از نمایش تبلیغاتتان انتظار دارید، برایتان فراهم کرده است.
این پلتفرم قابلیت استفاده از انواع تبلیغات را به شما ارائه میدهد. شما میتوانید با توجه به هدف خود، از آیتمهای تبلیغاتی مانند بنری، همسان و تبلیغات جایزهدار استفاده کنید. برای مثال اگر میخواهید یک تصویر ثابت یا متحرک را نمایش دهید میتوانید از تبلیغات بنری استفاده کنید یا مثلا برای نمایش ویدیو در اپلیکیشنها از تبلیغات جایزهدار استفاده کنید. به این صورت که اگر مخاطب ویدیوی تبلیغاتی را تا انتها تماشا کرد، در اپلیکیشن نمایشدهندهی تبلیغ، جایزه، کد تخفیف و... دریافت کند.
ادیوری با استفاده از الگوریتم هوشمند تبلیغات را به صورت هدفمند به مخاطبان بالقوهی شما نمایش میدهد و کاربران وفاداری را به جمع مشتریان شما اضافه میکند. نمایش تبلیغات به جامعهی مخاطبان مناسب، همچنین باعث افزایش آگاهی از برند و افزایش نصب اپلیکیشن شما خواهد شد.
مزیت دیگری که ادیوری به سایر رقیبانش دارد این است که تبلیغات شما را به صورت خودکار با توجه به شرایط جایگاه نمایش تبلیغات، شخصیسازی میکند. با چنین امکانی دیگر لازم نیست برای هر جایگاه تبلیغاتی، یک آیتم تبلیغاتی مجزا طراحی کنید. ادیوری این کار را با اطلاعاتی که از شما دریافت میکند برایتان انجام میدهد.
علاوه بر این به دلیل تعدد و تنوع ناشران، نرخ تبدیل بالاتری را با ادیوری تجربه میکنید. جایگاههایی که این پلتفرم برای نمایش تبلیغات در نظر گرفته است، از بهترین جایگاههای تبلیغاتی در اپلیکیشنها هستند.
سیستم قیمتگذاری ادیوری از دیگر دلایلی است که میتواند شما را به استفاده از خدمات این پلتفرم ترغیب کند. با بهینه کردن تبلیغات، ادیوری به شما کمک میکند کمترین مبلغ ممکن را برای تبلیغات خود پرداخت کنید.
برای اطلاعات بیشترمیتوانید به وبسایت ادیوری مراجعه کنید و بیشتر دربارهی این پلتفرم بخوانید.