تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/11/26 - 17:53
کد خبر: 385821

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها:

اکنون در یک موقعیت تمدن ساز و تاریخ ساز قرار داریم

مراسم بزرگداشت چهل ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با سخنرانی حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به همت انجمن اسلامی دانشجویان مسکو برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از مهر؛ مراسم بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به همت انجمن اسلامی دانشجویان مسکو شامگاه دیروز ۲۵ بهمن ماه برگزار شد.

این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران با سخنرانی حجت الاسلام دکتر رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز شد.

وی ضمن تبریک حلول ماه پر خیر و برکت رجب و بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: نظام لیبرالی غربی در حال فروپاشی است. نظام خانواده در غرب حتی در خود روسیه و ژاپن و کشورهای دیگر چون تحت تأثیر سبک زندگی غربی هستند وضعیت مساعدی ندارد. همچنین شکاف فقر و غنا الان در نظام‌های مختلف تحت تسلط نظام مسلط غرب هم همین وضعیت نابسامان را دارد. همه این وضعیت‌ها به ما این هشدار را می‌دهد که اکنون در یک موقعیت تمدن ساز و تاریخ ساز قرار داریم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: حدود سه یا چهار سال پیش مقام معظم رهبری جلسه‌ای غیررسمی با مجموعه‌ای از نویسندگان و متفکران حوزه تمدنی داشتند که معظم‌له بیان داشتند تمدن غرب در حال فروپاشی است و نشانه‌های این فروپاشی بوضوح دیده می‌شود. شاید در آن زمان ما این شکاف و اختلاف جدی را مشاهده نمی‌کردیم ولی اکنون می‌بینیم که دموکرات‌ها برای اولین بار دنبال استیضاح رئیس جمهور بعد از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش هستند. در حالی که در سال ۸۸ که کشور ما در بحران مداخله سیاسی کشورهای دیگر بود توئیتر قصد بروز رسانی سیستم‌های خود را داشت و بایستی فعالیت خود را مدتی متوقف می‌کرد با دخالت عالی‌ترین مقامات آمریکایی بخاطر حمایت از معترضان ایرانی توئیتر مدتی این کار را به تعویق انداخت به این بهانه که دسترسی ایرانیان به فضای آزاد مجازی نباید مختل شود اما در وضعیت مشابه در خود آمریکا دسترسی رئیس جمهور رسمی و مستقر آمریکا به فضای مجازی محدود می‌شود و در پخش زنده گفت و گوی او را قطع می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی در پی انقلاب اسلامی به وجود آمد و انقلاب ۴۰ سال گام اولش را به تعبیر رهبر معظم انقلاب با خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی طی کرد و وارد گام دوم خود شد برای رسیدن به آرمان نهایی که همانا مرجعیت بخشی به تمدن اسلامی است که در کشور این پتانسیل وجود دارد.

حجت الاسلام رستمی در پایان از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در زمینه‌های مختلف از جمله نانو و انرژی هسته تصریح کرد: امروزه این واقعیت رو ما هرگز نباید انکار کنیم که درگیر یک جنگ بزرگ هستیم این جنگ با آغاز انقلاب به ما تحمیل شد و با حمله صدام جنایتکار به اوج خود رسید و آمریکا و اذنابش این جنگ را ادامه دادند تا امروز که با جنگ شناختی رو به رو هستیم. امروزه رسالت شما دانشجویان چه در داخل کشور چه در خارج از کشور سنگین است.

سخنران بعدی این مراسم احمد حیدریان رئیس اداره امور دانشجویی، بورس و مدارس خارج از کشور وزارت امور خارجه بود که ایشان نیز ضمن تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی و حلول ماه رجب پاسخگوی مشکلات و سوالات دانشجویان در زمینه‌های مختلف از جمله تأیید مدارک تحصیلی، مشکلات مشمولین در بحث نظام وظیفه و گذرنامه و همچنین مشکلات انتقالی دانشجویان پزشکی به داخل کشور و بازگشایی مجدد مرزها برای شرکت دانشجویان در کلاس‌ها به صورت حضوری بودند.

شایان ذکر است در این برنامه کلیپ‌هایی در زمینه بزرگداشت انقلاب اسلامی پخش گردید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top