تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/11/26 - 18:07
کد خبر: 385824

ضرورت تشکیل گروه‌های پژوهشی هدفمند توسط اساتید دانشگاه‌ها

وزیر علوم بر ضرورت تشکیل گروه‌های پژوهشی هدفمند و برنامه‌محور توسط اساتید دانشگاه ها به منظور حل مسائل و مشکلات جامعه تاکید کرد و گفت:پیشبرد چنین برنامه‌هایی‌، هم انگیزه و اراده محیط‌های دانشگاهی و پژوهشی، و هم حمایت های ملی را می‌طلبد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا؛ دکتر منصور غلامی در آیین بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به مجموعه فعالیت‌های تاثیرگذار دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور، اظهار کرد: امروز کشور ما از جمله کشورهای صاحب نام و موقعیت در حوزه علم و پژوهش در سطح جهان است و بر اساس رتبه‌بندی‌های سالیانه بین‌المللی در خصوص عملکرد مراکز علمی کشورهای مختلف، از جایگاه خوبی برخوردار هستیم.

وزیر علوم با بیان اینکه آثار توفیقات علمی در مراکز دانشگاهی و پژوهشی باید در سطح جامعه نمود داشته باشد، افزود: این رویکردی است که قریب به اتفاق دانشگاه‌های کشور در این مسیر حرکت می‌کنند. البته دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای دستیابی به موفقیت در این راه، باید برای خود مأموریت تعریف کنند و برای حضور خود در هر نقطه از کشور دلیل و برای تحقق اهدافشان، برنامه داشته باشند.

وی در ادامه گفت: اساتید دانشگاه‌ها در کنار فعالیت‌های علمی برتر، با تشکیل گروه‌های پژوهشی هدفمند و برنامه‌محور، به سمت حل مسائل و مشکلات جامعه حرکت کنند که البته پیشبرد چنین برنامه‌هایی‌، هم انگیزه و اراده محیط‌های دانشگاهی و پژوهشی، و هم حمایت های ملی را می‌طلبد.

غلامی با بیان اینکه خوشبختانه شاهد حضور تعداد قابل توجهی از اساتید ایرانی در میان چهره‌های شناخته شده و تأثیرگذار علمی جهان هستیم، افزود: این مهم یکی از دستاوردهای قابل تأمل و مهم آموزش عالی کشور، طی ۴۲ سال بالندگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

وزیر علوم افزود: جای بسی خوشبختی است که امروز دانش‌آموختگان و اساتید ما در قالب مراکز رشد، مراکز شتاب دهنده، واحدهای فناور، پارک‌های علم و فناوری در حال سرعت بخشیدن به حرکت در مسیر دانشگاه جامعه محور هستند.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم؛ در این آیین وزیر علوم، ساختمان‌های شماره ۲ مرکز علوم شناختی دانشگاه علامه طباطبایی، پژوهشکده مطالعات و سیاستگذاری اجتماعی، پژوهشکده علوم ورزشی و تندرستی، پژوهشگاه تحول علوم انسانی و پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات این دانشگاه را افتتاح کرد.

همچنین کلینیک حقوقی دانشکده حقوق و علوم سیاسی، مرکز چین‌شناسی، اولین شتاب‌دهنده جامع علوم انسانی کشور (فلامینگو) و مجتمع آموزشی اقامتی شهید مهدیه و مرکز یادگیری واحدهای الکترونیکی (آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان) این دانشگاه نیز با حضور وزیر علوم به صورت آنلاین افتتاح شدند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top