تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/11/26 - 18:28
کد خبر: 385826

حداد عادل:

برخی مدیران بر اساس ذهن خودشان عمل می‌کنند نه سیاست‌های کلی نظام

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متاسفانه اکنون سیاست های کلی تصویب و ابلاغ می شود و یکسری مدیران براساس آنچه خودشان در ذهن دارند عمل می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست «بیّنات» بسیج دانشجویی گفت: مهمترین نیاز ما برای اداره کشور مدیریت است و اگر همه چیز باشد و مدیریت نباشد همه ظرفیت ها هدر می رود و برای همین باید مسئله مدیریت را در کشور یک مسئله محوری دانست.

وی با اشاره روند فعالیت و وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: یک گسلی وجود دارد بین سیاست های کلی که ما در مجمع تصویب می کنیم و کارهایی که وزارتخانه و نهادهای مختلف می کنند.

حداد عادل تاکید کرد: ما باید از اسناد بالادستی تبعیت کنیم و دستگاه‌ها باید آن چیزی که بالا دست ابلاغ کرده را اجرا کنند. ما باید تربیت شویم برای اینکه با یک اصولی کار کنیم. یکی از دلایلی که سیاست های کلی اجرا نمی شود به همین موضوع مربوط است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: من لمس کردم که هر قانون و مصوبه کلی وقتی می خواهد به عمل منتهی شود انگار پلی که باید بین مصوبه و عمل باشد زده نشده و احساس می کنم تا وقتی به این شکاف بین کلیات و جزئیات، نظر و عمل آرمان و واقعیت توجه نکنیم و اتصال اینها را برقرار نکنیم یه خلاء در کشور خواهیم داشت.

وی گفت: گاهی ممکن است تصویب یک سیاست کلی شش ماه طول بکشد ولی حس نمی کنیم اینها اثری داشته باشد. بنده اگر اختیار داشتم برای مسئولان از یک سطحی به بالا الزامی می کردم اگر می خواهد در این پست مدیریت بنشیند حدود 60 ساعت سر یک جلسه توجیهی با کسانی که این سیاست ها را نوشتند و کارشناسی کردند و... جلسه بگذارد. متاسفانه الان سیاست های کلی تصویب و ابلاغ می شود و یکسری مدیران براساس آنچه خودشان در ذهن دارند عمل می‌کنند.

حداد عادل اضافه کرد: در کشور براساس یک سلسله اصول یک همدلی و همزمانی بین مسئولان وجود ندارد و بدون اینکه ببینند اسناد بالادستی چه بوده عمل می کنند. پیوند بین سیاست های کلی و اجرا بسیار مهم است که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت گفت: انتقاد من این است که این الگو نیست، شما اگر نگاه کنید می بینید یک سلسله ارزش ها به عبارت درآمده می خواهد بشود مدل برای پیشرفت کشور، خیلی ها را دیدیم که گفتند این حرفها جدید نیست. به نظرم این الگو یک مجموعه ای است از حرفهایی که در گذشته گفته بودند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top