تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/11/28 - 11:24
کد خبر: 386038

چند مدیر شهری در یک ماه گذشته بازداشت شدند؟

شهرداران مناطق 2 و 8 دستگیر شدند. شهردار تهران یک ماه بعد در واکنش به این دستگیری گفت فعلا موضوع در حد اتهام است و در مورد دستگیری ها دیگر هم گفت : نمی‌توانیم قسم بخوریم که دیگر دستگیری نداریم. یک روز بعد از قسم نخوردن شهردار چند تن از مدیران شهروند بازداشت شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، ماجرا از حدود یک ماه پیش آغاز شد. خبر رسید که شهرداران مناطق 2 و 8 (رحمانی و مهناز استقامتی) به دلیل برخی مسائل مالی بازداشت شدند. البته فعلا موضوع در حد اتهام است و در مراجع قضایی موضوع این دو شهردار در حال پیگیری است. یک ماه گذشته و همچنان دو شهردار در بازداشت هستند. در روز بازداشت این دو شهردار، پیروز حناچی شهردار تهران در توئیتی اعلام کرد که با هرگونه فساد مقابله خواهیم کرد.

انتظارات شورا این است که اطلاعات کافی از ماجرای بازداشت ها اعلام شود

اعضای شورای شهر تهران هم از جزئیات  بازداشت شهرداران مناطق بی‌اطلاع هستند و هر بار در این زمینه گلایه‌مندی خود را اعلام کردند تا جایی که محمدجواد حق‌شناس عضو شورای شهر تهران گفت: انتظارات شورا این است که اطلاعات کافی از ماجرا اعلام شود و از آقای هاشمی خواسته‌ایم موضوع را پیگیری کنیم.

واکنش محسن هاشمی به بازداشت ها

البته بعد از دستگیری دو شهردار مناطق تهران، واکنش محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران جالب بود چرا که بلافاصله خبر را تکذیب کرد و اعلام کرد که موضوع در حد احضار بوده است، این در حالی است که یک ماه گذشته و همچنان دو شهردار در بازداشت هستند.

چند مدیر شهری در یک ماه گذشته بازداشت شدند؟

چرا شهردار تهران قسم نخورد؟/ شهرداری، سازمانی طویلی با 30 هزار میلیارد تومان بودجه است

پیروز حناچی شهردار تهران 25 بهمن ماه در نشست خبری در خصوص مدیران دستگیرشده در شهرداری گفت: نمی‌توانیم قسم بخوریم که دیگر دستگیری نداریم.

چند مدیر شهری در یک ماه گذشته بازداشت شدند؟

وی در مورد بازداشت افراد جدیدی در شهرداری به دلیل فساد گفت: شهرداری، سازمانی طویلی با 30 هزار میلیارد تومان بودجه است و نمی‌توانیم قسم بخوریم که دیگر دستگیری به دلیل فساد نباشد، البته ما خودمان در شناسایی فساد جلوتریم و اگر این قضیه رخ دهد برخورد خواهیم کرد.

ملاقات با دستگیرشدگان را پیگیری کردیم

حناچی همچنین در خصوص بازداشت شهرداران دو منطقه گفت: در مورد بازداشت این افراد ما به راحتی نپذیرفتیم و گفتیم باید دلایل روشنی باشد که این قضیه مطرح شد و حتی ملاقات با دو فرد دستگیرشده همراه با محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران را پیگیری کردیم و آنچه مسلم است این بود که اگر دلایل قانع‌کننده باشد،‌چرا ما باید نسبت به این قضیه معترض باشیم.

یک روز بعد از اظهار نظر شهردار؛ چند تن از مدیران شهروند بازداشت شدند

یک روز بعد از اظهارنظر شهردار تهران مبنی بر اینکه نمی‌توانیم قسم بخوریم که دیگر دستگیری در تهران نداریم، خبر رسید که تعدادی از مدیران شهروند در خصوص مناقصه بیمه بازداشت شده‌اند.

محمدعلی وحیدکریمی مدیرعامل شهروند هم خبر را تأیید کرد و گفت:‌در حال پیگیری موضوع هستیم.

واکنش این بار محسن هاشمی در مورد بازداشت ها؛ در جریان نیستم

محسن هاشمی رئیس شوری شهر تهران که دفعه پیش در خصوص بازداشت دو شهردار اعلام کرده بود بازداشتی در کار نیست و احضار شده است، این بار با تأمل بیشتری در خصوص بازداشت تعدادی از مدیران شهروند صحبت کرد و گفت: شورای شهر تهران درباره این موضوع هنوز هیچ اطلاعی نداشته و گزارشی به ما واصل نشده است.

بازداشت شدگان شهروند آزاد شدند/ این دستگیری به دلیل انجام مناقصه‌ای در مورد بیمه بود

27 بهمن ماه زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران خبر از آزادی مدیران بازداشت‌شده فروشگاه شهروند را داد و گفت: این دستگیری به دلیل انجام مناقصه‌ای در مورد بیمه فروشگاه‌های شهروند، دادستانی تعدادی از مدیران را احضار کرده بود. این مناقصه دارای ابهاماتی بوده و همین ابهامات سبب دستگیری و احضار آنها شده بود. دادستانی برای دو نفر از این افراد درخواست وثیقه کرده بود که این موضوع محقق و افراد آزاد شدند.

چند مدیر شهری در یک ماه گذشته بازداشت شدند؟

در یک ماه گذشته این دومین بار است که مدیران شهری دستگیر شده‌اند. در مورد اول که همچنان شهرداران در بازداشت هستند و در خصوص فروشگاه شهروند هم که فعلا مدیران با قید وثیقه آزاد شدند.

عضو شورای شهر: ما اطلاعی از موضوع بازداشت شهرداران مناطق نداریم

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در خصوص ماجرای دستگیری شهرداران مناطق به خبرنگار فارس گفت: ما اطلاعی از موضوع بازداشت شهرداران مناطق نداریم، فعلا در جریان رسیدگی در دادگاه هستیم و ما از اتفاقات رخ‌داده در پرونده بی‌خبریم.

چند مدیر شهری در یک ماه گذشته بازداشت شدند؟

وی در پاسخ به این پرسش که ‌آیا شهرداری در این زمینه به شما توضیحاتی ارائه نکرده است، گفت: بالاخره پرونده سیر قضایی خود را طی می‌کند و فعلا آن دو شهردار در بازداشت هستند.

افتخار شورای پنجم مقابله با فساد سیستماتیک و جایگزینی آن با شفافیت است

البته برخی از اعضای شورای شهر تهران معتقد هستند که افتخار شورای پنجم مقابله با فساد سیستماتیک و جایگزینی آن با شفافیت است.

بهاره آروین عضو شورای شهر در این باره می گوید که شورای شهر پنجم با یکی از اولویت‌ها و شعارهای اصلی خودش که رفع فساد و تحقق شفافیت بود با چنین سازمانی مواجه شد و به‌عنوان یک نهاد سیاستگذار، برخورد سیستماتیک با فساد را در دستور کار قرار داد؛ در واقع در یک تقسیم ‌کار با نهادهای قضایی، برخورد با موارد فساد، متخلفان و مفسدین را به قوه قضاییه سپرد و خود در جایگاه نهاد قاعده‌گذار و سیاستگذار، در صدد کاهش پتانسیل‌ها و زمینه‌های شکل‌گیری فساد یا به‌ عبارتی پیشگیری از فساد برآمد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم با فسادهایی که به شکل سیستماتیک رخ می‌دهد صرفا به‌صورت موردی برخورد کنیم، هرچند نفر که از یک طرف دستگیر شوند، از طرف دیگر صدها نفر به‌دلیل پتانسیل‌های فسادزا رشد می‌کنند. به همین دلیل پیشگیری از فساد اصلی‌ترین دستور کار شورای شهر بوده است.

به گفته این عضو شورای شهر، به‌هرحال اگر این تلاش‌ها مداوم باشد و ما خسته و ناامید نشویم و فکر نکنیم اگر جایی تخلفی رخ داد پس همه این تلاش‌ها بی‌اثر بوده، اگر مطالبه‌گری شهروندان برای افزایش هرچه‌بیشتر شفافیت در همه وجوه شهرداری مداوم باشد یعنی بعد از پایان دوره پنجم شورای شهر و این دوره مدیریت شهری هم همین تلاش‌های شفافیت‌بخش و اقدامات برای هوشمند کردن و تمام‌الکترونیک کردن فرایندها و سیاستگذاری برای قاعده‌مند کردن رویه‌های سلیقه‌ای ادامه یابد ان‌شاء‌الله در یک دهه پس از شروع به‌کار شورای پنجم، شهرداری تهران به یک سازمان عاری از فساد تبدیل شود.

براساس این گزارش، در یک ماه گذشته 2 شهردار منطقه و چند مدیر شهروند بازداشت شدند و نکته قابل توجه این است که پیروز حناچی شهردار تهران یک روز از قبل از دستگیری مدیران شهروند اعلام کرده که نمی‌توانیم قسم بخوریم که دستگیری دیگری در شهرداری رخ ندهد. حال باید دید ماجرای دستگیری‌ها به کجا می‌رسد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top