تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/11/28 - 12:33
کد خبر: 386061

کره شمالی سالروز تولد رهبر فقید این کشور را بدون اقدامات تحریک‌آمیز جشن می‌گیرد

در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه پیونگ‌یانگ احتمالا به مناسبت یکی از بزرگ‌ترین اعیاد ملی‌اش یک اقدام تحریک آمیز بزرگ انجام می‌دهد، ظاهرا کره شمالی امروز (سه‌شنبه) سالروز تولد کیم جونگ-ایل، رهبر فقید این کشور را به شکلی آرام جشن می‌گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از خبرگزاری یونهاپ، امروز هفتاد و نهمین سالروز تولد کیم جونگ-ایل، پدر فقید کیم جونگ-اون، رهبر کنونی کره شمالی است. کره شمالی معمولا به مناسبت چنین اعیاد ملی جشن‌های گسترده‌ای از جمله رژه‌ها و مانورهای نظامی برگزار کرده است.

روزنامه رسمی "رودونگ سینمون" و دیگر رسانه‌های دولتی کره شمالی مقاله‌هایی را با مضمون دستاوردهای کیم جونگ-ایل منتشر کردند و خواستار وفاداری محکم و تزلزل‌ناپذیر به پسرش و رهبر کنونی این کشور یعنی کیم جونگ-اون شدند.

روزنامه رودونگ سینمون در مقاله‌ای نوشت: گل سرسبد دستاوردهای انقلابی این ژنرال بزرگ این است که او بی‌وقفه قدرت دفاع ملی را تحکیم می‌کرد. کیم جونگ-ایل یک وطن‌پرست بی‌نظیر است که اساس محکمی برای ثروتمندی و کامیابی کشورمان به سبک و سیاق خودمان ایجاد کرد.

این روزنامه با اشاره به دستورالعمل‌های سیاسی تعیین شده در کنگره ماه گذشته حزب حاکم به ریاست کیم جونگ-اون گفت:  کل این حزب، کل کشور و کل ملت باید بر تلاش‌هایشان برای اجرای تصمیمات اتخاذ شده در جریان کنگره ماه گذشته تمرکز کنند تا به پیروزی جدیدی برای ساخت سوسیالیسم دست پیدا کنیم.

خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA نیز مقاله‌هایی درباره دستاوردهای کیم جونگ-ایل و نامه‌های تبریکی که از سوی سازمان‌ها و رهبران خارجی برای وی ارسال شده بود را منتشر کرد. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند که کنسرت‌هایی به مناسبت این سالروز تولد برگزار شده بودند.

با این حال، رسانه‌های دولتی هنوز درباره جشن‌ها و مراسم‌های بزرگ از جمله برگزاری رژه‌های نظامی گزارشی نداده‌اند. آنها حتی به بازدید کیم جونگ-اون از کاخ خورشید "کومسوسان"، جایی که اجساد رهبران سابق کره شمالی در آنجا دفن شده، اشاره‌ای نکرده‌اند.

کیم جونگ-اون از سال ۲۰۱۱ میلادی که زمام امور کشور را به دست گرفته، هر ساله در سالروز تولد پدرش در کاخ خورشید "کومسوسان" حضور پیدا کرده است.

ناظران می‌گویند، ظاهرا کره شمالی در بحبوحه کمپین سراسری مبارزه با پاندمی کرونا تصمیم گرفته تا این جشن ملی را به شکلی ساده و آرام برگزار کند. 

وزارت اتحاد مجدد دو کره مستقر در سئول اعلام کرد: ظاهرا کره شمالی در بحبوحه کمپین کنونی مبارزه با ویروس کرونا مراسم‌ها به مناسبت سالروز تولد رهبر فقید این کشور را کاهش داده اما نه به اندازه سال گذشته.

یکی از مقامات این وزارتخانه گفت: سال گذشته در حالی که کره شمالی درخصوص پاندمی کرونا در حالت آماده‌باش شدید قرار داشت، هیچ مراسم بزرگ و خاصی به مناسبت سالروز تولد کیم جونگ-ایل برگزار نشد و تنها کیم جونگ-اون در کاخ خورشید کومسوسان حضور پیدا کرد. این کوچک‌ترین جشن از زمان روی کارآمدن کیم جونگ-اون محسوب می‌شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
صعود بورس ادامه خواهد یافت؟
لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اقامه نماز +فیلم
دانشجویان دانشگاه کلمبیا مانع از ورود یک صهیونیست به دانشگاه شدند +فیلم
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
حرکت متفاوت دانشجویان کالج ویتمن در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
ضارب ۳ دختر دانش‌آموز دستگیر شد ؛ او هم یک نوجوان است
دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات
قابلیت های هوش مصنوعی به این نرم افزار شکل بهتری داده است
فایننشال تایمز از توانایی‌های پنهان حزب الله لبنان می گوید
هشدار نارنجی هواشناسی درباره بارش‌های اردیبهشتی
ائتلاف خطرناک ستاره‌های پرسپولیس در رختکن +جزئیات
راز لبخند سردار حاجی‌زاده در عید فطر؟ +فیلم
فیلم جدید از دیدار فرماندهان ارشد با رهبرانقلاب +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top