تاریخ انتشار: جمعه 1399/12/01 - 13:54
کد خبر: 386405

در روز اول نشست سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان مطرح شد؛

محصولی: با افرادی که در معرض کاندیداتوری انتخابات هستند دیدار داشتیم/ حدادعادل: راهبرد رقیب برای انتخابات سیاه‌نمایی درباره مجلس است

محصولی: با افرادی که در معرض کاندیداتوری انتخابات هستند دیدار داشتیم/ حدادعادل: راهبرد رقیب برای انتخابات سیاه‌نمایی درباره مجلس است

دبیرکل جبهه پایداری گفت: بنده در جایگاهی که دارم، وظیفه دارم با همه کسانی که در معرض نامزدی انتخابات یا موثر در آن هستند جلسه برگزار می کنم و نقطه نظرات آن ها را برای تصمیم گیری های بعدی جویا می شوم که در این راستا با آقایان رئیسی، نیکزاد، رستم قاسمی، جلیلی و ضرغامی و چند نفر دیگر جلساتی را داشته ایم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ صادق محصولی دبیرکل جبهه پایداری در نشست جامعه اسلامی دانشجویان درباره تحول حکمرانی در گام دو انقلاب درباره شرایط فعلی کشور گفت: اکنون در آستانه انتخابات قرار داریم و کشور در شرایط حساسی قرار گرفته است اما می بینیم که عده ای برای بستن لیست های انتخاباتی و انتخاب نامزدهای خود به جای کارآمدی به دنبال نزدیکی حزبی به خودهستند.

وی ادامه داد: آیت الله مصباح همیشه به ما می گفت که باید سیاست را با نگاه دینی و فرهنگی اداره کرد تا بتوان تاثیر کافی را بر افکار عمومی گذاشت.

محصولی پاسخ به سوالی درباره اموال خود تصریح کرد: من بارها در جلسات دانشجویی پاسخ این سوال را داده ام و انتظارم این است شما به عنوان دانشجو قبلا جستجو می کردید و توضیحاتی که داده شده را مطالعه می کردید، اما دشمن دنبال این است که نیروهای انقلابی را بزند.

وی افزود: در اسلام تولید ثروت از مسیر درست نه تنها ناپسند نیست بلکه خوب هم هست؛ خصوصا ثروتی که از راه حلال بدست آید و در راه رضای خداوند خرج شود. یک نفر هم نتوانسته ادعا کند من از طریق رانت و معامله با دولت یک ریال کسب کرده باشم. من قبلا هم گفتم و الان هم که دولت در دست آقایان است بیایند اطلاعات مالی بنده و وزرای دولت خودشان را اعلام بکنند. من بعد از جنگ در رشته خودم و بخش خصوصی فعالیت کردم و خدا را شکر موفق هم بوده ام. من درباره این موضوع کاملا در مجلس توضیح داده ام و رای اعتماد نمایندگان را هم گرفته ام.

دبیرکل جبهه پایداری درباره این سوال که آیا درست که شما با احمدی نژاد و پرویز فتاح دیدار می کنید، گفت: اینکه با احمدی نژاد دیدار می کنم یک حرف دروغ است. ولی جدای این من با خیلی ها جلسه دارم ولی این که دیدار با آقای فتاح را مرتبط به احمدی نژاد کنیم خطاست. ما در جبهه پایداری باید مواضع افراد را بدانیم و بدانیم چه برنامه ای برای انتخابات دارند حالا ممکن است اینها اصلا در انتخابات شرکت نکنند.

محصولی با اشاره به تغییر رفتار احمدی نژاد در سال های اخیر اظهار داشت: ما موضوع تبعیت از ولی امر را در جایگاه ریاست جمهوری مهم ترین امر می دانیم، وقتی این موضوع با مواضع نادرست خدشه دار شد، آن وقت موارد دیگر هم به دنبالش می آید که غط است، اما نباید نگاه صفر و صدی داشت؛ رسیدگی به محرومین و حضور مسئولین در دورترین نقاط کشور و خرج کردن برای مستضعفین بهترین خدماتی بود که انجام شد.

دبیرکل جبهه پایداری افزود: بنده در جایگاهی که دارم، وظیفه دارم با همه کسانی که در معرض نامزدی انتخابات یا موثر در آن هستند جلسه برگزار می کنم و نقطه نظرات آن ها را برای تصمیم گیری های بعدی جویا می شوم که در این راستا با آقایان رئیسی، نیکزاد، رستم قاسمی، جلیلی و ضرغامی و چند نفر  دیگر جلساتی را داشته ایم.

وی اظهار داشت: محصولی و جبهه پایداری اهل بده و بستان نیستند برای همین ممکن است حرفهایی هم درباره ما بزنند. برخی می گویند اگر با ما وحدت کردید درست است در غیر این صورت وحدت شکن هستید. گویی معیار وحدت، برخی آقایان هستند.

دبیرکل جبهه پایداری درباره حواشی میان احزاب و جریان های سیاسی گفت: ما معتقدیم جریانی می خواهد تحت عنوان پدرسالاری برای جریان انقلابی تصمیم بگیرد ولی ما زیر بار این جریان پدرسالار نمی رویم.

وی همچنین در خصوص برنامه های نیروهای انقلاب برای انتخابات ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: در جبهه پایداری چند مرحله را تدوین کردیم، یکی اینکه اعضای جریان انقلاب همدیگر را تخریب نکنند و درباره هم بدگویی نکنند، دوم اینکه همه اعضای جبهه انقلاب تلاش های خود را برای ترویج انقلاب انجام دهند، موضوع دیگر اینکه تلاش خود را برای رسیدن به فرد و لیست واحد انجام دهند، تلاش بعدی تشکیل جمعی در خصوص برنامه ها برای دولت بعدی و حل مشکلات نظام است و سعی می کنیم همزمان با این موضوع نسبت به نامزد اصلح اقدام کنیم.

دبیرکل جبهه پایداری در توصیه ای به نیروهای انقلاب گفت: یکی از مهمترین کارهایی که مجموعه نیروهای انقلاب باید در سطح جامعه انجام دهند، حضور فعال در فضای مجازی است و باید به صورت جهادی به این فضا وارد شوند؛ خدا وعده پیروزی داده است به شرطی که ما هم در میدان حضور داشته باشیم.

محصولی در واکنش به شایعات درباره انشقاق جبهه پایداری اضافه کرد: آقای آقاتهرانی هم به این ادعای خنده دار پاسخ داده اند. وفاقی که در جبهه پایداری است را در هیچ دوره ای شاهد نبودیم؛ شایعات همیشه بوده است ولی هیچگاه نمودی پیدا نکرد، پس نباید به این حرف ها اعتنا کرد، ضمن اینکه تغییر دبیرکل مبتنی بر مدل جدید وزارت کشور  برای اساسنامه احزاب انجام شد و همچنان آقای آقاتهرانی رئیس شورای مرکزی جبهه پایداری هستند و تغییری در عمل اتفاق نیفتاده است که اگر افتاده بود هم برای یک مجموعه بانشاط و پویا مثل جبهه پایداری موضوع عجیبی نیست.

او در خصوص جایگزینی برای آیت الله مصباح گفت: با دو فقیه دیگر عضو شورای فقها مشورت خواهیم کرد و با کسب نظرات آنها و تصویب شورای مرکزی نفر سوم شورای فقها را انتخاب خواهیم کرد.

دبیرکل جبهه پایداری در پایان در پاسخ به سوال نامزدی اش در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: آیا به من می خورد که وارد انتخابات شوم؟

شگرد طرف مقابل تحریک کردن گسل‌های امنیتی است/ راهبرد رقیب برای انتخابات سیاه‌نمایی درباره مجلس است
غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در نشست سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اظهار داشت: در اثر کثرت لیست‌ها در انتخابات شورای شهر و مجلس شکست خوردیم و اگر نتوانیم در انتخابات آتی به وحدت برسیم، این شکست تکرار می‌شود، و نباید با کثرت نامزد وارد انتخابات شویم.

وی تأکید کرد: افکارعمومی درباره گفتمان انتخابات بسیار حساس است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: طرف مقابل دنبال دوگانه‌سازی در جامعه است و می‌گوید یا این نامزد و یا آن نامزد؛ آنها اینگونه وانمود می‌کنند که آینده کشور یا با مذاکره به دست می‌آید و یا جنگ می‌شود و یا سختی و معیشت دارد و یا مشکلات با مذاکره حل می‌شود.

حدادعادل گفت: طرف مقابل می‌گوید که ما به دنبال حل مشکلات از راه دیپلماسی و مذاکره هستیم، ولی طرف مقابل سرسختی و استمرار داشته که ممکن است جنگ شود.

رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: هوشمندی ما آن است که نباید در تله‌های آنها بیفتیم و در بازی اینگونه است که از هر طرف ورود کنیم می‌بازیم و لذا نباید اصلا وارد بازی شویم.

حدادعادل افزود: در کنار وحدت نامزد نهایی و همچنین وحدت نهایی و انتخاب سازمان رأی، ایجاد بصیرت در توده‌های مردم در سراسر کشور با توجه به وجود اقلیت‌ها و قومیت‌های مختلف مهم است که وحدت کردن در چنین شرایطی سخت است.

وی افزود: شگرد طرف مقابل آن است که در انتخابات، گسل‌های امنیتی را تحریک می‌کنند؛ در سال ۹۶ رهبر معظم انقلاب در این باره تذکر دادند و تأکید کردند که باید هوشمندی خود را حفظ کنیم.

حدادعادل گفت: یکی از راهبردهای رقیب ما برای پیروزی در انتخابات، سیاه‌نمایی درباره مجلس است و نباید در نیت آنها شک کرد؛ از روز اول تشکیل مجلس، نظریه‌پردازان اصلاحات اعلام کردند که ستاد انتخاباتشان در مجلس است و به دنبال وانمود جلوه دادن کارهای مجلس و نشان دادن ناکارآمدی آنان هستند تا مردم به سمت آن جریان نروند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ موج ایجاد شده درباره سفر قالیباف به مسکو دو وجهه داشت که وجهه اول به دنبال ضربه به کلیت مجلس بود و وجهه دوم هم ضربه به قالیباف، که آنها از هر دوی این وجهه‌ها نگران هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خطر بزرگ، بی‌بصیرتی افرادی است که با آنها در این موضوع همگام هستند؛ برخی‌ها با کارت آنها بازی کرده و در حقیقت بازی روش‌ها و سناریوهای آنها را می‌خورند، در حالی که اصلاً نباید فریب خورد.

حدادعادل گفت: داستان ملاقات پوتین با قالیباف و یا عدم ملاقات با او هیچ اهمیتی ندارد، این در حالی است که در تشریفات پوتین اصلا دیدار با رؤسای مجلس وجود ندارد و هیچ‌گاه هیچ رئیس مجلسی با پوتین در مسکو دیدار نکرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ملاقات رهبر معظم انقلاب با مسئولان خارجی هم همواره از یک سطحی بالاتر است و ایشان با کمتر از آن سطح ملاقات نمی‌کنند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در موارد مختلفی به رؤسای کشورهای مختلف پیام داده‌اند؛ ما با روس‌ها در سوریه، قره‌باغ روابط اقتصادی و برجام حرف‌ها داریم و پیام رهبر معظم انقلاب به پوتین ناظر به این موضوعات بوده است.

رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت خارجه روسیه اعلام کرده که هر مقام خارجی قصد دیدار با پوتین دارد باید دو هفته قرنطینه باشد، ضمن اینکه لاریجانی و دیگران هم با پوتین دیدار نکرده‌اند.

حدادعادل افزود: مجلس هم‌اکنون زیر ذره‌بین است و بارها این را مشاهده کرده‌ایم. این در حالی است که برای موضوعات مختلفی برای مجلس و نماینده حرف درمی‌آورند که ما آن را در موضوع درگیری یک نماینده با سرباز، رد کلیات بودجه و یا رأی مثبت و منفی به طرح‌ها و لوایح می‌بینیم، ولی در مجموع، جامعه باید بصیرت و هوشمندی داشته باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top