تاریخ انتشار: شنبه 1399/12/02 - 10:42
کد خبر: 386456

در روز سوم نشست «جهاد اکبر» چه گذشت؟

رستمی: دولت و جامعه اسلامی هنوز تشکیل نشده که به تمدن نوین اسلامی برسیم/ پناهیان: رقابت سیاسی را قبول داریم اما نه رقابت‌های دروغ!

رستمی: دولت و جامعه اسلامی هنوز تشکیل نشده که به تمدن نوین اسلامی برسیم/ پناهیان: رقابت سیاسی را قبول داریم اما نه رقابت‌های دروغ!

حجت الاسلام رستمی گفت: هنوز آرمان های انقلاب آنطور که باید پیاده نشده، جامعه گرفتاری هایی دارد که تا حل نشود نمی‌توانید یک جامعه‌ی الگو ارائه دهید. جامعه‌ی نمونه با دستور اجرا نمی‌شود آیین نامه و قانون کمترین نیاز جامعه‌ی ماست، ما مقرراتی داشتیم و داریم پس چرا جامعه‌ی مطلوب هنوز شکل نگرفته!؟ انقلاب اسلامی پیروز شد، نظام اسلامی تشکیل شده اما دولت و جامعه‌ی اسلامی هنوز تشکیل نشده که به تمدن نوین اسلامی برسیم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نوزدهمین دوره اردوی جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در مشهد مقدس چهارشنبه ۲۹ بهمن با شعار «تحول در حکمرانی؛ عدالت و کارآمدیی» آغاز به کار کرد. این اردو با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و با حضور دبیران انجمن های عضو اتحادیه و مسئولان واحدهای خواهران دفاتر برگزار خواهد شد.

در روز سوم اردوی «جهاد اکبر»، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در جمع دانشجویان به سخنرانی پرداختند.

جهاد اکبر مبنی حرکت

حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در جمع دانشجویان گفت: مبنی حرکت جریان مومن و انبیا، جهاد اکبر است. اولین حرکت مبارزه با درون است مومنان در ابتدا مراقب خودتان باشید و از خود پاسداری کنید بعد خانواده و اطرافیان و بعد رسالت اجتماعی.

رستمی: دولت و جامعه اسلامی هنوز تشکیل نشده که به تمدن نوین اسلامی برسیم/ پناهیان: رقابت سیاسی را قبول داریم اما نه رقابت‌های دروغ!

وی درباره ماموریت دانشجویان در ارائه‌ی تمدن نوین اسلامی گفت: چهل سال جنگ با ملت ایران برای این است که تمدن نوین اسلامی مردم را جذب می‌کند. برای ارائه‌ این تمدن باید تجهیزات وجود داشته باشد و لازمه‌ی ماموریت شما جامعه پردازی است. برای ارائه‌ی تمدن نوین اسلامی و جایگزین آن با تمدن لیبرال دموکراسی باید ابتدا یک نمونه‌ی کوچک ارائه شود و آن نمونه‌ی کوچک جامعه پردازی است.

حجت الاسلام رستمی در ادامه افزود: هنوز آرمان های انقلاب آنطور که باید پیاده نشده، جامعه گرفتاری هایی دارد که تا حل نشود نمی‌توانید یک جامعه‌ی الگو ارائه دهید. جامعه‌ی نمونه با دستور اجرا نمی‌شود آیین نامه و قانون کمترین نیاز جامعه‌ی ماست، ما مقرراتی داشتیم و داریم پس چرا جامعه‌ی مطلوب هنوز شکل نگرفته!؟ انقلاب اسلامی پیروز شد، نظام اسلامی تشکیل شده اما دولت و جامعه‌ی اسلامی هنوز تشکیل نشده که به تمدن نوین اسلامی برسیم.

وی درخصوص جامعه‌ی الگو مرکب از انسان های الگو تصریح کرد: اگر انسان الگو در جامعه تربیت نکنید نمی‌توانید به سمت جامعه‌ی نمونه بروید. جامعه‌ی کوچک مدینه با الگو بودنش بقیه‌ی جوامع را جذب کرد و با تربیت تک تک انسان ها به الگو بودن رسید. اگر جامعه از نظر تربیت نیروی انسانی شکست خواهد خورد.

رستمی: دولت و جامعه اسلامی هنوز تشکیل نشده که به تمدن نوین اسلامی برسیم/ پناهیان: رقابت سیاسی را قبول داریم اما نه رقابت‌های دروغ!

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در جمع دانشجویان «جهاد اکبر» گفت: تا انسان ها تک به تک تربیت نشود جامعه‌ی نمونه رخ نمی‌دهد، پس اول خودسازی و تربیت انسان های تراز و بعد ارائه جامعه‌ی نمونه که دیگر جوامع جذب این جامعه نمونه شوند. این جامعه ابتدا باید مرکب شده باشد از دانشجویان تراز اول انقلابی، شما باید الگوی علمی، اخلاقی و اجتماعی باشید اگر این اتفاق بیفتد نیمی از راه را رفته‌ایم، کار سخت شما عزیزان جهاداکبر است.

وی همچنین بیان کرد: فشارهای بیرونی، وسوسه ها و یارگیری ها و تلاش برای روی کار آمدن انسان های ناکارآمد برای نرسیدن به این الگو است. شیطان بیرونی و درونی  تلاش می کند که حرکت آحاد جامعه بسوی فلاح نباشد.

حجت الاسلام رستمی در پایان گفت: تو مسیر درست را برو حتی اگر تنها باشی،گر خواهی نشوی رسوا،دنبال حقیقت باش. ایجاد تحول در عالم بر می‌گردد به ایجاد تحول در من. معجزه‌ی انقلاب تربیت جوان هاست.

برای پیشرفت و نجات جامعه، تحول و اصلاح الگوی حکمرانی لازم است

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در جمع دانشجویان «جهاد اکبر» گفت: لیبرال دموکراسی امروزه به‌عنوان تفکر حاکم بر بخش‌های عمده‌ای از جهان رسوایی و ناکامی خود را نشان داده اما با این حال متأسفانه برخی دوست دارند این تفکر را زنده کنند.

رستمی: دولت و جامعه اسلامی هنوز تشکیل نشده که به تمدن نوین اسلامی برسیم/ پناهیان: رقابت سیاسی را قبول داریم اما نه رقابت‌های دروغ!

وی در ادامه افزود: در جامعهٔ ما زمینهٔ تحول وجود دارد، اما باید توجه داشت که لازم است به مسائل تحولی نگاه کرد.در صحبت‌های مقام معظم رهبری می‌توان تحول در نظام را حس کرد.

استاد حوزه و دانشگاه درخصوص شرط تحول گفت: تحول یعنی زمینهٔ فساد وجود نداشته نباشد و آن را از بین برد و به‌عبارتی تحقق پیشرفت به معنای واقعی آن نه به معنای ظاهری. یعنی مسئولینی بر سر کار بیایند که امکان خیانت و کم‌کاری نداشته باشند.

وی تصریح کرد: رقابت‌های سیاسی را قبول داریم اما رقابت‌های حقیقی، نه رقابت‌های دروغ. در این میان رئیس‌جمهوری با دروغ رای آورد که می گفت در وسط پیاده رو دیوار می‌کشیم. این رقابت نیست بلکه نابودی رقابت است.

رستمی: دولت و جامعه اسلامی هنوز تشکیل نشده که به تمدن نوین اسلامی برسیم/ پناهیان: رقابت سیاسی را قبول داریم اما نه رقابت‌های دروغ!

حجت الاسلام پناهیان درخصوص مناظره های سیاسی گفت: مناظره مانند بازیگری است که هرکس بهتر بازی کند رأی بیشتری می‌آورد. این همان الگوی حکمرانی غربی است که در زمانی، بازیگران در کشورهای غربی رأی آوردند.

استاد حوزه درخصوص مردم سالاری دینی بیان کرد: مردم‌ سالاری دینی تنها به‌معنای حضور مردم در پای صندوق‌های رأی نمی‌باشد بلکه به معنای مشارکت مردم در همهٔ امور است.حکمرانی باید به معنای حقیقی مردمی باشد." انجمن اسلامی مستقل"، حقیقتا یک مدل حقیقی از حکمرانی مردمی است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top