تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/12/05 - 07:58
کد خبر: 386852

رحیم‌پور ازغدی در روز آخر نشست «جهاد اکبر» مطرح کرد؛

ترامپ، هویت و باطن لیبرال دموکراسی آمریکا را افشا کرد/ در جامعه آزاد و آگاه، انتخاب انسانی‌تر خواهد بود

ترامپ، هویت و باطن لیبرال دموکراسی آمریکا را افشا کرد/ در جامعه آزاد و آگاه، انتخاب انسانی‌تر خواهد بود

رحیم پور ازغدی عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ملت‌ها و نهادها باید بیدار شوند و در این صورت است که می توانند با استکبار جهانی و استبداد برخورد کنیم. کار فرهنگی و جامعی لازم برای جامعه، نیازمند برنامه ریزی دقیق نیست باید ادب استقلال و آزادی را داشت تا به رشد برسیم پس باید پشت آزادی، اخلاق درست باشد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نوزدهمین دوره اردوی جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در مشهد مقدس چهارشنبه ۲۹ بهمن با شعار «تحول در حکمرانی؛ عدالت و کارآمدیی» آغاز به کار کرد. این اردو با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و با حضور دبیران انجمن های عضو اتحادیه و مسئولان واحدهای خواهران دفاتر برگزار خواهد شد.

در روز چهارم این اردو، حسن رحیم‌پور ازغدی استاد حوزه و دانشگاه و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع دانشجویان به سخنرانی پرداختند.

حسن رحیم پور ازغدی عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی در نوزدهمین دوره آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: برخی از کشورها هستند که در ظاهر انتخابات خوبی دارند و همه چیز آنها شبیه انتخابات است اما انتخابات آنها دچار عوام‌فریبی شده است، در واقع تبلیغات رسانه‌ای قوی انتخابات آنها کارگردانی می شود مثل انتخابات آمریکا. ترامپ ایده‌ای داشت که باطن لیبرال دموکراسی و سرمایه‌گذاری را کاملاً نشان داد و هویت باطنی آمریکا را رو کرد؛ در این انتخابات تقلب اصلی در صندوق رای نیست بلکه بر گفتمانی است که انتخابات دارد.

ترامپ، هویت و باطن لیبرال دموکراسی آمریکا را افشا کرد/ در جامعه آزاد و آگاه، انتخاب انسانی‌تر خواهد بود

وی اظهار داشت: تعبیر ما مردم سالاری دینی است و این نیست که با افکار عمومی بازی کنیم وبا تعاریف بی جا و شست و شوی مغزی کارمان را پیش ببریم. تعریف امت این بود که علاوه بر امام به مستضعفین هم محدوده امامت داده شده یعنی مردم سالاری اسلامی باید مردم رشد کنند و بصیرت و آگاهی پیدا کنند انتخاب نباید جاهلانه و بدون آگاهی و بر اساس دروغ باشد آیا هر انتخابی به نفع مردم است؟ خیر. انتخاب بر مبنای آگاهی و آزادی به نفع مردم است هرچه جامعه آزاد تر و آگاه تر باشد انتخاب آن انسانی تر و درست تر خواهد بود.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه افزود: در انتخابات هم باید معیار و ملاک بگذارید و هم برای افراد حق انتخاب و آزادی. اگر مردم از سوراخی چندبار گزیده شوند و اراده برای اصلاح خودشان داشته باشند همیشه چیزی برایشان ندارد انتخابات صرف انتخاب نیست آگاهی و رشد مسئولیت همراه با انتخاب درست باید صورت بگیرد.

رحیم پور ازغدی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب توحیدی است در طول تاریخ و مانند پیامبران هدف هایش تربیت انسان است تا به تمدن سازی برسد و انسان هدف و پیشرفت وسیله است اینکه پیشرفت هدف وسیله باشد. هدف نهایی این است که از همه شعارها و انتخابات به جامعه الهی تر انسانی تر و قدیمی تر و اخلاقی‌تر برسیم.

وی در ادامه گفت: در اهداف انقلاب توحیدی و الهی، رشد مختاران و آزادی آمده است به حدی که قرآن وعده می دهد واحد وصالت الذی این است که در نهایت مستضعفین وارث زمین شوند در واقع خدا بر آنها منت گذاشته و این نعمت را دادهاست. این اهداف انتخابات ماست. در واقع همه ما ادامه دهنده راه امام و معصوم هستیم. انسان تا از درون تغییر نکند، حتی اگر هم از بیرون تغییر داشته باشد، نمی‌تواند تصمیم ساز و کانون اصلی باشد همانطور که خدا می فرماید خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمیدهد مگر آنکه خودشان تغییر کند پس تغییر ابتدا باید در خود انسان باشد.

ترامپ، هویت و باطن لیبرال دموکراسی آمریکا را افشا کرد/ در جامعه آزاد و آگاه، انتخاب انسانی‌تر خواهد بود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: نباید از مسئله رشد آگاهی و اخلاق فردی اجتماعی غفلت کرد. در غیر اینصورت اگر که همه پیامبران بیایند و فکر ما درست نباشد مطمئنا ما با آنان درگیر خواهیم شد وقتی جامعه نادان باشد، حتی اگر امام و حاکم خوب هم باشد مثل امام حسن علیه السلام مردم باز هم او را تنها می گذارند

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ملت‌ها و نهادها باید بیدار شوند و در این صورت است که می توانند با استکبار جهانی و استبداد برخورد کنیم. کار فرهنگی و جامعی لازم برای جامعه، نیازمند برنامه ریزی دقیق نیست باید ادب استقلال و آزادی را داشت تا به رشد برسیم پس باید پشت آزادی، اخلاق درست باشد.

عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص معیار‌های مهم برای انتخاب تصریح کرد: در مورد معیارها و ملاک های فردی که میخواهیم آن را انتخاب کنیم باید به موارد زیادی توجه کرد، از جمله اینکه فرد مورد نظر باید عالم و متخصص باشد و بتواند مفاهیمی را به طور عمیق فهم و درک کند، فرد مورد نظر باید عادل و متعهد به تمام مسائل باشد، فرد مورد نظر باید رابطه مردم و حکومت را رشد دهد تا مردم دچار نا امیدی و بی اعتماد نشوند، فرد مورد نظر نباید دنبال باندبازی و منافع خود باشد، فردی که اعتقاد به سنت‌های دینی ندارد و خلافش عمل می‌کند جامعه اسلامی را به نابودی می کشاند. کسانی که این خصوصیات را ندارند اما در راه اهداف انقلاب کارها و مشکلات مردم را معطل کرده و سعی می‌کنند محافظه‌کارانه عمل کنند، درواقع کل جامعه را خراب می کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top