تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/12/05 - 10:47
کد خبر: 386893

سرلشکر باقری: آمریکا و اروپا شریک جنایات صدام در جنگ تحمیلی هستند

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی - بین‌المللی دفاع مقدس که در باغ موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و شهدای مقاومت بیان کرد: شهدا با نثار جان خود امنیت و آرامش را به ما عطا کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سرلشکر محمد باقری، دفاع مقدس را موضوع بسیار مهمی دانست و گفت: مردم جهان باید بدانند مردم ایران تحت چه ظلم و جنایتی قرار گرفت و مدعیان حقوق بشر در برابر این جنایت سکوت کرده و آن را کمک کردند تا بیش از توانی که داشت جنایت کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دفاع از خود دربرابر بیگانگان را مورد تأکید قرار داد و تأکید کرد: جنگ به ناحق بر ملتی که تازه انقلاب کرده بود تحمیل شد چون ملت ما مشغول سر وسامان دادن به امور خود بود و هیچ گونه ادعای ارضی و مرزی به کشور عراق و همسایگان خود نداشت و ندارد و در طرف دیگر،  صدام و حزب بعثی قرار داشت که با احساس اینکه ایران توان نظامی ندارد یک پیمان بین‌الملی را پاره و در ۲۶ شهریور ۵۹ در یک یاداشت به سفارت ما خروج خود را از معاهده اعلام کرد.

سرلشکر باقری گفت: صدام با تجهیز ارتش خود احساس برتری کرده بود و فکر می‌کرد که می‌تواند در چند روز بخشی از سرزمین ما را اشغال کند اما وقتی دید توان آن را ندارد دست به انواع جنایات زد.

وی خاطرنشان کرد: خروج صدام از معاهدات بین‌المللی یکی از اقدامات خلاف قانون رژیم بعث عراق است. آنها برخلاف قوانین و مقررات بین‌المللی تمامیت ارضی کشور ما را نقض و وارد کشور ما شده بودند. مسئولیت جنگ و استفاده از زور و سلاح هسته‌ای برعهده صدام است اما سازمان ملل در برابر این نقض حقوق سکوت کرد.

سرلشکر باقری گفت: صدام ۴۷۶۲ بار به غیر نظامیان ایران حمله و با موشک‌های دور برو مردم ایران را در شهرها مورد حمله و شهادت قرار داد. ۵۸۲ حمله شیمیایی به مناطق مسکونی کرد. ما بیش از ۱۰۰ هزار مصدوم شیمیایی داریم که بنابر معاهدات بین‌المللی بکار گیری این سلاحها ممنون است، اما چه کسانی این سلاح را به صدام دادند؟ کسی غیر از اروپایی‌ها؟

وی ادامه داد: دولت صدام با اسرا نیز رفتاری غیرقابل تحمل و برخلاف قوانین و مقررات بین‌المللی داشت و حتی به مردم عراق هم رحم نکرد. حملات شیمیایی به حلبچه و دیگر مناطق عراق ده‌ها هزار نفر را به شهادت رساند. ۷۸۰ روستا در عراق تخریب شد و تنها در کرکوک ۴۰ هزار خانه را تخریب کردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: من در عراق روستاها و خانه‌هایی را دیدم که با خاک یکسان شده بود و مردم زیادی را اعدام کرده بودند. در کنار این، به هواپیماها، کشتی‌ها و نفتکشهای غیر نظامی حمله می‌کرد و این حملات با هواپیماها و تسلیحات فرانسه صورت می گرفت. این جنایات دربرابر چشم سازمان ملل و دولت‌های به ظاهر  مدافع حقوق بشر انجام شده است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: در تمامی قطعنامه‌های سازمان ملل هیچگاه صدام به عنوان متجاوز اعلام نشد و تنها زمانی که رزمندگان ایران در جبهه موفقیت‌هایی داشتند سخن از آتش بس می‌زدند.

وی با اشاره به حمایت‌های کشورهای مختلف از رژیم بعث عراق گفت: آمریکا، شوروی سابق و کشورهای اروپایی مانند فرانسه، آلمان، انگلستان و کشورهای جنوبی خلیج فارس و جمعاً ۳۴ کشور از صدام حمایت می‌کردند و تجهیزات و تسلیحات نظامی را در اختیار آنها قرار می‌دادند و آقای هاشمی در سال‌های دهه هفتاد به پادشاه عربستان اعتراض کرده بود که شما به دولت صدام کمک کردید اما آنها با وقاحت پاسخ داده بودند.

این خبر تکمیل می‌شود
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top