تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/12/06 - 17:15
کد خبر: 387027

امور رفاهی دانشگاه‌ها به سازمان امور دانشجویان محول می‌شود

وزیر علوم با تاکید بر اینکه امور رفاهی دانشگاه ها به سازمان امور دانشجویان محول می شود، گفت: شعب سازمان امور دانشجویان در دانشگاه ها راه اندازی می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دکتر منصور غلامی در آیین اختتامیه پویش "زندگی دست یاریگر توست" که به صورت مجازی در وزارت علوم برگزار شد، در خصوص الحاق معاونت دانشجویی در معاونت فرهنگی دانشگاه ها، اظهار کرد: در دانشگاه ها، حوزه معاونت های فرهنگی را به عنوان یکی از معاونت های اصلی و مهم می شناسیم و باید به آن توجه کرد. پیش از این مباحثی در مورد ادغام معاونت دانشجویی و فرهنگی مطرح شده بود که البته اصالت کار با معاونت فرهنگی است.

وی با اشاره به ایجاد شعب سازمان امور دانشجویان در دانشگاه ها، خاطرنشان کرد: بخش اصلی فعالیت های معاونت دانشجویی به صورت ادغامی یا انحصاری در حوزه فرهنگی است که باید در دانشگاه ها به آن توجه شود. برنامه آینده این است که سازمان امور دانشجویان در دانشگاه ها متولی امور رفاهی دانشجویان هم باشد و جایی که معاونت های فرهنگی در دانشگاه ها دو مسؤولیت را(یعنی مسئولیت دانشجویی و رفاهی) را با هم دارند، این معاونت فرهنگی است که می ماند مابقی به سازمان امور دانشجویان محول می شود.

غلامی ادامه داد: در شرایط سخت مثل شیوع بیماری کرونا که نگرانی، محدودیت و راهکارهای جدید برای زندگی و مدیریت شرایط تحمیل می کند، از منظر جوان ها، دانشجویان و دانشگاهیان نگاه به مسائل از زوایای مختلف می تواند به عنوان یک نگاه نو به تاب آوری کمک کند.

وزیر علوم با اشاره به برگزاری جشنواره های مرتبط با ویروس کرونا، خاطر نشان کرد: این جشنواره ها در یک سال گذشته برگزار شد و در مقایسه با زمانی که دانشجویان به دانشگاه می آمدند، شاهد مشارکت بیشتری از آنان در جشنواره ها هستیم؛ این امر نشان می دهد ظرفیت فعالیت ها، پوشش و اثرگذاری آن بیشتر از شرایط عادی است که در کنار دستاوردهای آموزشی و پژوهشی قرار می گیرد.

وی همچنین افزود: به اشتراک گذاشتن پنجره های نگاه های مختلف در جمع های این چنینی با بحرانی که اتفاق افتاده است، تحولی را در استفاده از فضای مجازی به همراه داشته؛ البته این فضا امکان اشتراک گذاری وسیع تر از جشنواره های قبلی را هم فراهم کرده است؛ بنابراین برگزاری این جشنواره ها را باید یک اتفاق خوب در کنار نگرانی هایی ناشی از شیوع کرونا، تلقی کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top