تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/12/07 - 01:36
کد خبر: 387054

خدمات سایبری سازمان‌ها بومی می‌شود

امنیت سایبری سازمان‌ها و شرکت‌ها به تجهیزات و نرم‌افزارهایی وابسته است که از فناوری بالایی برای مقابله با تهدیدهای گوناگون برخوردار باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،از آن‌جایی که با استفاده از تجهیزات دیجیتال و مبتنی بر وب، تهدیدهای فضای سایبری گسترده و رو به افزایش است که با توجه به این که این تهدیدها هر روز ماهیت و شکل جدیدی پیدا می‌کنند. بنابراین لازم است که روش‌ها نوآورانه ارتقا یابند و  سخت‌افزارهای مقابله با این تهدیدات، با فناوری‌های به روز بهبود پیدا کنند. محصولات و خدماتی که با تلاش فعالان فناور شرکت دانش‌بنیان ارتباط گستر رشد پاوان بومی شده است.

محمد چینی‌پرداز مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، از تولید فایروال‌های بومی گفت و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سازمان‌ها، حمله‌های سایبری و بد افزارهایی است که می‌تواند کار سازمان یا شرکت را مختل کند و استفاده از دیواره‌های امنیتی راهکاری برای مقابله با چنین تهدید‌هایی به شمار می‌رود. بر همین اساس و با توجه به نیازهای بومی در داخل کشورمان، این تجهیزات را با جدیدترین فناوری‌های کنترل کردیم.

این فعال فناور با بیان این‌که سامانه‌های امنیتی برای بالا بردن امنیت شبکه‌های کامپیوتری و سرورها برای نخستین بار در کشور تولید می شوند، ادامه داد: تجهیزات تولید شده از این قابلیت برخوردارند که بر اساس قواعد و امضاهای دیجیتال حمله‌های جدید، به روز شوند و آمادگی مقابله با تهدیدهای جدید را داشته باشند.

کارآمدی در شناسایی تهدیدها

وی با اشاره به کارآمدی تجهیزات و نرم‌افزارهای امنیتی ایران‌ساخت تولید شده در این شرکت دانش‌بنیان گفت: کارآمدی این تجهیزات بر اساس استانداردهای بین‌المللی اثبات شده است به طوری که از 70هزار تهدید امنیتی در محیط آزمایشگاهی، به جز یک مورد، سد راه حمله‌های سایبری شد.

این فعال فناور، از ارائه خدمات تست نفوذ تحت شبکه گفت و فزود: سازمان ها و شرکت ها برای اطمینان از امنیت سامانه های تحت وب خود می بایست علاوه بر ارزیابی های امنیتی معمول، کار ارزیابی تخصصی سامانه‌های تحت وب را انجام دهند. بر همین اساس، طی فرآیندی، یکی از سرورهای سازمان برای ارزیابی مورد حمله قرار می‌گیرد تا پس از شناسایی نقاط آسیب پذیر، راه کارهای رفع آسیب ها و مسدود کردن نقاط آسیب پذیر اجرایی شود.

چینی پرداز، از مزیت‌های این سامانه گفت و ادامه داد: تلاش کردیم با استفاده از به روزترین فناوری‌هایی که نفوذگران استفاده می کنند، راه را بر تهدیدها ببندیم.

روزآمدی  و قیمتی یک سوم نمونه خارجی

مدیرعامل ارتباط گستر رشد پاوان، سامانه دسترسی از راه دور کاربران سازمانی را خدمت دیگری از این شرکت دانش‌بنیان عنوان و بیان کرد: این خدمت، به مدیران اجازه می دهد که بتوانند بر اساس نیاز، به پیمان کاران و کارکنان متناسب با نیاز سازمان و ملاحظه های امنیتی دسترسی را ارئه کنند.

این فعال فناور با بیان این‌که 15 متخصص در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به طور مستقیم و تمام وقت در این شرکت دانش‌بنیان فعال هستند، گفت: نمونه‌های تولیدی با یک سوم قیمت مشابه خارجی عرضه می‌شود و ضمن آن‌که معایب سامانه های غیر بومی همچون عدم به روزرسانی به دلیل تحریم‌ها را رفع کرده، به پایگاه داده جامعی از امضای دیجیتال حملات به سامانه های بومی و خارحی مجهز شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
وقتی ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب جواب می‌دهد! +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد
احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد
اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
همخوانی کارگران در حضور رهبرانقلاب +فیلم
تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
پیام کارگران هفت تپه به رهبر انقلاب +عکس
گزارش تصویری/ دیدار کارگران با رهبر انقلاب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top