تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/12/07 - 17:11
کد خبر: 387090

توصیه علی مطهری به شورای نگهبان

علی مطهری گفت: هم مردم باید در انتخابات مشارکت کنند و هم گروه ها و احزاب سیاسی در این انتخابات مشارکت کنند و مردم را برای شرکت در انتخابات تشویق کنند و سخن از کنار کشیدن به میان نیاورند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی مطهری امروز (پنجشنبه) در نشستی خبری با حضور اهالی رسانه، با تبریک میلاد حضر امیرالمومنین(ع) اظهار کرد: هدف از این دعوت ضمن بررسی مسائل روز، اعلام نامزدی خود در انتخابات ۱۴۰۰ است. با توجه به شرایط کشور و با توجه به تجربه و توانایی که در خودم احساس می کنم، لازم دیدم وارد این میدان بشوم.

مطهری گفت: همان طور که رهبر انقلاب فرمودند مشارکت بالا در انتخابات آینده مساله تاثیرگذاری است. ایشان فرمودند انتخاب اصلح در درجه دوم قرار می گیرد؛ هدف ما باید این باشد که مشارکت را در انتخابات بالا ببریم. درست است که مردم گلایه هایی از حوادث سال گذشته دارند، فشارهای اقتصادی و سختی معیشت مردم باعث گله مندی هایی است، اما باید توجه داشت اگر می خواهیم شرایط کشور به لحاظ سیاست داخلی و خارجی بهبود پیدا کند لازم است مردم پای صندوق های رای بیایند و نظر خود را اعلام کنند.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از فارس و ایسنا بخوانید؛

* با کنار کشیدن از صندوق های رای نه تنها مشکلات حل نمی شود بلکه افزوده می شود. هر مقدار مشارکت مردم افزون تر باشد انتخاب مردم واقعی تر خواهد بود.

* هم مردم باید در انتخابات مشارکت کنند و هم گروه ها و احزاب سیاسی در این انتخابات مشارکت کنند و مردم را برای شرکت در انتخابات تشویق کنند و سخن از کنار کشیدن به میان نیاورند و همچنین شورای نگهبان باید مقداری مهربان تر با کاندیداها برخورد کند و کسانی که قانون اساسی را قبول دارند و مشکلی ندارند را تایید کنند تا شور و نشاط خوبی بر پا شود.

* مشکلاتی امروز در کشور داریم؛ در بعضی زمینه ها موفق و در برخی زمینه ها توفیق نسبی و در برخی زمینه ها هم موفق نبودیم.  باید این کاستی ها را برطرف کنیم. باید شکاف های طبقاتی را کم کنیم. باید شکاف کم شود و مشکلات برطرف شود.

* نمونه حکومت مد نظر ما حکومت حضرت امیر(ع) است. صحبت کردن درباره عدالت و حق کار آسانی است. هر کسی می تواند ساعت ها درباره ضرورت عدالت صحبت کند، اما معلوم نیست در عمل او پایبند به عدالت و حق و انصاف باشد. خود ایشان می فرماید حق وسیع ترین چیزها است در مقام توصیف، اما در مقام انصاف دادن و عمل سخت ترین است. اگر کسی توانست در میدان عمل به حقیقت عمل کند می شود به حرفش اعتماد کرد.

* ایشان چهار سال و چند ماه در عمل پایبند به حرف های خود، دموکراسی و آزادی بیان بودند. در مورد ایشان گفته شده است که در محراب عدالت شهید شد.

* {به تشریح ابعاد مختلف نوع حکومت داری حضرت علی (ع) پرداخت}: ما یک نمونه عالی از حکومت اسلامی داریم و باید سعی کنیم حکومت ما هم در این حوزه باشد.

*{ با اشاره به نوع رفتار حضرت علی (ع) با خوارج}: ایشان فقط زمانی که آن‌ها رفتار مسلحانه داشتند با این گروه برخورد کرد و این گروه تا قبل از این موضوع آزادی کامل در انتقاد و بیان نظرات خود را داشتند.

*{ به ضرورت عدالت ورزی در جامعه بر اساس ویژگی‌های حکومت‌داری حضرت علی (ع) پرداخت }: کسی که شهوت قدرت را ندارد می تواند در جامعه عدالت برقرار کند. اگر کسی بتواند در حد امکان خودش را به این الگو نزدیک کند کار بزرگی کرده است.

*من با توجه به شرایط داخلی و خارجی کشور احساس کردم باید وارد این میدان شوم و تصمیم گرفتم نامزدی خود برای انتخابات را اعلام کنم. برای انسانی که برای انجام وظیفه به میدان آمده باشد شکست معنی ندارد.  هر اتفاقی بیافتد برای ما خوشایند است. من صرفا احساس کردم در اینجا کسی مثل من باید وارد شود. به خدا توکل می کنیم و هر چیزی که پیش آید خوب است.

*{ در پاسخ به پرسشی درباره رایزنی با شورای نگهبان جهت تایید صلاحیتش پس از عدم احراز صلاحیت در انتخابات ۱۳۹۸ }: رایزنی نداشتم با شورای نگهبان اما دلیلی برای رد صلاحیت خودم نمی بینم. هیچ تلاشی برای رایزنی نکردم. نمی دانم در آن دوران چه شرایطی بود اما دلیلی برای رد صلاحیتم نمی بینم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top