به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انتخاب نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) همواره یکی از دغدغههای سازمانها و شرکتهای کوچک و بزرگ بوده است و کسبوکارهای مختلف به دنبال پاسخ این پرسش بودهاند که نرمافزار CRM مناسب سازمان و شرکت آنها کدام است؟ در این نوشتار بهترین نرمافزارهای CRM فارسی را معرفی و با یکدیگر مقایسه کردهایم تا با خیال راحت خرید نرم افزار crm را انجام دهید:
انواع مختلف نرمافزارهای CRM فارسی
نرم افزارهای CRM ایرانی سه دسته هستند:
- نرمافزارهای کرکشده یا با لایسنس اشتراکی مانند داینامیک CRM
- نرمافزارهای با سورس بسته یا متن بسته
- نرمافزارهای با متن باز یا متن باز یا Open Source
برخی از این نرمافزارها On-Premiseو تحت وب هستند و شما میتوانید اطلاعات مشتریان خود را روی سرورهای شرکت خودتان داشته باشید و برخی دیگر On-Demand یا در فضای ابری هستند و بر روی سرورهای ارائهدهنده خدمات به شما نصب شده است و او از سیستم شما نگهداری و محافظت خواهد کرد. بنابراین شما به جای خرید و نصب نرم افزار، میتوانید از طریق اینترنت و با پرداخت حق اشتراک به نرمافزار CRM دسترسی داشته باشید. بنابراین هنگام انتخاب نرمافزار CRM برای سازمان خود باید به این ویژگیها توجه داشته باشید.
نرم افزار CRM ایده آل
نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری ایده آل در فضای ابری است و بر فروش بیشتر تمرکز دارد. این نرمافزار فرآیندهای مربوط به بازاریابی و فروش، خدمات و مدیریت مخاطبین و مشتریان را در سادهترین حالت و سریعترین زمان ممکن انجام می دهد.
امکانات ویژه نرمافزار CRM ایده آل
- اپلیکیشن موبایل
- نمایش موقعیت مکانی مشتری
- ثبت اطلاعات مشتری از سایر برنامه ها در CRM
- باشگاه مشتریان و فروشگاه آنلاین
- فرم ساز و گردش کار خودکار
قابلیتهای CRM ایده ال برای کسبوکارها
- بازاریابی شامل مدیریت کمپینهای بازاریابی، مدیریت ارتباطات هوشمند و مدیریت سرنخها و فرصتها
- فروش شامل مدیریت قراردادها، حسابداری، گزارشساز
- خدمات پس از فروش شامل مدیریت تیکتینگ، مدیریت تماسها و گارانتی
- اتوماسیون اداری شامل مدیریت منابع انسانی، مدیریت فرایندها، دبیرخانه و بایگانی،
- زنجیره تامین شامل مدیریت تامینکنندگان، مدیریت خرید، انبارداری،
- تجارت الکترونیک شامل فروشگاه آنلاین، باشگاه مشتریان، لینک با سایر سیستمها
این نرمافزار در 3 نسخه شرکتی، سازمانی و سفارشی است و شما میتوانید مطابق با نیاز کسبوکار خود آن را تهیه کنید.
نرمافزار CRM دیدار
نرم افزار دیدار بر بستر کلود و با سورس بسته ارائه شده است و بیشترین کاربرد آن برای واحد فروش است. این نرمافزار قابلیت اتصال و یکپارچهسازی با کالر ایدی، وب فرم، فکس، اساماس و ایمیل را دارد ولی فاقد گردش کار و سفارشیسازی برای مشتری است و به همین دلیل برای کسبو کارهای کوچک و متوسط مناسبتر است. از نقاط قوت CRM دیدار، سادگی استفاده، قابلیت گیمیفیکشن و قیمت مقرونبهصرفه آن به امکاناتش است.
شما برای استفاده از نرمافزار CRM دیدار، باید بر اساس تعدادکاربر و ماهیانه و سالیانه هزینه پرداخت کنید.
نرمافزار CRM سرو
این نرمافزار اولین CRM ابری در ایران است و تا چندوقت گذشته به صورت Open Source ارائه میشد اما از زمان ارائه نسخه 10 کاملا متن بسته (سورس بسته) ارائه میشود.
ویژگیهای نرمافزار CRM سرو
- سهولت مدیریت فرایند فروش شامل گزارشهای مدیریتی، چاپ پیشفاکتور و فاکتور، پرتال مشتریان، مدیریت تامین کنندگان و سفارش خرید و...
- کارایی فرایندهای بازاریابی از طریق اطلاع رسانی و کانال های ارتباط با مشتری
- ادغام نرم افزار CRM با سایر نرم افزارهای موجود در سازمان مثل مراکز تلفنی (Voip)، اپلیکیشن موبایل، وردپرس، فکس، پیامک و ایمیل، نرمافزار حسابداری سپیدار، گوگل مپ و تقویم گوگل
- تنظیمات اختصاصی و پیشرفته مثل تاییدیهها، گردش کار، گزارشساز، گزارشات تحلیلی، مدیریت اهداف و پروژهها
نرمافزار CRM پیام گستر
نرمافزار CRM پیام گستر یک نرمافزار جامع و تحت وب و به صورت نصبی با سورس بسته و رهبر بازار نرم افزارهای CRM ایرانی است.
امکانات نرمافزار CRM پیام گستر
- مدیریت خرید و فروش
- تبلیغات
- خدمات پس از فروش
- مرکز تماس
- تجارت الکترونیک
- BPMS
- اتوماسیون اداری
- باشگاه وفاداری
- یکپارچه سازی
- تحلیل داده و هوش تجاری
این نرم افزار در یک نسخه استاندارد ( تا ۵۰ کاربر) برای شرکتهای کوچک و متوسط، و یک نسخه پیشرفته (بیش از ۵۰ کاربر) برای سازمانهای بزرگ، ارائه شده است.
همچنین امکان انتخاب هر ماژول با توجه به نیاز های شرکت و افزودن آن به نسخه مدنظر، شرایطی را برای شخصیسازی CRM و صرفهجویی در هزینهها فراهم کرده است.
یکی از نقاط قوت نرمافزار ارتباط با مشتری (نرم افزار CRM پیام گستر) این است که بدون پیشنیاز دانش فنی، ضمن مدلسازی و طراحی چرخهها، فرآیندهای مختلف را ادغام کنید و روند پیگیری را منطبق بر سیاستهای خود پیاده سازی نمایید.
پیش از اقدام به خرید نرمافزار CRM برای آشنایی با کارایی و محیط نرم افزار CRM پیام گستر می توانید تمام قابلیت های محصول پیام گستر را در قالب یک نسخه رایگان ۳۰ روزه دریافت کنید.
نرمافزار CRM سامانههای مدیریت(BMSD)
شعاراین شرکت، مدیریت بر مدار تکنولوژی است و نرمافزاری که ارائه میدهد، مایکروسافت CRM، نسخه نصبی و با سورس بسته است که علاوه بر فروش بسته فاسیساز این نرم افزار اقدام به نصب، آموزش، راهاندازی و پشتیبانی هم میکنند.
این نرمافزار قابلیت اتصال و یکپارچهسازی با تعدادی از نرم افزارهای حسابداری، اتوماسیون اداری و بیمهای، اپلیکیشن موبایل، فکس، پیامک، ایمیل و تلگرام را دارد. از نقاط قوت این مجموعه اپلیکیشن موبایل و ارائه خدمات مشاوره و برگزاری دورههای آموزشی است.
نرمافزار CRM پارس ویتایگر
نرم افزار CRM پارس ویتایگر تنها نرم افزار CRM ایرانی متن باز(open source) است و نرمافزار CRM بینالمللی ویتایگر را به فارسی ترجمه و امکاناتی مثل تقویم شمسی و ماژولهای مختلف مثل اتصال به سامانه پیامک، اتصال به سانترال پاناسونیک، اتصال بهVOIP، پورتال مشترکین و پی دی اف ساز را به آن اضافه و به بازار ارائه کرده است.
نرم افزار CRM پارس ویتایگر را می توانید به انتخاب خودتان برروی شبکه داخلی و یا روی یک هاست اینترنتی برای کسب و کارهای کوچک، بزرگ و متوسط نصب و استفاده کنید.
نرم افزار CRM پارس ویتایگر قابلیت یکپارچهسازی با مرکز تلفنی (VoIP و سانترال)، کالر آیدی، حسابداری، اساماس، ایمیل، فکس، موبایل، تلگرام، وب فرم، پورتال مشتریان، وردپرس، فروشگاه اینترنتی و درخواست تماس آنلاین را دارد و API و وب هوک برای اتصال به سایر نرمافزارها ارائه میدهد.
نرم افزار CRM اورست پرنیان
این نرم افزار در فضای ابری ارائه شده است. شما میتوانید این نرمافزار را بر حسب نیاز خود و با خرید ماژولهای جداگانه مثل پیامک، تیکتینگ، فکس، پیام اجتماعی، نقشه، شمارنده خودکار، انبارداری، ایمیل مارکتینگ و گزارشات، شخصیسازی کنید. از نقاط قوت این نرمافزار اپلیکیشن موبایل، قالب رسپانسیو و قدرت، گستردگی و جهانی بودن آن است.
امکانات نرم افزار CRM پرنیان
- یکپارچه با نرمافزار حسابداری آنلاین سامیار
- ادغام با فروشگاه اینترنتی ووکامرس
- قابلیت ارتباط دو سویه با وردپرس
- قابلیت اتصال به سیستم تلفنی VOIP و سانترال
- قابلیت ارسال و دریافت پیامک، پیام صوتی، فاکس و ایمیل
- امکان چت تلگرامی با مشتری از طریق CRM و در پرونده مشتری
- قابلیت اتصال به تقویم، لیست وظایف و پیامک های تلفن همراه
- امکان ارتباط با سرویس ایمیل مارکتینگ میلرلایت
قطعا انتخاب نرمافزار CRM کار راحتی نیست و به اهداف و معیارهای سازمان شما و انتظاری که از نرمافزار دارید، بستگی دارد. بهتر است قبل از انتخاب CRM مورد نظر خود، ابتدا اهداف و نیازهای سازمان را در نظر بگیرید و قابلیتهای نرمافزار CRM انتخابی خود را هم لیست کنید و آنها رل با هم تطبیق دهید تا مطمئن شوید کدام نرمافزار راهکار بهتری برای سازمان شما ارائه میدهد.