تاریخ انتشار: جمعه 1399/12/08 - 22:28
کد خبر: 387172

«خبرنامه دانشجویان ایران» در گزارشی بررسی کرد؛

مختصات «حکمرانی» در نشست‌های دو اتحادیه دانشجویی چه بود؟

مختصات «حکمرانی» در نشست‌های دو اتحادیه دانشجویی چه بود؟

هر سال پس از پایان ترم تحصیلی پاییز، در بهمن ماه موعد برگزاری نشست تشکل‌های دانشجویی است که برای دانشجویان علاقمند به حضور در تشکیلات دانشجویی برگزار می‌شود. این اردوهای دانشجویی برای ارتقای سطح فکری و سیاسی دانشجویان با حضور اساتید و سخنرانان برجسته به مدت چند روز در شهرهای مختلف برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نوزدهمین دوره «جهاد اکبر» را با شعار «تحول در حکمرانی؛ عدالت و کارآمدی» از 29 بهمن الی 2 اسفند در مشهد مقدس با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کرد. همچنین نشست سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با شعار «تحول حکمرانی در گام دوم انقلاب» در روزهای 30 بهمن و 1 اسفند در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد با حضور از اعضای دفاتر این اتحادیه دانشجویی برگزار شد.

سیدمحمدرضا حسینی، عضو هیئت موسسه اتحادیه در کارگاه «اخلاق تشکیلاتی» درخصوص اردوی جهاد اکبر گفت: این اردو علامت و راهنمایی است برای اینکه نسبت فعالیت تشکیلاتی خود را با خودسازی و مبارزه بانفس پیدا و معین کنیم. جهاد اکبر بنیان و ماهیت یک تشکیلات خدایی است. در تشکیلات، باید نسبت همه فعالیت‌‌های تشکیلات با خودسازی و جهاد اکبر مشخص باشد.

وی درخصوص گام اول و دوم خودسازی گفت: اولین گام در خودسازی، خداشناسی و دومین گام خودشناسی است. تا خودمان را اصلاح نکنیم و رشد ندهیم، اصلاح دیگران و جامعه امری ناممکن است.تحول، ابتدا باید در درون خودمان محقق شود تا به برون گسترش و توسعه یابد. پس شعار «تحول در حکمرانی؛ عدالت و کارآمدی» زمانی محقق می‌شود که ابتدا تحول در حکمرانی وجود خودمان اتفاق بیفتد. (جزئیات بیشتر)

صادقی: مسئولیت عملکرد نامطلوب دولت روحانی را نمی‌پذیریم/ پژمانفر: کمیسیون اصل ۹۰ مرجع تظلم‌خواهی مردم نسبت به کار قوای سه‌گانه است

مهدی عباسی‌مهر، مدیرکل سیاسی نهاد رهبری در گفتگوی تصویری با محوریت «دانشگاه مبدا تحولات» در نوزدهمین دوره جهاد اکبر گفت: آن افرادی که انجمن‌ها را راه‌اندازی کردند حس کردند آنچه در دانشگاه است حق نیست و دانشگاه‌ها گرفتار لیبرال و کمونیسم بودند. هدف آن دانشجویان برافراشته شدن پرچم حق بوده است.

وی در ادامه افزود: وقتی به امام و رهبری مراجعه می‌کنیم همه مسائل و فرمایشات ایشان را بررسی می‌کنیم در خطاب به دانشجویان چند جمله خیلی مهم دیده می‌شود مهمترین جمله این است: «دانشگاه کارخانه انسان‌سازی است». امام(ره) حساب ویژه روی دانشگاه دارد. همچنین این جمله امام نیز حائز اهمیت است: «رسالت انجمن‌های اسلامی، رسالت انبیاست». (جزئیات بیشتر)

صادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: کنشگران سیاسی اصلاحات سه دسته هستند، دسته ای معتقدند که در هر شرایطی باید در انتخابات فعال بود، دسته‌ای نیز به صورت مشروط در انتخابات شرکت خواهند کرد و دسته سوم نیز رسما انتخابات را تحریم کردند.

وی در ادامه افزود: ما با دو دسته دوم و سوم کاری نداریم و دسته اول موضوع بحث ما است. در دسته اول نیز اهتمام به همبستگی دیده نمی‌شود.

خرازی تصریح کرد: در بین علمای سیاسی که می‎‌شناسم، کم‌تر عالم بزرگی است که مانند رهبری دارای قدرت فهم ایدئولوژیک است. تمام زندگی انسان امروز در   تحت قلمرو دانش و بینش است. بینش و دانش وقتی باهم توام شدند انقلاب و رنسانس فکری را در تکنولوژی ایجاد کردند. این انقلاب فکری باید درعلم سیاست نیز اتفاق بیفتد. بنده اولین کسی هستم که مصاحبه کردم که فصل‌الخطاب رهبری است و اگر چیزی می‌گویند واجب‌الاطاعت است. (جزئیات بیشتر)

محمود صادقی نماینده نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان گفت: ما (اصلاح طلبان) سرانجام به این تصمیم رسیدیم که دوباره مثل گذشته یک نهاد اجماع ساز داشته باشیم برای یک مشارکت فعال؛ اما در انتخاباتی که آزاد و قانونی و رقابتی و عادلانه باشد و ما بتوانیم کاندید هایمان را برای برنامه‌ای راهگشا داشته باشیم.

وی اظهار داشت: اصلاح طلبان علاوه بر ۳۲حزب شورای هماهنگی از ظرفیت های خارج از احزاب هم استفاده می کنند. ۱۵ شخصیت حقیقی به علاوه‌ ۳۲ حزب شدند نهاد اجماع ساز که یک جبهه یا اعتلاف از احزاب اصلاح طلب است و بنا دارد برای ورود به انتخابات هماهنگی داشته باشند.

صادقی: مسئولیت عملکرد نامطلوب دولت روحانی را نمی‌پذیریم/ پژمانفر: کمیسیون اصل ۹۰ مرجع تظلم‌خواهی مردم نسبت به کار قوای سه‌گانه است

صادقی گفت: ضرورت مشارکت مردم یعنی چه؟ آیا فقط مردم بیایند رای بدهند یا حق انتخاب هم دارند؟ تکلیف و حق دو روی سکه‌ انتخابات است. رهبری می‌فرمایند: حتی آنانی که ما را قبول ندارند بیایند بخاطر ایران رای بدهند.اصلاح طلبان به دو روی سکه‌ی انتخابات تاکید دارند. (جزئیات بیشتر)

حجت الاسلام پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به وظایف این کمیسیون گفت: کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی، مرجع تظلم خواهی آحاد مردم نسبت به طرز کار قوای سه گانه است.

وی اظهار داشت: امری که ما در تمامی این سال ها بر آن تکیه کردیم تا با تاکید بر آن تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، مشارکت مردم بود. مشارکت مردم علاوه بر انتخابات و راهپیمایی، باید در زمینه مطالبه گری هم بروز پیدا کند. کمیسیون اصل ۹۰ هم ناظر بر همین مسئله است.

صادقی: مسئولیت عملکرد نامطلوب دولت روحانی را نمی‌پذیریم/ پژمانفر: کمیسیون اصل ۹۰ مرجع تظلم‌خواهی مردم نسبت به کار قوای سه‌گانه است

پژمان‌فر تصریح کرد: در کشور ما رابطه نمایندگان و مردم، رابطه وکالتی است. مجلس باید در مسیر طراحی سیستم برای شنیدن صدای مردم حرکت کند و دنبال راهی باشد که مسائل مردم را حل کند.

وی افزود: مسائل مردم ناشی از دو امر است؛ ضعف قوانین و دستور العمل ها، یعنی ریل گذاری غلطی که اجازه استفاده مردم از قوانین را نمی دهند و دیگری ضعف اجرا که برای این مسئله طرح هایی مثل سوال، تذکر، استیضاح و... وجود دارد و یکی دیگر از این ابزار ها، کمیسیون اصل ۹۰ است. (جزئیات بیشتر)

حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در جمع دانشجویان گفت: مبنی حرکت جریان مومن و انبیا، جهاد اکبر است. اولین حرکت مبارزه با درون است مومنان در ابتدا مراقب خودتان باشید و از خود پاسداری کنید بعد خانواده و اطرافیان و بعد رسالت اجتماعی.

رستمی: دولت و جامعه اسلامی هنوز تشکیل نشده که به تمدن نوین اسلامی برسیم/ پناهیان: رقابت سیاسی را قبول داریم اما نه رقابت‌های دروغ!

وی درباره ماموریت دانشجویان در ارائه‌ی تمدن نوین اسلامی گفت: چهل سال جنگ با ملت ایران برای این است که تمدن نوین اسلامی مردم را جذب می‌کند. برای ارائه‌ این تمدن باید تجهیزات وجود داشته باشد و لازمه‌ی ماموریت شما جامعه پردازی است. برای ارائه‌ی تمدن نوین اسلامی و جایگزین آن با تمدن لیبرال دموکراسی باید ابتدا یک نمونه‌ی کوچک ارائه شود و آن نمونه‌ی کوچک جامعه پردازی است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در جمع دانشجویان «جهاد اکبر» گفت: لیبرال دموکراسی امروزه به‌عنوان تفکر حاکم بر بخش‌های عمده‌ای از جهان رسوایی و ناکامی خود را نشان داده اما با این حال متأسفانه برخی دوست دارند این تفکر را زنده کنند

وی در ادامه افزود: در جامعهٔ ما زمینهٔ تحول وجود دارد، اما باید توجه داشت که لازم است به مسائل تحولی نگاه کرد.در صحبت‌های مقام معظم رهبری می‌توان تحول در نظام را حس کرد.

رستمی: دولت و جامعه اسلامی هنوز تشکیل نشده که به تمدن نوین اسلامی برسیم/ پناهیان: رقابت سیاسی را قبول داریم اما نه رقابت‌های دروغ!

استاد حوزه و دانشگاه درخصوص شرط تحول گفت: تحول یعنی زمینهٔ فساد وجود نداشته نباشد و آن را از بین برد و به‌عبارتی تحقق پیشرفت به معنای واقعی آن نه به معنای ظاهری. یعنی مسئولینی بر سر کار بیایند که امکان خیانت و کم‌کاری نداشته باشند.

وی تصریح کرد: رقابت‌های سیاسی را قبول داریم اما رقابت‌های حقیقی، نه رقابت‌های دروغ. در این میان رئیس‌جمهوری با دروغ رای آورد که می گفت در وسط پیاده رو دیوار می‌کشیم. این رقابت نیست بلکه نابودی رقابت است.

علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در نوزدهمین دوره آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس یک مرکز سیاست گذاری با ربع قرن تجربه بوده و از چند جهت بی نظیر است.

وی اظهار داشت: این مرکز شامل همه مسائلی است که در کشور پیرامون آن مباحث مطرح می‌شود و همه‌ ابعاد مسائل کشور در ۴۷ کارگروه مورد بررسی قرار می‌گیرد و بصورت عام ناظر بر همه‌ امور است و تنها مرکزی است که مستقیما با مجلس به عنوان قوه‌ مقننه در دستگاه قانون گذاری و نظارت همراهی می‌کند.

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه در مرکز پژوهش ها ۱۴ رویکرد تعریف شده؛ تصریح کرد: منطبق با این رویکردها یک تحولاتی عمیق در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

سید محسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در نوزدهمین دوره آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل و در نشستی که با موضوع بررسی لایحه جدید بودجه برگزار شد، درباره این سوال که بودجه فعلی دارای چه ویژگی مثبتی نسبت به قبل است و چقدر نقدهای اول برطرف شده؟  گفت: بعد از اینکه ما کلیات را رد کردیم، چند جلسه کارشناسی با دولت و با نمایندگان سازمان برنامه و بودجه داشتیم. به آنها گفتیم ما یکسری اصلاحات اساسی مدنظرمان است که یک بخش هایش را اگر اعمال کنید در مجلس رأی می آورد.

رستمی: دولت و جامعه اسلامی هنوز تشکیل نشده که به تمدن نوین اسلامی برسیم/ پناهیان: رقابت سیاسی را قبول داریم اما نه رقابت‌های دروغ!

وی درباره این سوال که نقدهای مجلس در مورد بودجه به دولت چه بود؟ افزود: ما چند نقد اساسی به دولت داشتیم که یک بخش از آن را در بودجه ای که اول به مجلس فرستاد اصلاح کرد. نقد اول مدل بودجه نویسی دولت بود، وابستگی به نفت به شکلی بود که ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه فروش نفت روزانه در نظر گرفته بود. با توجه به اینکه این بیشترین ظرفیت تولید و فروش نفت ماست، نشان می دهد دولت یک فرضی را نهفته دارد. آن هم این است که ما سال آینده هیچ تحریمی نداریم و ما می توانیم حداکثر ظرفیت فروشمان نفت بفروشیم. در حالی که این غیر واقعی بود و ما اصلاحش را خواستار بودیم.

حسن رحیم پور ازغدی عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی در نوزدهمین دوره آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: برخی از کشورها هستند که در ظاهر انتخابات خوبی دارند و همه چیز آنها شبیه انتخابات است اما انتخابات آنها دچار عوام‌فریبی شده است، در واقع تبلیغات رسانه‌ای قوی انتخابات آنها کارگردانی می شود مثل انتخابات آمریکا. ترامپ ایده‌ای داشت که باطن لیبرال دموکراسی و سرمایه‌گذاری را کاملاً نشان داد و هویت باطنی آمریکا را رو کرد؛ در این انتخابات تقلب اصلی در صندوق رای نیست بلکه بر گفتمانی است که انتخابات دارد.

ترامپ، هویت و باطن لیبرال دموکراسی آمریکا را افشا کرد/ در جامعه آزاد و آگاه، انتخاب انسانی‌تر خواهد بود

وی اظهار داشت: تعبیر ما مردم سالاری دینی است و این نیست که با افکار عمومی بازی کنیم وبا تعاریف بی جا و شست و شوی مغزی کارمان را پیش ببریم. تعریف امت این بود که علاوه بر امام به مستضعفین هم محدوده امامت داده شده یعنی مردم سالاری اسلامی باید مردم رشد کنند و بصیرت و آگاهی پیدا کنند انتخاب نباید جاهلانه و بدون آگاهی و بر اساس دروغ باشد آیا هر انتخابی به نفع مردم است؟ خیر. انتخاب بر مبنای آگاهی و آزادی به نفع مردم است هرچه جامعه آزاد تر و آگاه تر باشد انتخاب آن انسانی تر و درست تر خواهد بود. (جزئیات بیشتر)

روح الله نجابت عضو کمیسیون امور داخی مجلس در نوزدهمین اردوی تشکیلاتی جهاداکبر اتحادیه انجمن‌های دانشجویان مستقل گفت: شفافیت به عنوان اولین طرح مجلس مطرح و در کمیسیون آیین نامه بررسی شد تا زمان بررسی و برگشت طرح به صحن زمانی طی شد که بخشی از این گذشت زمان طبیعی بود.

وی افزود: طرح اولیه ای که نوشته شد تمرکزش هم روی شفافیت آرا بود منتها بعد که به کمیسیون رفت ابعادی به آن اضافه شد که من معتقدم بخش اول که شفافیت آرا بود باید به سرعت به صحن می آمد و بندهای دیگر به رای گذاشته می شد.

نجابت در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان تاکید کرد: در قرآن کریم در مورد مذکرات می‌گویند که این ضررها را دارد آخر آیه می فرماید البته منافعی هم دارد شفافیت برعکس این است که منافع جدی دارد و مضراتی هم دارد. (جزئیات بیشتر)

منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه دولت دهم در جمع دانشجویان «جهاد اکبر» گفت: با چنین شرایطی و دو راهبرد گفتمان گام دوم و نگاهی دوباره به محتوای حکمرانی ما به ویژه درکارگزاران حکمرانی، ما به استقبال انتخاباتی می رویم با طرحی نو. شورای وحدت یک چنان سرمایه و پیشینه‌ای را در ساز و کار خودش دارد و در عرصه انتخابات فعال بوده است. هدف ایجاد و تقویت نیروهای هم سو در موضوعات مهم کشوری است. وظیفه دیگر ورود به انتخابات است. ما به عنوان یک مجموعه سیاسی همه کارهای حوزه انتخابات را انجام می‌دهیم در حوزه های مختلف، تعامل با دیگر مجموعه های سیاسی و اصولگرا هم از دیگر وظایف ماست. شورای وحدت این هدف را دارد که با قرارگاه مشترکی به استقبال انتخابات برود و با نامزد واحدی وارد شویم.آقای موحدی کرمانی رئیس شورای وحدت به دو حلقه رمز تاکید کرد؛ تلاش برای وحدت و پرهیز از تخریب.

وزیر دولت احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که مسئله اصلی برای مردم این است که شورای وحدت اصولگرایان که تشکیل شده، برای حل مشکلات کشور و انسداد هایی که وجود دارد به غیر از نقد دولت گذشته چه برنامه مشخصی دارند، بیان کرد: در انتخابات ۹۶ اتفاق بسیار خوبی افتاد و اینکه اصولگرایان به معنای اردوگاه‌های اصولگرایی اتفاق کردند حالا چه یک اردوگاه و چه چند اردوگاه اتفاق کردند در مورد جناب آقای رئیسی. (جزئیات بیشتر)

صادق محصولی دبیرکل جبهه پایداری درباره تحول حکمرانی در گام دو انقلاب درباره شرایط فعلی کشور گفت: اکنون در آستانه انتخابات قرار داریم و کشور در شرایط حساسی قرار گرفته است اما می بینیم که عده ای برای بستن لیست های انتخاباتی و انتخاب نامزدهای خود به جای کارآمدی به دنبال نزدیکی حزبی به خودهستند.

وی ادامه داد: آیت الله مصباح همیشه به ما می گفت که باید سیاست را با نگاه دینی و فرهنگی اداره کرد تا بتوان تاثیر کافی را بر افکار عمومی گذاشت.

محصولی پاسخ به سوالی درباره اموال خود تصریح کرد: من بارها در جلسات دانشجویی پاسخ این سوال را داده ام و انتظارم این است شما به عنوان دانشجو قبلا جستجو می کردید و توضیحاتی که داده شده را مطالعه می کردید، اما دشمن دنبال این است که نیروهای انقلابی را بزند.

وی افزود: در اسلام تولید ثروت از مسیر درست نه تنها ناپسند نیست بلکه خوب هم هست؛ خصوصا ثروتی که از راه حلال بدست آید و در راه رضای خداوند خرج شود. یک نفر هم نتوانسته ادعا کند من از طریق رانت و معامله با دولت یک ریال کسب کرده باشم. من قبلا هم گفتم و الان هم که دولت در دست آقایان است بیایند اطلاعات مالی بنده و وزرای دولت خودشان را اعلام بکنند. من بعد از جنگ در رشته خودم و بخش خصوصی فعالیت کردم و خدا را شکر موفق هم بوده ام. من درباره این موضوع کاملا در مجلس توضیح داده ام و رای اعتماد نمایندگان را هم گرفته ام. (جزئیات بیشتر)

غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، از دیگر مهمانان این نشست بود وی در خصوص انتخابات پیش رو اظهار داشت: در اثر کثرت لیست‌ها در انتخابات شورای شهر و مجلس شکست خوردیم و اگر نتوانیم در انتخابات آتی به وحدت برسیم، این شکست تکرار می‌شود، و نباید با کثرت نامزد وارد انتخابات شویم.

وی تأکید کرد: افکارعمومی درباره گفتمان انتخابات بسیار حساس است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: طرف مقابل دنبال دوگانه‌سازی در جامعه است و می‌گوید یا این نامزد و یا آن نامزد؛ آنها اینگونه وانمود می‌کنند که آینده کشور یا با مذاکره به دست می‌آید و یا جنگ می‌شود و یا سختی و معیشت دارد و یا مشکلات با مذاکره حل می‌شود.

حدادعادل گفت: طرف مقابل می‌گوید که ما به دنبال حل مشکلات از راه دیپلماسی و مذاکره هستیم، ولی طرف مقابل سرسختی و استمرار داشته که ممکن است جنگ شود.

رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: هوشمندی ما آن است که نباید در تله‌های آنها بیفتیم و در بازی اینگونه است که از هر طرف ورود کنیم می‌بازیم و لذا نباید اصلا وارد بازی شویم. (جزئیات بیشتر)

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به فعالیت‌های انتخاباتی احزاب و گروه های مختلف گفت: ما باید در ابتدا برای مشارکت گسترده مردم تلاش کنیم، مسلما مقام معظم رهبری هم به مشارکت پایین راضی نیستند و بارها بر حضور گسترده در انتخابات تاکید کرده اند.

وی افزود: مردم باید در یک فضای شفاف و با مشارکت بالا در انتخابات حضور پیدا کنند و بعد هنر ما باید این باشد که افراد خوب و اصلح را معرفی کنیم.

پورمحمدی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان گفت: من قبلا گفتم که نوع نگاه لیبرالی، امنیتی، نظامی و پدرسالانه هیچ کدام مطلوب ما نیست، منظور ما نوع این نگاه در مدیریت است ولی نگفتیم اگر کسی نظامی است یا سابقه قضایی دارد نباید کاندید شود. اما رویکرد و نگاهی که می خواهد با آن مدیریت کند مهم است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: برخی به پدرخواندگی حمله می کنند ولی می خواهند خودشان مخفیانه این مدل را پیگیری کنند و یک دفعه در آخر انتخابات نظر خود را تحمیل می کنند. دوره این مدلها گذاشته و اینگونه مدلها دیگر مقبولیت ندارد و ما نمی توانیم از این مدلهای منسوخ شده استفاده کنیم. (جزئیات بیشتر)

گزارش از محمد رمضانی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top