تاریخ انتشار: شنبه 1399/12/09 - 10:41
کد خبر: 387199

جنبش دانشجویی در انتخابات۱۴۰۰باید صدای مردم باشد

زارع، فعال دانشجویی گفت: فضای رسانه ای متأثر از بیماری کرونا، دانشجویان را از بی مدیریتی و کوچک شدن روزانه سفره های مردم، غافل نکند. به تعبیر شهید بهشتی، دانشجو مؤذن جامعه است، بیداریِ دانشجو تکلیف و رسالت اوست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز با اشاره به فضای ساده انگارانه مدیریت کشور بیان کرد: متاسفانه درسال های گذشته تاکنون، شاهد افزایش شدید قیمت اجناس و اقلام ضروری جامعه هستیم. که حاصل مدیریت ناصحیح برمبنای بی تدبیری و ساده انگاری است. در شرایط کنونی که عمر دولت فعلی رو به پایان است، پیامد ساده انگاری و رهایی مدیریت کشور و بی توجهی نسبت به نظارت و کنترل جدی قیمت ها که میبایست پیش از این مورد توجه قرار میگرفت، مشهود است. وجود بیماری کرونا، بهانه ایست برای رهایی از زیر بار وظایف و برآسودن وجدان های همچنان خواب.

علیرضا زارع در ادامه افزود: در فضایی که مدیریت کشور بر مبنای جوسازی باشد، فضایی که بر مبنای چشم امید دوختن به دیگران باشد یا خلاصه شود در یک اتاق کنفرانس و ارائه و نگارش گزارشات، بدون شک دچار نگرشی تک بعدی بر مبنای قالب فکری افرادی میشود که در ایوان ویلاهای زعفرانیه و ولنجک خود مشغول میل قهوهاند. فضایی که در طی سالهای اخیر جز ایجاد شکاف طبقاتی در جامعه، کاهش میزان درآمد یا به تعبیر بهتر، افزایش هزینههای جاری و ضروری خانوارها، کوچک شدن سفرههای غذایی و افزایش میزان شغلهای خیابانی، ماحصلی نداشته است. جوی که برای تغییر نیازمند مدیریت جهادیِ کف میدانی است، نه پشت میز نشینی و دامن زدن به دعواهای سیاسی.

زارع با اشاره به جو موجود در فضای رسانه ای و انتقاد نسبت به کم توجهی به صدای جامعه عنوان کرد: فضای رسانه ای کشور که این روزها تمرکز ویژهای بر بیماری کرونا داشته و خیل حوادث و اخبار رنگ و بوی مسائل بهداشتی و آمار و ارقام مبتلایان و فوت شدگان دارد، از افزایش شدید قیمتها که منجر به حذف برخی از کالاهای دیگر از سبد غذایی شده است، غافلاند. متاسفانه رسانه ها که میبایست صدای مردم کف جامعه باشند، گرفتار موج اخبار کرونایی گردیده و این موجب افزایش بی اعتمادی نسبت به رسانهه ای داخلی خواهد شد. رسانه ها باید بلندگوی مطالبات مردمی باشند که فضایی برای بیان مشکلات ندارند. رسانه ها میبایست بطور جد و بدون تعارف یقه برخی مسئولین را بگیرند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز در پایان افزود: فعالین دانشجویی در فضای متأثر از اخبار کرونا، میبایست بیش از پیش مطالبه گر و صدای جامعه بوده و نگذارند در انتخابات پیش رو، عده ای با جوسازی رسانه ای و تغییر توهمات به واقعیات و ایجاد شایعات بیاساس، بر تفکرات و تصمیات مردم جامعه اثرگذار باشند و دغدغه های اصلی که میبایست مبنای انتخاب باشد را به حاشیه ببرند. تبیین شاخص ها و تمییز دغدغه ها از وظایف جنبش های دانشجویی برای روی کارآمدن دولت جوان و حزب الهی است که میبایست با عنایت بیش از گذشته دنبال شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top