تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/12/12 - 01:31
کد خبر: 387548

معلمان مدارس غیرانتفاعی استخدام مدارس شوند

انتظار ما این است که معلمان مدارس غیرانتفاعی با مدارس قرارداد بسته و به استخدام مدرسه درآیند تا امنیت شغلی آنان تأمین شود، به این دلیل پیشنهاد می‌‌کنم در زمان اعطای مجوز مدارس غیرانتفاعی از مؤسس تعهد اخذ شود که به‌کارگیری معلمان بر اساس قانون کار و تحت بیمه تأمین اجتماعی انجام شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، رسول فرخی میکال  با بیان اینکه فرهنگیان در خصوص بیمه خود با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند، اظهار کرد: فرهنگیان به‌ویژه بازنشستگان فرهنگی تمام عمر خود را صرف تعلیم و تربیت جوانان این مرزوبوم کرده و اکنون در خصوص بیمه با مشکلاتی مواجه بوده و از برخورد و رفتار خدمات دهندگان رضایت عمومی وجود ندارد

وی با تأکید بر لزوم توجه دولت به رتبه‌بندی دقیق فرهنگیان در جامعه گفت: معلمان در این شرایط سخت اقتصادی و با کمترین دستمزد و حقوق همچنان به دانش آموزان ارائه خدمت می‌کنند، لذا دولت باید هرچه سریع‌تر به مطالبه به‌حق آنان توجه و قانون رتبه‌بندی شامل بخش اداری و تمامی افرادی که جزو پرسنل آموزش‌وپرورش هستند نیز شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با انتقاد از وضعیت معلمان مدارس غیرانتفاعی در کشور بیان کرد: معلمان مدارس غیرانتفاعی ۱۳ درصد از بار آموزش کشور را بر دوش کشیده ولی همچنان وضعیت آنان نامشخص و حتی حقوق ثابت بر اساس قانون اداره کار و تأمین اجتماعی دریافت نمی‌کنند لذا

فرخی با تأکید بر اینکه باید امنیت شغلی معلمان مدارس غیرانتفاعی هرچه سریع‌تر مشخص شود، تصریح کرد: انتظار ما این است که معلمان مدارس غیرانتفاعی با مدارس قرارداد بسته و به استخدام مدرسه درآیند تا امنیت شغلی آنان تأمین شود، به این دلیل پیشنهاد می‌‌کنم در زمان اعطای مجوز مدارس غیرانتفاعی از مؤسس تعهد اخذ شود که به‌کارگیری معلمان بر اساس قانون کار و تحت بیمه تأمین اجتماعی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه معلمان مدارس غیردولتی از بیمه آموزشی برخوردار نیستند، گفت: مدارس غیردولتی از بیمه‌ آموزشی برخوردار نبوده و برخی‌ها با حقوق اندک خود، به‌ناچار در بیمه مشاغل آزاد و زنان خانه‌دار خود را بیمه کرده‌ و در بسیاری موارد حقوق دریافتی معلمان با حقوق ثبتی در سامانه مشارکت‌ها به مقدار قابل‌توجهی متفاوت بوده و به‌هیچ‌عنوان حقیقی نیست. این رقم ثبت‌شده رقمی کذایی، غیرواقعی و چند برابر حقوق پرداختی است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه باید معلمان مدارس غیرانتفاعی ۲۴ ساعت تدریس در هفته خود را پر کنند، تصریح کرد: معلمان باردار و یا کسانی که فرزند شیرخوار دارند به دلیل  رسمی نبودن و نداشتن امنیت شغلی از  مدارس غیرانتفاعی کنار گذاشته می‌شوند و یا ساعت تدریسشان به‌شدت کاهش می‌یابد که این امر مخالف بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به مادران شاغل و تشویق برای فرزند آوری در راستای سیاست‌های جمعیتی است.

فرخی با درخواست از وزارت آموزش‌وپرورش در خصوص تعیین تکلیف نیروهای خدماتی در مدارس کشور افزود: این نیروها حقوق بسیار ناچیز دریافت کرده و با این شرایط زندگی کردن برای آنان بسیار سخت است لذا این نیروها باید بر اساس چارت سازمانی و نیاز مدرسه به‌صورت نیروی شرکتی استخدام شود.

وی نیروهای حق‌التدریسی، نهضتی و خرید خدمت را یک ظرفیت برای کشور دانست و گفت: وضعیت موجود نیروهای حق‌التدریس، خرید خدمتی، نهضتی قبل ۹۲ و بعد ۹۲  برازنده کشور نبوده و باید فورا دولت به این مسئله پایان و تثبیت وضعیت نماید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top