تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/12/12 - 12:58
کد خبر: 387596

هرگونه تصمیم مجمع تشخیص درباره FATF در تاریخ ثبت خواهد شد

دبیر دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه باید از برجام عبرت بگیریم، گفت: هرگونه تصمیم مجمع تشخیص درباره FATF در تاریخ ثبت خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد گودرزی دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت در گفت‌وگو با فارس، گفت: مطرح کردن دوباره بحث  FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، یک بازی برای غرب پرستان داخلی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است، با این امید که فرصتی به دست بیاورند تا در عرصه انتخابات عرض اندام کنند.

وی ادامه داد: مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدا صراحتا با پالرمو و سی اف تی مخالفت کرد ولی الان صحبت از تایید مشروط آن است، اکنون تنها برداشتی که از قضیه می‌توان داشت این است که به دنبال بهره برداری از این موضوع برای انتخابات ریاست جمهوری هستند. چون طرف مقابل هیچ گونه تغییر سیاست و رفتاری نسبت به جمهوری اسلامی نداشته و هر روز برای تهدید انقلاب در اشکال مختلف تلاش می کند.

گودرزی تاکید کرد: ابتدای ورود پالرمو و سی اف تی به مجمع، در دو کمیسیون قضایی و امنیتی، تصویب این لوایح چه با شرط و چه بدون شرط رد شد. مسلما پذیرش مشروط این دو توسط جمهوری اسلامی حق تحفظ را از کشور سلب خواهد کرد و FATF هم با پذیرش مشروط ایران، نمره کافی به ایران برای خروج از لیست اقدامات متقابل نمی دهد.

وی اظهار داشت: اگر ایران FATF را بپذیرد در ادامه باید قطعنامه های شورای امنیت را انجام دهد و این خود تحریمی و محدود کردن کشورمان است. چون در زمینه های دفاعی و امنیتی تمام اطلاعات قابل انتشار به FATF نیست و این مرجع به راحتی ایران را از لیست سیاه خارج نمی کند.

دبیر دفتر تحکیم وحدت یادآور شد: سوالی که مطرح است این است که چه کشورهایی می‌خواهند مصادیق جرم، ترورسیم، پولشویی و جرایم سازمان یافته را تبیین و تفسیر کنند؟ آیا کشورهایی امثال آمریکا، انگلیس و فرانسه که مهد شرارت هستند صلاحیت تبیین این موارد را دارند؟ علاوه بر این وقتی رژیم صهیونسیتی و عربستان در لیست سیاه FATF نیستند باید عقلای جمهوری اسلامی به نیت شوم استکبار جهانی بیش از پیش شک کنند.

وی گفت: اکیدا توصیه می‌شود که اعضای مجمع تشخیص با بررسی روند برجام، شروط ۲۸ گانه‌ای که برای برجام گذاشته شد را به دقت برای بررسی کنند و ببینند که آیا تصویب مشروط این لوایح دولت آقای روحانی را محدود خواهد کرد یا دولت برای اجرا اختیار تام دارد.

گودرزی اظهار داشت: اگر اعضای مجمع امروز به تصویب لوایح FATF برسند این موضوع برای مردم تداعی می شود که جنگ اصلی درباره برجام، منافع حزبی بوده نه منافع ملی.

وی گفت: تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام برای لوایح FATF قطعا در تاریخ ثبت خواهد شد و امیدواریم با رد این لوایح آیندگان از آن به خوبی یاد کنند نه اینکه با تصویب این لوایح در ذهن ها تداعی شود اعضای مجمع فرقی با دولت لیبرال آقای روحانی ندارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top