تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/12/12 - 14:20
کد خبر: 387614

پاسخ به کنجکاوی های جنسی کودکان در «مثبت تربیت»

برنامه رادیویی «مثبت تربیت» در رادیو سلامت به موضوع کنجاوی های کودکان درباره موضوعات جنسی پاسخ می دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، برنامه مثبت تربیت روزهای سه شنبه ساعت 9 و 10 دقیقه روانه آنتن می شود و هدف اصلی این برنامه ارائه آموزه های لازم به والدین در خصوص تربیت جنسی فرزندان به منظور پیشگیری از سوء استفاده جنسی است.

پاسخ به کنجکاوی های جنسی کودکان در «مثبت تربیت»

لعیا باستانی، مدیر گروه بهداشت و روان رادیو سلامت درباره برنامه مثبت تربیت به فارس توضیح داد: این برنامه از دوم مرداد ماه سال 97 روانه آنتن رادیو سلامت شده و تا به امروز هم پخش آن به صورت زنده روزهای سه شنبه ساعت 9 و 10 دقیقه به مدت 45 دقیقه ادامه دارد. با توجه به دغدغه های مدیر رادیو سلامت نسبت به مباحث گسترده حوزه اجتماعی برنامه مثبت تربیت تولید و پخش می شود. این برنامه با هدف ارائه آموزه های لازم به والدین در خصوص تربیت جنسی فرزندان به منظو پیشگیری از سوء استفاده جنسی کودکان تولید می شود.

وی ادامه داد: ما در این برنامه به والدین آموزش دادیم که چطور پاسخگوی سئوالاتی از جنس تربیت جنسی به کودکانشان باشند. به عنوان مثال بچه ها در سنین کودکی سئوالاتی از این جنس برایشان مطرح می شود که چطور به دنیا آمدند؟ و ... ما به والدین یاد می دادیم که چطور پاسخ چنین سئوالاتی را به بچه ها بدهند، زیرا در این مواقع این سئوال برای والدین مطرح می شود که چگونه باید پاسخ فرزندان شان را بدهند. در واقع آموزش تربیت جنسی فرزندان را به والدین می دهیم که جزو مباحث بسیار حساس و مهم است، زیرا توجه والدین اهمیت به سزایی در این حوزه دارد.

باستانی اظهارداشت: در حال حاضر مباحث مربوط به کودکان را تمام کردیم و به نوجوانی رسیده ایم. حالا پاسخگوی سئوالات والدین برای این مقطع سنی از فررزندان شان هستیم. البته هرازگاهی هم نقبی به مباحث گذشته می زنیم تا والدینی که اخیرا به جمع شنوندگان برنامه مثبت تربیت رادیو سلامت ملحق شدند، آموزش های لازم را دریافت کنند. این برنامه به والدین و نوجوانان آموزش می دهد چطور در مقطع حساس نوجوانی مراقبت کنند تا مبادا درگیر آسیب های اجتماعی شوند.

وی تاکید کرد: مسلماً این برنامه در زندگی آینده فرزندان مان هم تاثیرگذار است، زیرا وقتی آنها از آسیب های اجتماعی به سلامت عبور کنند، حتماً زندگی موفقی در آینده خواهند داشت و در زندگی زناشویی آنها تاثیرگذار است. این برنامه کمک زیادی به والدین در حوزه تربیت جنسی کند. ضمن اینکه والدین می توانند سئوالات خودشان را از کارشناس مربوطه جویا شوند. این برنامه دو کارشناس ثابت دارد که هر دو فوق تخصص سلامت جنسی هستند. مردم می توانند به واسطه برنامه مثبت تربیت روزهای سه شنبه سئوالات شان را از دکتر زهرا سلمانی و دکتر علی آذین جویا شوند.
برنامه مثبت تربیت به تهیه کنندگی موسی نظری و اجرای لی لا علو سه شنبه ها از رادیو سلامت پخش می شود.

**نوروز با «گل پامچال» رادیو سلامت

رادیو سلامت برای سال تحویل برنامه گل پامچال را روز شنبه 30 اسفند ماه ساعت11 تا 14 با حال و هوای نوروز 1400 روانه آنتن می کند.

شهرام زین العابدینی، مدیر گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت درباره برنامه سال تحویل گفت: رادیو سلامت طبق سنن سال های گذشته برنامه ویژه ای برای سال تحویل تدارک دیده که شامل بخش های متنوع است تا هم برای مخاطبان حال و هوای نوروزی داشته باشد و از شنیدن برنامه لذت ببرند و هم اینکه به اطلاعات شان افزوده شود.

وی ادامه داد: برنامه سال تحویل امسال با نام گل پامچال روز شنبه 30 اسفند از ساعت 11 تا 14 از رادیو سلامت پخش می شود. محوریت برنامه نوروز، جامعه شناسی سال نو، روانشناسی تغییر طبیعت، ایجاد روحیه نشاط و سر زندگی و هویت بخشی به جامعه ایرانی است. این برنامه به تهیه کنندگی سارا شریفی و اجرای مسعود خواجه وند و سیما رستگاران روانه آنتن می شود.

زین العابدینی افزود: این برنامه شامل بخش های نمایشی است که سوسن مقصودلو و علی میلانی بازیگران برنامه هستند و گزارش های برنامه هم به عهده مرجان قندی است.  برنامه سال تحویل شامل آیتم هایی با عناوین تقویم سال نو، شکوفه گیلاس، قرار، قاصدک، بهترین ها، تب و تاب، عید مبارکی، آینه و شمعدون، خدا قوت، از راه دور، لبخند عید و ... است.

مدیر گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت عنوان کرد: در این برنامه ارتباط با پزشک، محیط بان و دیگر مشاغل گرفته می شود که شیفت هستند و در کنار خانواده برای سال تحویل حضور ندارند. همچنین به موضوع صله رحم در روزهای کرونایی پرداخته می شود.

**تحلیل مشکلات نظام سلامت با مخاطب خاص

برنامه مخاطب خاص با رویکرد اطلاع رسانی و با هدف بررسی مسائل و مشکلات حوزه سلامت و پیگیری آن از مسئولان مربوطه به تهیه کنندگی مرتضی میلانی از رادیو سلامت پخش می شود.

مرتضی میلانی، تهیه کننده برنامه در این باره توضیح داد: برنامه مخاطب خاص از تیر ماه 98 با محوریت چالش های نظام سلامت روی آنتن رفته و سعی کرده ایم در این برنامه فارغ از  بحث پیگیری موضوعات روز سلامت، با نگاه کارشناسانه به مباحث و مشکلات در نظام سلامت نگاه کرده و تحلیل کنیم. برنامه مخاطب خاص روزهای شنبه ساعت 20 به مدت یک ساعت پخش می شود و پنجشنبه ها تکرار این برنامه است.

وی یادآور شد: ما در برنامه مخاطب خاص غالبا متمرکز بر تصمیم گیری ها در نظام سلامت هستیم. همچنین از زمانی که با بیماری کرونا رو به رو شدیم، برنامه به این سمت گرایش پیدا کرده است. در واقع به همه موارد از دارو گرفته تا تصمیم گیری های مجلس برای نظام سلامت خواهیم پرداخت. درباره مباحث با کارشناسان صحبت می کنیم و می توان گفت این برنامه بازوی کمکی برای نظام سلامت است.

این تهیه کننده تاکید کرد: هدف این برنامه با ساختار میزگرد با رویکرد اطلاع رسانی و با هدف بررسی مسائل و مشکلات حوزه سلامت و پیگیری آن از مسئولان مربوطه است. گوینده برنامه مخاطب خاص فیروزه آدابی و کارشناس مجری دکتر جواد نوفرستی است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بار سنگین نمایشگاه‌ها روی دوش مردم
برگزاری رویداد صنایع خلاق و فرهنگی در پارک فناوری پردیس
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
دومین روز سفر رئیسی به پاکستان +عکس
تجدید میثاق کارکنان وزارت کار با آرمان های امام خمینی(ره) +عکس
عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است
وحیدی: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
فردا، برگزاری آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها
چهارشنبه، برگزار دیدار کارگران با رهبر انقلاب
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان +عکس
حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top