تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/12/12 - 14:39
کد خبر: 387619

کنکور باید بر اساس مفاهیم استعدادیابی نوین جهانی برگزار شود

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر تجربه دنیای توسعه یافته نشان می‌دهد روش فعلی کنکور منسوخ شده و باید در اسرع وقت نسب به حذف کنکور ا قدام شود تا بتوانیم بر پایه مفاهیم استعدادیابی نوین جهانی اقدام کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، عادل نجف‌زاده نماینده مجلس شورای اسلامی  درباره اثرات مثبت و منفی کنکور، اظهار داشت: ارزیابی‌ها و مزیت‌های رقابتی بین افراد از طریق روش‌ها و آنالیزهای مختلفی صورت می‌گیرد که در دنیا هم مرسوم است. اما در حقیقت می‌توان گفت ما از طریق کنکور، مزیت افراد را نسبت به یکدیگر و استعدادهایشان می‌سنجیم.

کنکور باید بر اساس مفاهیم استعدادیابی نوین جهانی برگزار شود

وی افزود: کنکوری که در ایران انجام می‌شود پکیجی از ارزیابی کامل استعدادها و توانمندی‌های یک فرد نیست؛ بلکه برایندی از نوع رفتار سازمانی کنکور در ایران است که به دانش‌آ‌موزان تحمیل شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: چه بسا استعدادهای بسیار قدرتمند و پوشیده‌ای در دانش‌آموزان وجود دارد که پشت سد کنکور می‌مانند. در حال حاضر برگزاری چنین روشی از کنکور در دنیای فعلی منسوخ شده است؛ بنابراین یک بازنگری جدی و اساسی در حوزه کنکور نیاز داریم.

نجف‌زاده افزود: باید بتوانیم به یک ارزیابی جامع‌الطیفی از توانمندی‌ افراد برسیم تا کشور در گردونه سخت تحریم‌ها و بی‌تدبیری‌های درونی بتواند از توانمندی‌ استعدادهای جوانان برای نجات ظرفیت‌های کشور به معنای واقعی بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه کنکور فعلی آسیب‌های روانی و اجتماعی را در پی دارد، گفت: استفاده حاشیه‌ای عده‌ای از ابزاری به نام کنکور با گردش مالی نجومی را در کشور شاهد هستیم که اگر این پول در چرخه زیرساخت‌های آموزشی هزینه شود، قطع به یقین ‌آسیب‌ها از بین می‌رود.

این نماینده مجلس ادامه داد: تعدد و نوع مدارسی که در کشور ایجاد شده، عدم عدالت را در پی دارد زیرا ظرفیت‌ها در پایتخت با نقاط دوردست یکسان نیست و دسترسی بسیاری از دانش‌آموزان به ابزارهای آموزشی کنکور کم است.

نجف‌زاده گفت: بنده عزم جدی در دولت برای رفع مشکل و انسداد کنکور را نمی‌بینم. در حال حاضر تجربه دنیای توسعه یافته نشان می‌دهد روش فعلی کنکور منسوخ شده و باید در اسرع وقت نسب به حذف کنکور اقدام شود تا بتوانیم  بر پایه مفاهیم استعدادیابی نوین جهانی اقدام کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top