تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/12/14 - 15:19
کد خبر: 387849

معاون وزیر آموزش و پرورش:

وجود ۲۴ نوع مدرسه در کشور یعنی عدالت آموزشی نداریم

امروز حدود سه میلیون دانش‌آموز در کشور به علت دسترسی نداشتن به تجهیزات لازم و نیز بستر دیجیتال، در معرض خشن‌ترین جلوه نابرابری در آموزش قرار دارند./ تاکنون ۲۱۵ هزار دستگاه تبلت و گوشی به همت برخی نهادهای عمومی و خیرین، برای دانش‌آموزان محروم تامین شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، وجود ۲۴ نوع مدرسه با عناوین مختلف در کشور را مغایر با عدالت و فرصت برابر آموزشی دانست و گفت: تعلیم و تربیت باید عادلانه پیش رود.

وجود ۲۴ نوع مدرسه در کشور یعنی عدالت آموزشی نداریم

سیدجواد حسینی روز پنجشنبه در جلسه شورای معاونان، روسا و مدیران مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: وجود این میزان مدرسه متعدد، هم به کیفیت آموزش و هم به عدالت آموزشی لطمه می‌زند.

وی اظهارکرد: ما در نظام آموزش و پرورش نباید مدرسه استثنایی و مدرسه تیزهوشان داشته باشیم و همه باید در کنار هم و با فرصت برابر امکان تحصیل و یادگیری داشته باشند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، داشتن یک نوع مدرسه را آرمان اصلی نظام آموزش و پرورش ذکر کرد و ادامه داد: دانش‌آموزان و فرزندان این ملت باید در مدرسه، درس زندگی و عدالت بیاموزند.

وی بیان کرد: جریان یادگیری و نظام آموزش و پرورش رسمی، بزرگترین فرصت برای ترویج و تعمیق عدالت در کشور است و باید فرصت‎‌ها در این عرصه برابر توزیع و تامین شود.

حسینی همچنین، عدالت منطقه‎ای، عدالت مدرسه‎ای، عدالت آموزشی و عدالت دیجیتالی را لازمه نظام آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد: امروز فرزندان این آب و خاک باید عدالت را در مدرسه ببینند و یاد بگیرند.

وی در ادامه میانگین بهره‌مندی دانش آموزان کشور از شبکه شاد و فضای آموزش مجازی و دیجیتال را ۷۰ درصد اعلام کرد و گفت: بی‌عدالتی دیجیتالی و فناورانه نباید در جامعه و در نظام تعلیم و تربیت ما شکل بگیرد و عده‌ای از دانش‌آموزان به خاطر این بی‌عدالتی، از تحصیل باز بمانند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، شبکه شاد را بستری برای کیفی‌تر و عادلانه‌تر کردن آموزش در کشور دانست و اضافه کرد: امروز حدود سه میلیون دانش‌آموز در کشور به علت دسترسی نداشتن به تجهیزات لازم و نیز بستر دیجیتال، در معرض خشن‌ترین جلوه نابرابری در آموزش قرار دارند.

وی بر ضرورت احداث مدارس مجازی در کشور تاکید کرد و خواستار مشارکت خیرین در این زمینه شد و گفت: بزرگترین و عادلانه‌ترین کار این است که دانش‌آموزان محروم از فضای آموزش مجازی را به این فضا وصل کرده و از بی عدالتی در عرصه آموزش جلوگیری کنیم.

حسینی، تامین تجهیزات و زیرساخت لازم برای آموزش مجازی همه دانش‌آموزان را کاری سخت خواند و با اشاره به نیاز ۱۲۰ هزار میلیارد ریالی برای رسیدن به این هدف بیان کرد: توان، ردیف اعتباری، منابع و اختیارات لازم برای محقق کردن این هدف در اختیار وزارت آموزش و پرورش نیست.

وی اضافه کرد: با این وجود، در اجرای طرح هدایت، به همت برخی نهادهای عمومی و خیرین، تاکنون ۲۱۵ هزار دستگاه تبلت و گوشی مناسب برای آموزش مجازی دانش‌آموزان محروم تامین شده و تامین یک میلیون دستگاه دیگر نیز تعهد شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین هزینه راه‌اندازی مدارس استثنایی را هشت تا ۱۰ برابر مدارس عادی اعلام کرد و گفت: برای راه‌اندازی هشت واحد مدرسه استثنایی در استان اردبیل برنامه‌ریزی شده که یکی از این واحدها، امروز در شهرستان پارس‌آباد کلنگ‌زنی شد.

وی این مدرسه را یکصد و سی و هفتمین مدرسه از مجموعه ۲۱۰ مدرسه موردنیاز آموزش و پرورش استثنایی کشور عنوان کرد و افزود: تاکنون ۹۰ واحد از این مدارس به همت خیرین احداث شده و در اختیار نظام آموزش و پرورش قرار گرفته است.

حسینی در ادامه با بیان این که استان اردبیل مدرسه خاص دانش‌آموزان دارای بیماران اوتیسم ندارد، اظهارکرد: اگر زمین این مدرسه تامین شود، با همت خیر شناسایی شده، این مدرسه در سریع‌ترین زمان ممکن احداث و تحویل می‌شود.

وی همچنین از راه‌اندازی چهل و نهمین مرکز توانبخشی و رون‌شناسی آموزش و پرورش استثنایی کشور و نیز پایگاه جامع آموزش مجازی دانش‌آموزان استثنایی استان اردبیل خبر داد و گفت: اعتبار لازم این دو اقدام تامین شده است.
 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد
اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
همخوانی کارگران در حضور رهبرانقلاب +فیلم
تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
پیام کارگران هفت تپه به رهبر انقلاب +عکس
گزارش تصویری/ دیدار کارگران با رهبر انقلاب
دیدار کارگران با رهبر انقلاب
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید آغاز شد
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
صعود بورس ادامه خواهد یافت؟
لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اقامه نماز +فیلم
دانشجویان دانشگاه کلمبیا مانع از ورود یک صهیونیست به دانشگاه شدند +فیلم
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
حرکت متفاوت دانشجویان کالج ویتمن در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top