تاریخ انتشار: شنبه 1399/12/16 - 08:07
کد خبر: 387927

ظرفیت پذیرش آزمون دکتری سال ۱۴۰۰

رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: نتیجه اولیه آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در هفته اول فروردین اعلام خواهد شد و داوطلبان از هفته اول اردیبهشت ماه انتخاب رشته خود را آغاز خواهند کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، رییس سازمان سنجش آموزش کشور از پذیرش حدودا ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خبر داد.

ابراهیم خدایی ضمن بیان این مطلب به ظرفیت پذیرش داوطلب در آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها وموسسات آموزش عالی خبر داد و اظهار کرد: اگرچه هنوز ظرفیت پذیرش داوطلبان در این آزمون نهایی نشده است اما پیش‌بینی می‌کنیم حدودا ۱۲ هزار داوطلب در دانشگاه‌های دولتی و غیرانتفاعی پذیرفته شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: براساس پیش‌بینی‌هایی که می‌کنیم حدودا ۱۲ هزار داوطلب  نیز در آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۰ پذیرفته خواهند شد. بنابراین به طور کلی حدود ۲۵ هزار نفر از ۱۸۵ هزار داوطلب دکتری در این آزمون وارد دانشگاه‌ها می‌شوند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد:  نتیجه اولیه آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در هفته اول فروردین اعلام خواهد شد و داوطلبان  از هفته اول اردیبهشت ماه انتخاب رشته خود را آغاز خواهند کرد.

دکتر خدایی افزود: مصاحبه‌های تخصصی پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری ۱۴۰۰  از اوایل خرداد ماه آغاز می‌شود و به تدریج دو تا دو ماه و نیم ادامه دارد.

وی تاکید کرد: ما بیش از سه برابر ظرفیت داوطلب برای مصاحبه به دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی معرفی می‌کنیم و بر اساس حدنصابی که دانشگاه‌ها تعیین می‌کنند این معرفی شروع می‌شود اما حدود ۵۰ تا ۵۵ هزار نفر داوطلب برای مصاحبه معرفی می‌کنیم.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد:  ۵۰ درصد نمره داوطلب براساس آزمون و ۵۰ درصد نیز مصاحبه خواهد بود و با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مرحله اول معرفی و مرحله مصاحبه حدنصاب نمره را خواهیم داشت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top