تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/12/17 - 08:54
کد خبر: 388092

جدیدترین اظهارات انتخاباتی محسن رضایی درباره یارانه، بورس و بازنشستگان

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در دهه پنجم انقلاب، دو کار سنگین داریم یکی سالم‌سازی گذشته و دوم پایه‌ریزی آینده، دهه پنجم انقلاب متفاوت است و شبیه دهه اول انقلاب است

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محسن رضایی شامگاه ۱۶ اسفندماه در جمع مردم بروجرد در مسجد حضرت ولیعصر، اظهار کرد: دو سال از گام دوم انقلاب گذشته و اولین مسئله این است که نگاهی به گام اول داشته باشیم که مهمترین کار برای گام دوم انقلاب چیست و اگر آسیب‌شناسی نکنیم ممکن است با همان اشتباهات وارد گام دوم انقلاب شویم.

وی با اشاره به دستاوردهای گام اول انقلاب، تصریح کرد: در گام اول انقلاب دستاوردهای بزرگی داشتیم که رهبری در گام دوم به این دستاوردها به‌عنوان افتخارات بزرگ نام برد، پیروزی انقلاب و اینکه دین و مردم را امام (ره) وارد سیاست کرد و بازیابی اقتدار از دست رفته ایران طی ۲۰۰ سال از مهمترین دستاوردها بود به‌طوری‌که در این ۲۰۰ سال جنگ‌هایی رخ داد که ایران شکست خورد و به اندازه نصفی از این سرزمین طی دو قرن از کشور جدا شد، در انقلاب اسلامی صدام و ارتش بعثی با پشتیبانی چندین کشور به ایران حمله کردند اما ایستادگی ملت ایران سبب شد هیچ غلطی نکردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب، اقتدار ایران دوباره خیز برداشت و به‌جایی رسیدم که امروز موشک آمریکا را نشانه می‌گیریم و با موشک به قلب قدرت بزرگ بین‌المللی می‌زنیم.

رضایی اضافه کرد: یک نظام سیاسی به نام جمهوری اسلامی ایران ایجاد شد و از طرف دیگر اقتدار و امنیت بازگشت اما مسئله این است که در کنار عظمت‌ها، مشکلاتی هم وجود داشته است و باید تلاش کرد تا در گام دوم این مشکلات تکرار نشود، در این سال‌ها در فرهنگ و اقتصاد، دولت‌ها و مجلس‌ها نتوانستند آرمان‌های اقتصاد و فرهنگی را تحقق ببخشند، کوله باری از کارهای فرهنگی و اقتصادی به گام دوم منتقل شده است.

جدیدترین اظهارات انتخاباتی محسن رضایی درباره یارانه، بورس، بازنشستگان و ...

وی بیان کرد: در دهه پنجم انقلاب، دو کار سنگین داریم یکی سالم‌سازی گذشته و دوم پایه‌ریزی آینده، دهه پنجم انقلاب متفاوت است و شبیه دهه اول انقلاب است و در هشت سال آینده شرایط مهمی در پیش خواهیم داشت اما بسیاری از دشمنان ما فکر می‌کنند ایران در اقتصاد تسلیم می‌شود و یا با ترور دانشمندان و یا نسل آینده از ارزش‌ها فاصله گرفته درحالی‌که ما وارد شرایطی شدیم که با ایستادگی دشمن را مأیوس می‌کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در زمان امام (ره) لبیک گفتیم و روح جدیدی پیدا کردیم و خودباوری و اعتماد به نفس دوباره برگشت، در گام دوم انقلاب هم باید به رهبری لبیک گفت تا فرهنگ و اقتصاد را بسازیم.

رضایی با اشاره به شرایط بورس، افزود: در مهرماه سال ۹۸ اتفاقی در بورس شروع شد که افرادی ناآگاهانه دنبال این حرکت راه افتادند و مردم را در این مسیر کشیدند، عده‌ای سپرده‌های خود را آوردند که وقتی دیدند ارزش سهام بالا می‌رود سهام از کارخانجات و شرکت‌ها خریدند و ارزش از ۱۰۰ هزار به ۵۰۰ هزار رسید و ارزش آن‌ها پنج برابر شد و عده‌ای از قشر متوسط هم وارد بورس شدند و قیمت سهام بازهم افزایش یافت و حتی قشر محروم هم آمدند و ارزش به ۲۰ برابر رسید اما در میان عده‌ای آمدند سهامشان را ریختند و ارزش کاهش یافت، در شرایط تحریم اقتصادی باید چنین اتفاقی رخ دهد؟

وی اظهار کرد: در شرایطی که نفت فروختیم و پول نمی‌دهند در داخل هم باید چنین اتفاقی رخ دهد؟ نفوذی‌ها و رانت‌خواران و بازیگران سیاسی هستند و این باید پاکسازی شود و اقتصاد باید روی ریل خودش برگردد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: گام دوم انقلاب یعنی اقتصاد و فرهنگ را براساس اصول انقلاب پایه‌ریزی کنیم و مردم باید وارد اقتصاد شوند، نظام بانکداری ما اسلامی نیست و باید اسلامی و ایرانی شود، دین باید وارد فرهنگ شود.

رضایی وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: اولین دولت گام دوم انقلاب در سال ۱۴۰۰ انتخاب می‌شود و باید متفاوت باشد، دولت آینده باید کارآمد، قوی و نترس باشد و مسئولیت‌پذیر باشد، باید پاسخگو باشد.

وی خاطرنشان کرد: در دهه اول انقلاب همه ما کنار هم بودیم، تکرار دولت‌های قبل نمی‌تواند دولت گام دوم انقلاب باشد و باید اقتصاد و بانک، ارز، بورس و یارانه را متوجه شود و اگر اقتدار امام (ره) و رهبری نبود کشور را از دست داده بودیم، اگر روحیه سلحشوری رزمندگان نبود نمی‌شد در دفاع مقدس پیروز شد و ضروری است دولت مردانه مسئولیت قبول کند و نباید شعار و وعده بدهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رسیدگی به معیشت بازنشستگان، افزود: بازنشستگان و معلمان قدرت خریدشان کم شده، باید به شرایطشان رسیدگی کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top