تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/12/17 - 12:49
کد خبر: 388123

در نامه ۱۴۹ تشکل دانشجویی به رجب طیب اردوغان مطرح شد؛

نسبت به اقدام توهین‌آمیز روزنامه ترکیه‌ای به شیعیان برخورد قاطع کنید

نسبت به اقدام توهین‌آمیز روزنامه ترکیه‌ای به شیعیان برخورد قاطع کنید

در قسمتی از این نامه آمده است: هدف افراد و گروه‌های تفرقه افکن آن است که افکار بیمار خود را به عموم مردم القا نموده و در این مسیر هزینه‌های هنگفتی را خرج کرده و به راحتی دروغ گفته و تفکرات منحط خود را نشر می‌دهند و جالب آنجاست که برای گسترش رسانه‌ای افکار غلط خود، از حمایت شیطان بزرگ آمریکا، رژیم اشغالگر صهیونیستی و انگلیس برخوردارهستند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ۱۴۹ تشکل دانشجویی کشورمان طی نامه‌ای، حرکت تفرقه افکنانه روزنامه ترکیه گازتسی ‌(Türkiye Gazetesi) و اهانت این روزنامه به شیعیان را به شدت محکوم کرده و از رئیس جمهور ترکیه خواستند با مسببان این واقعه به شدت برخورد کند.

متن نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

و همگى به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید «آل عمران، آیه١٠٣»

جناب آقای رجب طیب اردوغان

رئیس جمهور محترم دولت ترکیه

در دهه اخیر، حجم و سرعت تلاش‌های دشمنان اسلام در منطقه غرب آسیا جهت ایجاد تفرقه در میان مسلمانان افزایش چشمگیری داشته است. یکی از نمونه های این تفرقه افکنی، مطلب منتشر شده در ١۴ اسفند ١٣٩٩ روزنامه «ترکیه گازِتَسی» است.

جریده مذکور در جدولی در صفحه سرگرمی خود سوالی با عنوان «یک مذاهب انحرافی» مطرح کرده است که در نهایت تاسف زمانی که پاسخ‌های صحیح جدول از سوی روزنامه اعلام شد، «مذهب شیعه» به عنوان پاسخ سوال فوق‌الذکر عنوان شده بود!

شما احتمالا بهتر می‌دانید که در طول تاریخ هر گروه و فردی که از آیه‌ی شریفه ١٠٣ سوره عمران تبعیت کرد، به سوی سعادت و پیروزی پیش رفت و هر فرد و گروهی که مثل این جریده برخلاف آیه‌ی شریفه عمل کرده‌اند راه ضلالت و شکست را در پی گرفته‌اند.

بیماری تکفیر و استفاده از الفاظ تفرقه افکن در میان مسلمانان سبب شده است تا امت اسلامی از درون ضربه ببیند و نمونه بارز آن داعش بود که با قتل مسلمانان مظلوم این تفکر را نمود عملی بخشید. تکفیر و الفاظ تفرقه افکن به جز ریختن خون و جاری کردن اشک مظلومان چیزی به همراه نداشته و به ضرر امت واحده اسلامی بوده است.

هدف افراد و گروه‌های تفرقه افکن آن است که افکار بیمار خود را به عموم مردم القا نموده و در این مسیر هزینه‌های هنگفتی را خرج کرده و به راحتی دروغ گفته و تفکرات منحط خود را نشر می‌دهند و جالب آنجاست که  برای گسترش رسانه‌ای افکار غلط خود، از حمایت شیطان بزرگ آمریکا، رژیم اشغالگر صهیونیستی و انگلیس برخوردارهستند.

بر این اساس روزنامه «ترکیه گازِتَسی» با انتشار این مفهوم توهین‌آمیز و تفرقه‌افکن، به یکپارچگی مسلمانان خیانت نموده و مرتکب جرم شده است. لذا هم در برابر قانون و هم در نزد وجدان عموم مسلمانان باید پاسخگو بوده و بدل این تفرقه‌افکنی را متحمل شود. روزنامه مذکور با نشان دادن مذهب شیعه به عنوان یک مذهب منحرف؛ اساس حقوق بشر و آزادی انسان‌ها را زیر پا گذاشته است.

علی‌رغم اینچنین تلاش‌های پست و بزدلانه‌ای بر علیه وحدت اسلامی، وحدت میان فرق مختلف اسلامی به ویژه شیعیان و اهل تسنن از هم نخواهد گسست و ما دانشجویان مسلمان ایران، این حرکت نابجا و تفرقه افکنانه روزنامه «ترکیه گازِتَسی» را به شدت محکوم نموده و از شما به عنوان رئیس جمهور کشور ترکیه خواهان شدیدترین برخورد ممکن با مسببان این واقعه هستیم، به امید آن که با این اقدام، تقیّد خویش به وحدت اسلامی و آیه 103 سوره آل عمران را به نمایش بگذارید.

والسلام علی من التبع الهدی

متن ترکی استانبولی:

“Hep birlikte Allah’ın ipine sımsıkı yapışın; bölünüp parçalanmayın”

Âl-i İmrân Suresi - 103

Sayın Recep Tayyip Erdoğan

Türkiye Cumhuriyeti 'nin Saygıdeğer Başkanı

Son on yılda Batı Asya bölgesindeki İslam düşmanlarının Müslümanlar arasında bölünmeler yaratma çabalarının hacmi ve hızı önemli ölçüde artmıştır.

Bu bölücülüğün bir örneği, 4 Mart'ta Türkiye Gazeta gazetesinde yayınlanan yazıdır.

Türkiye gazetesinin genel bulmaca  sayfasında yayınlanan tabloda “Sapkın bir mezhep” başlıklı bir soru yöneltilmiştir 

Maalesef gazete tarafından doğru cevaplar açıklandığında bu soruya soruya cevap olarak "Şii mezhebi" denildi!

Siz daha iyi biliyorsunuzdur ki tarih boyunca Âl-i İmrân Suresi - 103 ayetine uyan her grup ve birey zafer ve saadete ulaştı ve bu gazete gibi bu ayete karşı hareket eden her birey ve grup yanlış yola saptılar ve yenildiler.

Tekfircilik hastalığı ve Müslümanlar arasında bölücülü söylemlerin kullanılması İslam ümmetinin kendi içinden vurulmasına neden oldu ve IŞİD bunun açık bir örneğiydi.

Binlerce Müslümanı öldürerek tekfirciliğini uygulamalı bir şekilde ortaya koydu.

Tekfir ve bölücü sözler mazlumların kan ve gözyaşlarından başka bir şey getirmedi ve sadece İslam birliğinin zararına oldu.

Bölücü bireylerin ve grupların amacı hasta düşüncelerini halka aşılamaktır.

Ve bu şekilde, büyük miktarda para harcarlar ve kolayca yalan söyler ve yozlaşmış düşüncelerini yayarlar.

Ve ilginçtir medyada kendi yanlış düşüncelerini yaymak için büyük şeytan Amerika ve siyonist rejim ve İngiltere’nin desteğini alıyorlar.

Böylece  "Türkiye Gazetesi"  bu aşağılayıcı ve bölücü kavramı yayınlayarak müslümanların birliğine ihanet ederek suç işlemiştir.

Bu nedenle, hem hukukun önünde hem de Müslüman halkın vicdanında bu bölücülükten dolayı sorumlu tutulmalıdır.

Türkiye Gazetesi Şii mezhebini sapkın bir mezhep tasvir ederek; İnsan hakları ve  özgürlüklerinin temellerini ihlal etmiş bulunmakta.İslami birliğe karşı bu kadar aşağılık ve korkakça çabalara rağmen, çeşitli İslami mezhepler, özellikle Şiiler ve Sünniler arasındaki birlik bozulmayacak.

Ve biz, İran'ın Müslüman öğrencileri, "Türkiye” gazetesinin bu yanlış yönlendirme ve bölücü hamlesini şiddetle kınıyoruz.

Ve Türkiye Cumhuriyetinin Cumhurbaşkanı olarak sizden bu olayın failleriyle ciddi bir şekilde ilgilenmenizi temenni ediyoruz.

Bunu yaparak İslami birliğe olan bağlılığınızı ve Âl-i İmrân Suresi - 103 ayetini uygulamanız ümidiyle.

Yol göstericiye uyanlara selam olsun

07.03.2021

Bir grup İranlı Müslüman öğrenci

اسامی تشکل‌های امضا کننده (دانلود)

*قابل ذکر است که روزنامه ترکیه گازتی‌( Türkiye Gazetesi ) در یکی از صفحات این روزنامه که مربوط به بخش سرگرمی و جدول می‌شد، این پرسش را مطرح کرد که کدام یکی از مذاهب انحرافی است. این پرسش به گونه‌ای مطرح شده که در نهایت گزینه صحیح را «شیعه» عنوان کرده بود.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top