تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/12/17 - 14:44
کد خبر: 388157

رئیس دانشگاه خبر داد:

تمام ۲۵۰ کلاس دانشگاه معارف در فضای مجازی برگزار می شود

رئیس دانشگاه معارف اسلامی گفت:همه کلاس‌های ما که بالغ بر ۲۵۰ کلاس است در فضای مجازی و با کیفیت عالی برگزار و بارگذاری می‌شود و در حال حاضر در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین روح الله شاکری، دانشگاه معارف اسلامی را دانشگاه تربیت مدرس برای گروه‌های معارف اسلامی سراسر کشور عنوان کرد و افزود: در این دانشگاه، مقطع کارشناسی نداریم و دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری، دانش‌پژوه می‌پذیرد.

تمام ۲۵۰ کلاس دانشگاه معارف در فضای مجازی برگزار می شود



وی ادامه داد: از ابتدای تأسیس، تعداد دانشجویان این دانشگاه در مقطع ارشد ۱۳۶۴ و در مقطع دکتری ۵۱۳ نفر است که از این تعداد تاکنون در مقطع ارشد ۶۱۵ و در مقطع دکتری ۲۳۸ نفر از دانشگاه معارف اسلامی فارغ‌التحصیل شده‌اند و بیش از هفتاد درصد فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری این دانشگاه در مراکز مختلف علمی به عنوان هیئت علمی مشغول به کار هستند.

رئیس دانشگاه معارف افزود: ما در حقیقت برای وزارت علوم نیرو تربیت می‌کنیم و عمده فارغ التحصلان ما در این وزارت جذب می‌شوند. برخی از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه نیز در پست‌های علمی مهمی همچون نمایندگی مجلس، معاونت صداوسیما، ریاست دانشگاه، مدیران حوزه‌های علمیه و … مشغول به خدمت هستند.

شاکری افزود: ۲۲ عضو هیئت علمی تمام وقت، ۱۰ عضو هیئت علمی وابسته و بیش از ۱۰۰ استاد مدعو از اساتید حوزه و دانشگاه، اساتید دانشگاه معارف اسلامی را تشکیل می‌دهند و البته با استانداردهای لازم جهت جذب فاصله داریم که این فاصله با دعوت اساتید توانمند تا حدودی برطرف شده است.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی در خصوص آزمون‌های ورودی این دانشگاه نیز اظهار داشت: آزمون‌های ورودی در مقطع ارشد در تمام رشته‌ها اختصاصی است و در مقطع دکتری به صورت اختصاصی و سراسری برگزار می‌شود که در این مقطع در بعضی سال‌ها حدود ۱۰۰۰ نفر شرکت کننده برای تصدی ۲۵ جایگاه دانشجویی به رقابت می‌پردازند. یکی از زیباترین اتفاقات این دانشگاه نیز با توجه به عمر کوتاه آن، کسب عنوان بالاترین درصد قبولی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد در آزمون دکتری سال ۹۶ بود.

وی درباره تأثیر پاندمی کرونا بر تغییر سبک آموزش دانشگاه معارف اسلامی گفت: علی‌رغم مشکلات عدیده موجود در روند برگزاری کلاس‌ها خلل چندانی ایجاد نشد و با تلاش همکاران سخت‌کوش من در دانشگاه، با ایجاد زیرساخت‌های لازم، از ابتدای سال ۹۹ برخی کلاس‌ها را به صورت مجازی برگزار کردیم و امروز همه کلاس‌های ما که بالغ بر ۲۵۰ کلاس است در فضای مجازی و با کیفیت عالی برگزار و بارگذاری می‌شود و در حال حاضر در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top