تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/12/17 - 18:22
کد خبر: 388209

شرط بازگشایی مدارس چیست؟

وزیر آموزش و پرورش گفت: تنها در صورتی که ستاد کرونا اجازه دهد، مدارس بازگشایی می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه دیدار با وزیر گردشگری اظهار کرد: در نشست مشترک با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به زمینه‌های بسیار متنوعی از همکاری مشترک بین دو دستگاه رسیدیم و مقرر شد مجموعه این محورها استخراج و به معاونت‌های مربوطه در دو وزارتخانه ارائه ‌شود تا مورد گفت‌وگو طرفین قرار گیرد.

وی افزود: وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، دو دستگاه فرهنگی هستند که مأموریت‌هایشان ارتباط نزدیکی باهم دارد؛ بنابراین برای آشنایی جامعه فرهنگی و دانش آموزان با مفاخر فرهنگی و تقویت و اشاعه حوزه‌های؛ میراث فرهنگی، میراث معنوی، صنایع‌دستی و گردشگری، عرصه‌های مشترکی برای همکاری وجود دارد.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به وجود ۲۱۶۰رشته تحصیلی در شاخه‌های کاردانش، تصریح کرد: اکنون ۹ رشته مرتبط با صنایع‌دستی و گردشگری در هنرستان‌های کاردانش ارائه ‌شده است؛ بنابراین زمینه خوبی برای گسترش همکاری‌ها در جهت توسعه این رشته‌ها وجود دارد.

وی مدارس ماندگار را ازجمله میراث فرهنگی در همه استان‌ها برشمرد و عنوان کرد: این مدارس که اغلب بیش از یک‌صد سال قدمت دارند، نیازمند نگهداری با مقررات ویژه و استانداردهای لازم هستند؛ بنابراین ایجاد هنرستان‌هایی برای مرمت آثار باستانی، صنایع‌دستی، حمایت از صنعت گردشگری، راه‌اندازی و راهنمایی تورهای گردشگری ازجمله عرصه‌هایی است که می‌تواند زمینه همکاری مشترک بین دو وزارتخانه باشد.

حاجی میرزایی در پاسخ سؤالی در خصوص بازگشایی مدارس اظهار کرد: آموزش‌وپرورش همواره آمادگی بازگشایی مدارس را دارد؛ اما در بازگشایی مدارس تابع مصوبات ستاد ملی کرونا هستیم. بنابراین هرزمانی که این ستاد اجازه دهد، مدارس را بازگشایی خواهیم کرد. معتقدیم بسته بودن مدارس و دور بودن دانش آموزان از مدرسه با مخاطرات پایدار و پنهانی روبرو است و دانش آموزان آسیب می‌رساند. تلاش می‌کنیم تا آموزش‌های باکیفیتی از طریق فضای مجازی داشته باشیم اما قطعاً امکان ارائه یک آموزش باکیفیت به‌صورت حضوری بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: پیشنهاد آموزش‌وپرورش همواره بر دایر شدن متعارف مدارس، طبق روال هرساله بوده است، اما ستاد کرونا قید اختیاری بودن را به آن اضافه کردند.

عضو کابینه تدبیر و امید در پاسخ به سؤالی در مورد صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: بر اساس مصوبه هیئت‌امنا و مجمع عمومی صندوق ذخیره فرهنگیان که در هفته قبل برگزار شد، سود صندوق به‌حساب فرهنگیان واریز و به موجودی آن‌ها اضافه می‌شود.

وی درباره افزایش حقوق نیروهای طرح خرید خدمات اظهار کرد: از ابتدای سال جاری اصلاحاتی در مقررات این نیروها انجام شد و ۲۴ ساعت کار آن‌ها که قبلاً نیمه‌وقت محسوب می‌شد، اکنون تمام‌وقت حساب می‌شود و بر اساس قانون کار حقوقشان افزایش می‌یابد.

وزیر آموزش‌وپرورش در خصوص رتبه‌بندی فرهنگیان گفت: این طرح در دستور کار دولت قرار دارد که امیدواریم همین روزها به تصویب برسد. البته رتبه‌بندی در بودجه پیش‌بینی‌ شده است و لایحه آن نیز به مجلس ارسال می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top