تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/12/19 - 11:56
کد خبر: 388404

جزییات نام‌نویسی داوطلبان شورای شهر تهران برای انتخابات ۱۴۰۰

سخنگوی فرمانداری تهران از ثبت‌نام کاندیداهای شورای شهر تهران، ری و تجریش به صورت غیرحضوری از ۲۰ تا ۲۶ اسفند خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ایمان قربانی با اشاره زمان آغاز ثبت‌نام انتخابات شوراها اظهار کرد: ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، ۲۰ اسفند و از ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود و انتخابات یک فرآیندی دارد که در حوزه تهران از اوایل امسال اقدامات مقدماتی آغاز شده است.

وی تصریح کرد: پس از دستور وزیر کشور مبنی بر تشکیل ستاد انتخابات در سراسر کشور، در تهران نیز این ستاد با دستور فرماندار تهران تشکیل شده است و ثبت‌نام انتخابات شوراها از ۲۰ اسفند ماه تا ۲۶ اسفند به مدت ۷ روز ادامه خواهد داشت.

سخنگوی فرمانداری تهران ادامه داد: تمام خبرگزاری‌های کشور، رسانه‌های تصویری، شنیداری و رسانه‌های مکتوب این رویداد را پوشش خبری خواهند داد همچنین طی مکاتباتی که بامدیرعاملان خبرگزاری‌ها و سایر رسانه‌ها انجام شده است، مدارک خبرنگاران و عکاسان برای پوشش خبری اخذ و برای آنها کارت صادر شده است.

قربانی افزود: ثبت‌نام از ۲۰ اسفند ماه و از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ ادامه خواهد داشت و در روز پایانی این زمان از ساعت ۸ تا ۱۸ خواهد بود.

وی درباره فرآیند ثبت‌نام انتخابات شورای شهر تهران، ری و تجریش خاطرنشان کرد: ثبت‌نام انتخابات به دو صورت خواهد بود؛ در مرحله ابتدایی، اپلیکیشنی است که کاندیداها و نامزدها می‌توانند مدارک خود را در این اپلیکیشن بارگذاری و ثبت‌نام کنند و این فرآیند به صورت غیرحضوری است و تنها در مرحله پایانی، همه کاندیداها برای اصالت مدارک‌شان باید به سایت ثبت‌نام مراجعه کنند.

سخنگوی فرمانداری تهران افزود: درخواست ما از تمامی کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر تهران، ری و تجریش حتماً وارد اپلیکیشن مورد اشاره بشوند و مدارک  خود را بارگذاری کنند و در مرحله پایانی که کنترل مدارک است به فرمانداری مراجعه کنند که زمان کمتری را طی کنند.

قربانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در دوران کرونا قرار داریم و در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پرسنل فرمانداری همچنین کاندیداها و نامزدها محلی در فضای باز و مساحت مناسب برای حضور کاندیداها در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تدابیری هم برای رعایت فاصله‌های اجتماعی پیش‌بینی شده است  تا روزانه تعدادی مشخص برای ثبت‌نام در فرمانداری حاضر شوند و چنانچه از تعداد مدنظر افزایش یابد پذیرش آنها به روز بعد موکول می‌شود.

سخنگوی فرمانداری تهران یادآور شد: فرایند انتخابات شوراها مانند انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و خبرگان رهبری نیست و نظارت آن توسط مجلس شورای اسلامی است که اعضای آن در استان تهران مشخص هستند در فرآیند ثبت‌نام و اجرای انتخابات حضور دارند و پس از فرآیند ثبت‌نام از کاندیداها، پرونده‌های آنها به مراجع چهارگانه جهت استعلام ارسال می‌شود که این مرحله توسط هیئت اجرایی انجام می‌شود و پس از اتمام این مرحله پرونده‌ها به هیئت نظارت ارجاع داده می‌شود؛ در صورتی که در هیئت اجرایی مدارک کاندیدا رد شده باشد به وی اطلاع داده می‌شود و این افراد برای اعتراض به هیئت نظارت مراجعه خواهند کرد و شکایت در هیئت نظارت بررسی می‌شود و پرونده یا تأیید یا رد خواهد شد؛ پس از این مرحله به داوطلب اطلاع داده می‌شود که به عنوان مثال شما براساس ماده قانونی رد شده‌اید و داوطلب می‌تواند به هیئت نظارت کشوری اعتراض خود را اعلام کند و در صورتی که هیئت نظارت کشوری داوطلب را محق دانست، تأیید و در غیر این صورت پرونده بسته می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top