تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/12/21 - 11:42
کد خبر: 388603

دلایل محبوبیت بازی کالاف دیوتی در میان دانشجویان

همچنین دانشجویان علاقه بیشتری به چالش های مختلف جهانی دارند و می توانند از بازی کالاف دیوتی در سری مسابقات eSport استفاده کنند و مهارت های خود را به چالش کشیده و جوایز مختلفی برنده شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، اگرچه بازی های ویدیویی بیشتری برای نوجوانان و جوانان طراحی و ساخته می شوند اما امروزه اقشار مختلف برای پر کردن اوقات فراغت خود و یا کسب در آمد به بازی های ویدیویی روی آورده اند. دیگر نمی توان هیچ کدام از بازی ها را مختص به گروه یا سن و سال خاصی دانست و بازی ها به گونه ای طراحی و ساخته می شوند که دیگر جنسیت، سن و سال، فرهنگ، زبان، موقعیت جغرافیایی و ... در آن موثر نیست و گیمرها از سراسر جهان از این بازی ها استفاده می کنند.

بازی کالاف دیوتی به عنوان یکی از محبوب ترین و معروف ترین بازی های تاریخ صنعت گیم شناخته می شود. صدها میلیون گیمر از سراسر جهان از این بازی استقبال کرده اند و همواره در بین محبوب ترین بازی های جهان در رتبه بندی های سالانه قرار داشته است. در ادامه مطلب به بررسی میزان و دلایل محبوبیت بازی کالاف دیوتی در میان دانشجویان پرداخته خواهد شد.

مجتمع تجاری جهیزیه ایران؛ مرکز برندهای معتبر ایران

دلایل محبوبیت بازی Call Of Duty

اولین بازی از مجموعه بازی COD اولین بار توسط کمپانی اکتیویژن در سال 2003 عرضه شد که توسط پلتفرم های مختلفی مانند مانند Windows، macOS، X360، PS3 و N-Gage پشتیبانی می شد. از سال 2003 تاکنون همواره نسخه های مختلفی از این بازی در دسترس بازیکنان قرار گرفته است. اکتیویژن با همکاری شرکت های مختلفی مانند Infinity Ward، Treyarch، Sledgehammer Games و Raven Software همکاری داشته و تاکنون بیش از 15 نسخه مختلف از این بازی عرضه شده است. دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد که یک بازی به محبوبیت بالایی در میان گیمرها خصوصا دانشجویان برسد.

معمولا دانشجویان افراد سخت گیر و سخت پسندی هستند و به خوبی به نقاط ضعف و قوت بازی ها مسلط می شوند بنابراین یک بازی باید از جنبه های مختلفی قوی باشد که به محبوبیت بالایی در میان آنها برسد. از مهم ترین دلایل محبوبیت بازی کالاف دیوتی در میان دانشجویان می توان موارد زیر را عنوان کرد:

پشتیبانی توسط پلتفرم های متعدد

در تاریخ صنعت گیم پلتفرم های متعددی در دسترس بازیکنان قرار گرفته اند که هر کدام ویژگی ها و قابلیت های متعددی دارند. کمپانی اکتیویژن بازی کالاف دیوتی را به گونه ای طراحی کرده است که توسط تمامی پلتفرم ها از جمله Windows, macOS, X360, PS3, XBO, PS4، J2ME، PS2، PS5، android، IOS و ... پشتیبانی شود. تقریبا تمامی دانشجوها به گوشی های موبایل و لوازم الکترونیکی مانند لپ تاپ دسترسی دارند بنابراین می توانند به راحتی از بازی کالاف دیوتی برای پر کردن اوقات فراغت خود استفاده کنند.

بازی COD تاکنون در نسخه های مختلفی عرضه شده است که هر کدام برای پلتفرم های مختلفی عرضه شده اند و حتی نسخه اختصاصی موبایلی این بازی نیز در دسترس بازیکنان قرار دارند. دانشجویان می توانند با خرید cp کالاف دیوتی موبایل از همه امکانات بازی بهره برده و آیتم های مورد نظر خودشان را خریداری یا به روز رسانی کنند.

حالت ها و سبک متفاوت و خاص COD

کمپانی ها و استودیوهای بازی سازی محصولات خود را در سبک ها و ژانرهای مختلفی مانند استراتژی، شبیه سازی، ورزشی، معمایی، تیراندازی، بتل رویال، ترسناک، فکری، آخرالزمانی، هیجانی، اکشن، جنگی و ... عرضه می کنند. اگرچه بازی کالاف دیوتی در اصلی یک بازی ساخته شده در سبک تیراندازی می باشد اما گیمرهایی با سلایق مختلف می توانند از آن لذت ببرند. این بازی می تواند در سبک ها و ژانرهای دیگری مانند اکشن، جنگی، تیراندازی، هیجانی و ... طبقه بندی شود به همین دلایل گیمرهای بیشتری با سلیقه های متفاوت می توانند به آن جذب شوند. COD به دلیل تنوع سبک بالایی که دارد توانسته حدودا دو دهه ثبات داشته باشد و همواره در صدر بهترین و محبوب ترین بازی های ویدیویی صنعت گیم قرار داشته است.

حالت های مختلف این بازی نیز یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت آن در میان دانشجویان به شمار می رود. از آنجایی که دانشجویان در محیط دانشگاه و خوابگاه همیشه با هم هستند قطعا می توانند از یک بازی ویدیویی که دارای حالت های چند نفره و یک نفر باشد لذت و هیجان بالایی را دریافت کنند. کالاف دیوتی دارای حالت های چند نفره مختلفی از جمله Team Deathmatch، Domination، Search & Destroy و Frontline می باشد که هر کدام از ویژگی ها و قابلیت های متعددی هستند و می توانند گیمرها را با چالش های مختلفی مواجه کنند. همچنین حالت تک نفره این بازی نیز جذابیت های بسیار زیادی برای بازیکنان خواهد داشت. بازیکنان می توانند با خرید cp کالاف در حالت های تک نفره و چند نفره از تمامی امکانات موجود در بازی استفاده کرده و آنها را به روز و شخصی سازی کنند.

مجتمع تجاری جهیزیه ایران؛ مرکز برندهای معتبر ایران

ساده و راحت بودن بازی

هرچند که بازی کالاف دیوتی دلیل سبک خاص و منحصر به فردی که دارد در ابتدا سخت و پیچیده به نظر می رسد اما در حقیقت یک بازی ساده و راحت است و بازیکنان می توانند بعد از مدت کوتاهی به ترفندها و قلق های آنها دست پیدا و به رقابت با دشمنان و گیمرهای دیگر بپردازند. بازیکنان قادر هستند که با شخصی سازی تنظیمات مختلف بازی آن را برای خود راحت تر کنند. نسخه های مختلفی از این بازی بوده اند که به شدت مورد توجه گیمرها خصوصا دانشجویان قرار گرفته اند که مهم ترین آنها شامل Call Of Duty Mobile، Call of Duty 4، Modern Warfare 2، Modern Warfare 3 و ... می باشند. بازیکنان می توانند به سرعت در بازی کالاف دیوتی حرفه ای شوند و حتی در رقابت های جهانی شرکت کنند و این می تواند دلیل بسیار خوبی برای دانشجویان برای به چالش کشیدن توانایی ها و مهارت های خود باشد. نسخه موبایلی این بازی امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است و دانشجویان می توانند با خرید cp کالاف موبایل با سایر گیمرها و دوستان خود رقابت کنند و چالش های جذابی را تجربه کنند.

کیفیت بالای بازی کالاف دیوتی

سالانه هزاران بازی مختلف در سبک ها و ژانرهای متعدد تولید و عرضه می شود که تمامی آنها توسط منتقدان و گیمرهای حرفه ای مورد نقد و بررسی قرار می گیرد و تعداد کمی از آنها نمرات بالایی دریافت می کنند. به جرات می توان گفت از سال 2003 تاکنون تمامی نسخه های بازی کالاف دیوتی توانسته اند نظر مثبت گیمرها و منتقدان را جلب کرده و نمرات بسیار خوبی دریافت نمایند. کمپانی اکتیویژن همواره برای تولید بازی های کالاف دیوتی از بهترین موتورهای گرافیکی روز دنیا، بهترین و حرفه ای ترین گروه های موسیقی و ... استفاده کرده است.

این مجموعه همواره از نظر گیم پلی، گان پلی، گرافیک، داستان، صداگذاری، تنوع مراحل و ماموریت ها و ... نمرات بسیار خوبی از منتقدان و گیمرهای حرفه ای دریافت کرده است و توانسته همواره در صدر بهترین بازی های جهان حضور داشته باشد. همانطور که گفته شد دانشجویان از جمله گیمرهای ریزبین و سخت پسند هستند و چنانچه یک بازی نتواند از جنبه های مختلف آنها را قانع کند قطعا از آن استقبال نمی کنند. بازی کالاف دیوتی توانسته از نظر جنبه های مختلف گیمرها را به خود جذب کند.

برند سازنده و تنوع بالای آیتم ها

استقبال بالای دانشجویان از بازی کالاف دیوتی می تواند ناشی از برند سازنده آن باشد که از اعتبار بالایی برخوردا است. کمپانی اکتیویژن از جمله سرشناس ترین و معروف ترین شرکت های حوزه صنعت گیم است که در دو دهه گذشته توانسته میلیاردها دلار از این صنعت کسب درآمد کند. امروزه همچنان که نام آیفون در حوزه گوشی موبایل یا نام مایکروسافت در صنعت الکترونیک درخشان و شناخته شده است، نام COD نیز از نام های درخشان حوزه گیمینگ است و به عنوان یک برند شناخته می شود و از آنجایی که دانشجویان به برندها علاقه بیشتری دارند استقبال بیشتری از این بازی دارند.

مجتمع تجاری جهیزیه ایران؛ مرکز برندهای معتبر ایران

همچنین دانشجویان علاقه بیشتری به چالش های مختلف جهانی دارند و می توانند از بازی کالاف دیوتی در سری مسابقات eSport استفاده کنند و مهارت های خود را به چالش کشیده و جوایز مختلفی برنده شوند. از دیگر دلایل محبوبیت این بازی می تواند به تنوع بالای آیتم های آن اشاره کرد. گیمرها در این بازی می توانند از سلاح ها، مراحل، تجهیزات، حالت ها، مپ ها و ماموریت های مختلف استفاده کنند و توانایی های خودشان را به چالش بکشند.

دسترسی ساده به بازی کالاف دیوتی

اگرچه کشورهای مختلفی مانند ایران توسط آمریکا و کشورهای دیگر آمریکایی و اروپایی تحریم شده اند و بازیکنان به سختی می توانند به بازی های ویدیوی مختلف دسترسی داشته باشند اما بازی کالاف دیوتی به راحتی در دسترس بازیکنان و دانشجویان قرار دارد. محبوبیت بالای این بازی باعث شده است که سایت های مختلفی همچون ایران موجو در داخل ایران این بازی را برای گیمرها فراهم کنند. دانشجویان به راحتی می توانند به بازی COD دسترسی داشته باشند و بر خلاف بازی هایی مانند کلش آف کلنز مشکلات مربوط به تحریم را ندارد.

سخن پایانی

بازی کالاف دیوتی در دو دهه گذشته به عنوان یکی از محبوب ترین بازی ها در میان اقشار مختلف جامعه شناخته شده است و هیچ محدودیت سنی، جنسیتی، جغرافیایی و ... ندارد. یکی از اقشاری که بیشترین استقبال را از بازی COD دارند دانشجویان هستند که به جنبه های مختلف گرافیک، گیم پلی، موسیقی و ...توجه ویژه ای دارند. بازیکنان با خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل و سایر نسخه های بازی از همه امکانات و تجهیزات بازی استفاده کنند. شخصی سازی و استفاده حداکثری از آیتم های مختلف بازی می تواند دلیل محکمی برای استقبال بالای دانشجویان از بازی کالاف دیوتی باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top