تاریخ انتشار: شنبه 1399/12/23 - 09:16
کد خبر: 388686

کولاک شدید برف و انسداد ۱۶ محور کشور

معاون راهداری سازمان راهداری با اعلام کولاک شدید برف در برخی محورهای مواصلاتی و اعلام انسداد این محورها از مردم درخواست کرد امروز به هیچ عنوان سفری را انجام ندهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رضا اکبری در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: از ظهر دیروز بارش برف شدید در سطح کشور آغاز شد. سامانه بارشی  آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، همدان، زنجان، به‌سمت البرز، تهران و تعدادی دیگری از استان را درگیر کرد.

وی ادامه داد: چند اتفاق نادر در بارش‌های دیروز اتفاق افتاد؛  بارش شدید برف، وزش شدید باد با سرعت حدود 100 کیلومتر بر ساعت، برودت هوا تا دمای 15 درجه سانتی‌گراد زیر صفر، وقوع بهمن و ریزش کوه پدیده‌هایی بودند که همزمان با هم اتفاق افتادند.

وی افزود: همزمانی این پدیده‌ها اتفاق نادری بود و باعث شد بیشترین مسئله را در محورهای هراز، چالوس و فیروزکوه ناشی از کولاک شدید، ریزش کوه و وقوع بهمن داشتیم.

وی تصریح کرد: تعدادی از محورها از دیروز تا زمان حاضر مسدود است که شامل محور هراز، چالوس ، فیروزکوه، شاهرود ـ آزادشهر، آزادراه زنجان ـ تبریز، آزادراه تبریز ـ زنجان،  چشمه‌علی ـ کیاسر، سمنان ـ فیروزکوه، سمنان ـ دامغان، آزادراه غدیر، گرمه ـ میامی، سبزوار ـ شاهرود، جندق ـ معلمان، چمن‌بید ـ گرمه، درگز ـ قوچان و محور بویین‌زهرا ـ ساوه است.

معاون سازمان راهداری بیان کرد: در زمان حاضر کولاک شدید برف را در محورهای مذکور داریم و فاصله دید افقی از دیروز بعدازظهر تا اواخر دیشب در این محورها به زیر 2 متر کاهش یافته بود. تعدادی از سرپرستان اکیپ های راهداری مستقر در گردنه ها اعلام کردند که طی 20 سال اخیر چنین پدیده های جوی را مشاهده نکرده اند.

اکبری گفت: به همین دلیل علی‌رغم وجود ماشین آلات راهداری در سطح جاده و گردنه ها،اما قادر به حرکت نبودند چون هیچ دیدی وجود نداشت. تعدادی از هموطنان در جاده‌های کشور متوقف شدند که خوشبختانه با برنامه ریزی مناسب و همکاری پلیس اکثر محورهای مذکور مسدود اعلام  شد و اجازه تردد به خودروها را ندادیم.

وی اضافه کرد: محورهای مذکور سریع از خودرو تخلیه شد، تنها محور فیروزکوه و جاده چالوس تعدادی خودرو برای ساعاتی متوقف شدند. تا ساعت 8 دیشب خودروها در جاده چالوس تخلیه شد و مشکلی در این محور نداشتیم اما در محدوده گلوک محور فیروزکوه همچنان صف یک کیلومتر خودرو همچنان متوقف هستند.

وی بیان کرد: علی رغم اینکه اکیپ های از تهران و مازندران در این محدوده حضور دارند اما شدت کولاک اجازه کار را نمی دهد. امیدواریم با فروکش شرایط کولاک، محورهای مسدود بازگشایی شود.

معاون سازمان راهداری به مردم توصیه جدی کرد امروز با توجه به شرایط نامناسب اکثر جاده های کشور از انجام سفر خودداری کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top