تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/12/25 - 08:31
کد خبر: 388962

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی «وین» اتریش:

«فشار حداکثری» علیه ایران یک سیاست کاملاً شکست‌خورده بود

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین در واکنش به مقاله اخیر یک رسانه سعودی تأکید کرد که برخی هنوز از اشتباهات گذشته درس نمی‌گیرند و نمی‌فهمند که سیاست «فشار حداکثری» علیه ایران شکست‌‌ خورده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی «وین» اتریش با انتقاد از مقاله اخیر روزنامه سعودی «عرب نیوز» در تمجید سیاست «فشار حداکثری» آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، این سیاست مربوط به دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا را یک سیاست شکست‌خورده توصیف کرد.

وی در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرده بود، نوشت: «برخی افراد نمی‌توانند از اشتباهات گذشته درس بگیرند. آیا برای اینکه قبول کنیم که سیاست فشار حداکثری (علیه ایران) یک سیاست کاملاً شکست‌خورده بود،  نیاز به شواهد بیشتری است؟ آیا "۱۲ شرط پامپئو (وزیر خارجه سابق آمریکا برای جمهوری اسلامی ایران) تحقق یافت؟ استدلال‌های مخالفان برجام را نمی‌توان جدی گرفت».

منظور این دیپلمات روس از تحقق ۱۲ شرط «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه دولت ترامپ به شروطی بازمی‌گردد که پامپئو اردیبهشت ماه سال ۹۷ برای مذاکره مجدد با جمهوری اسلامی ایران پس از خروج یکجانبه واشنگتن از برجام به امید رسیدن به یک توافق جدید مطرح کرده بود.

روزنامه عرب نیوز روز گذشته (یکشنبه) در مقاله‌ای تحت عنوان «دلایلی که تحریم‌های ایران همچنان یک ابزار قدرتمند است» از سیاست «فشار حداکثری» دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده بود.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اردیبهشت ماه سال ۱‍۳۹۷ با نقض تعهدات آمریکا در برجام به مشارکت کشورش در آن توافق پایان داد. ترامپ در آن زمان گفته بود خواستار رسیدن به توافقی «قوی‌تر و طولانی‌تر» است که در آن به همه زمینه‌های محل اختلاف با ایران از جمله برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران پرداخته می‌شود.

تئوری ترامپ این بود که پیگیری سیاست موسوم به کارزار «فشار حداکثری» که او بعد از خروج از برجام آن را اعلام کرده بود می‌تواند جمهوری اسلامی ایران را به مذاکره بر سر توافقی قوی‌تر از برجام وادار کند.

او روز ۲۰ ژانویه سال جاری میلادی در حالی از قدرت کنار رفت که در تحقق این هدف شکست خورده بود. ترامپ به دلیل نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش از سوی منتقدانش آماج انتقادات تند قرار گرفت.

دولت جدید آمریکا بارها به شکست سیاست ترامپ در قبال ایران اعتراف کرده اما در اظهاراتی مشابه با او گفته قصد دارد از بازگشت به برجام به عنوان سکویی برای «قوی‌تر و طولانی‌تر» کردن توافق استفاده کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top