تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/12/26 - 23:51
کد خبر: 389208

فضای مجازی دانشگاه صداوسیما را وادار به واکنش کرد

ز جمله با افرادی که علی رغم نداشتن شرایط قانونی با استفاده از تسهیلات ویژه ایثارگران به عضویت هیات علمی دانشگاه در آمده بودند، و نیز افرادی که مرتکب تقلب و سرقت علمی شده بودند که بعضا منجر به محکومیت آنها در «شورای اخلاق در پژوهش» دانشگاه گردیده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، در پی تذکر کتبی ۲۴ نماینده مجلس به رئیس سازمان صداوسیما درباره دانشگاه صداوسیما، روابط عمومی این دانشگاه با صدور اطلاعیه‌ای به تشریح برخی نکات در این خصوص پرداخت.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

اطلاعیه روابط عمومی دانشگاه صدا و سیما در پی نشر برخی اکاذیب در فضای مجازی

دانشگاه صداوسیما در دوره اخیر کلیه مراحل پذیرش دانشجو، جذب هیات علمی، تبدیل وضعیت و ارتقاء اعضای هیات علمی، صدور مجوز فعالیت تشکل ها، انجمن ها، کانونها و نشریات دانشجویی و برگزاری همایش های علمی را برای نخستین بار کاملا بر اساس آیین‌نامه ها، مقررات و دستور‌العمل‌های تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام داده است. به واسطه موفقیت دانشگاه در رعایت مقررات و استانداردهای علمی و آموزشی، وزارت علوم با صدور مجوز 4 رشته تحصیلی جدید در مقاطع ارشد و دکتری در این دانشگاه موافقت کرده و برای دو نشریه علمی این دانشگاه گواهی اعتبار پژوهشی صادر کرده، همایش های علمی این دانشگاه را با گواهی اعتبار ISC مورد تایید قرار داده و یکی از اعضای هیات علمی این دانشگاه را برای نخستین بار در تاریخ این دانشگاه به عنوان استاد نمونه کشوری انتخاب و معرفی کرده است.

یکی دیگر از توفیقات دانشگاه در سال‌های اخیر برخورد قاطع با تخلفات علمی و اداری بوده است. از جمله با افرادی که علی رغم نداشتن شرایط قانونی با استفاده از تسهیلات ویژه ایثارگران به عضویت هیات علمی دانشگاه در آمده بودند، و نیز افرادی که مرتکب تقلب و سرقت علمی شده بودند که بعضا منجر به محکومیت آنها در «شورای اخلاق در پژوهش» دانشگاه گردیده است.

این افراد بعضا پس از آنکه از طریق انواع تهدیدها و فشارها موفق به انصراف مسوولان دانشگاه از رسیدگی به تخلفات خود نشده اند، در صدد نامه نگاری، نشر اکاذیب در فضای مجازی و ارائه‌ گزارش‌های مجعول و اطلاعات نادرست به شخصیت‌ها و مسئولان مختلف بر آمده اند.

دانشگاه صداوسیما ضمن اعلام آمادگی برای ارائه کلیه اسناد و مدارک تخلفات این افراد به مراجع ذیصلاح و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، بر عزم راسخ خود در برخورد با تخلفات، سوء استفاده‌ها و تقلب و سرقت علمی تاکید می کند.

روابط عمومی دانشگاه  صداوسیما

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top