تاریخ انتشار: شنبه 1399/12/30 - 10:14
کد خبر: 389499

افزایش بیش از ۲۵ هزار نفری ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از افزایش بیش از ۲۵ هزار نفر در طرح ارتقاء خوابگاه‌های دانشجویی خبر داد و گفت: اگر نیم سال بعد شرایط کرونایی مطلوب شود و دانشجویان بتوانند به دانشگاه بازگردند، می‌توانند از دستاوردهای این طرح استفاده کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ناصر مطیعی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به منابع درآمدی صندوق رفاه دانشجویان اشاره و اظهار کرد: منابع این صندوق برای انجام مأموریت‌هایش از طریق کمک دولت، بهره‌مندی از تسهیلات سیستم بانکی، درآمدهای اختصاصی صندوق رفاه، وجوه حاصل از بازگشت وام‌های دانشجویی، درآمد حاصل از سرمایه گذاری و بازگشت اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی و کمک و هدایای اشخاص حقیقی و حقوقی تامین می‌شود.

رییس صندوق رفاه دانشجویان به حمایت این صندوق از دانشجویان برای دریافت وام ودیعه مسکن اشاره کرد و تاکید کرد: سال ۱۳۹۹ ما برای حمایت بیشتر از دانشجویان مشمول دریافت وام ودیعه مسکن، این وام‌ها به صورت مستقیم از طریق صندوق رفاه پرداخت شد و اعلام کردیم نیاز به مراجعه به بانک نیست. به همین جهت برای حمایت بیشتر از دانشجویان مشمول دریافت وام ودیعه مسکن و بهره مندی حداکثری آنان از این وام و کاهش مشکلات ناشی از مراجعه به بانک و معرفی ضامن از نیمسال  گذشته  وام ودیعه مسکن متاهلی از طریق صندوق رفاه پرداخت شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال های ۹۸ و ۹۹ ما با شرایط اقتصادی خاصی مواجه بودیم، تصریح کرد: دولت طی دو سال گذشته با محدودیت‌های مالی جدی مواجه بود، قیمت‌ها و هزینه خدمات رفاهی دانشجویان افزایش یافته بود. بنابراین منابع صندوق پاسخگوی نیاز دانشجویان نبود برای همین صندوق از خیرین کمک خواست و در اولین گام از خیرین تقاضای بازسازی و تجهیز خوابگاه‌ها صورت گرفت.

رییس صندوق رفاه دانشجویان به جزییات تصویب طرح ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی اشاره کرد و افزود: این طرح در مهرماه ۹۸ پیشنهاد و زمستان همان سال تصویب شد. همچنین در شهریورماه ۹۹ توسط هیأت امنای صندوق این طرح تصویب شد و فعالیت راه اندازی این طرح از اردیبهشت ماه کلید خورد. همچنین جهت ساماندهی کمک خیرین آموزش عالی، سامانه حامیان رفاه دانشجویی راه اندازی شد در این طرح ۱۰۶ خوابگاه پیش بینی شد که مساحت آن ۲۵۶ هزار متر مربع است که ۸۳ مورد آن قابل استفاده است.

به گفته وی، تعداد ۲۳ خوابگاه اسفند ماه سال گذشته به بهره برداری رسید و اگر نیم سال بعد شرایط کرونایی مطلوب شود و دانشجویان بتوانند به دانشگاه بازگردند می‌توانند از دستاوردهای این طرح استفاده کنند.

وی ادامه داد: صندوق رفاه دانشجویان در پرداخت ها برای طرح ارتقاء، علیرغم کاهش منابع مالی ِ موثر از شرایط اقتصادی و شیوع بیماری کرونا به تعهدات خود به طور کامل عمل نموده است که این مهم، موجبات رضایتمندی دانشگاه ها را فراهم کرده ، زیرا بار مالی که ممکن بود با تاخیر در عمل به تعهدات بر دوش دانشگاه ها بماند، از دوش آنها برداشته شده و در همین راستا و بر اساس تفاهم نامه، خیّرین نیز به تعهدات خود عمل نموده اند.

مطیعی در پایان با بیان اینکه ظرفیت اسکان در خوابگاه‌های طرح جدید ۲۵ هزار و ۷۸۳ نفر است، گفت: میزان مشارکت دانشگاه‌ها در این طرح ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و میزان مشارکت خیرین نیز به همین میزان بوده است و سهم صندوق ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است که تاکنون خیرین ۱۷ میلیارد تومان منابع را تأمین کرده اند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top